Není žádným tajemstvím, že Nissan 370Z už se na trhu pohybuje o něco déle, než většina jeho konkurence. Dvoumístné sportovní kupé s pohonem zadních kol brzy oslaví téměř celé desetiletí na trhu, čímž seřadí k tomu nejstaršímu sportovnímu náčiní, jaké si můžete pořídit. O jeho nástupci se spekulovalo poměrně dlouhou dobu a chvíli už to i vypadalo, že se ho nikdy nedočkáme. Nyní se však k tématu vyjádřil člověk ze všech nejpovolanější.
Australští redaktoři z motoristického magazínu WhichCar totiž udělali velice zajímavý rozhovor s vysoce postaveným mužem z Nissanu, kterým nebyl nikdo jiný než Alfonso Albaisa. A pokud vám to jméno nic neříká, pak nám dovolte vám představit staršího viceprezidenta sekce "Global Design."
Tento talentovaný muž, který již své kvality ukázal na strhujícím projektu Infinitiy Prototype 9, nebo podobně zdařilém Infiniti Q Inspiration koncept, totiž přiznal, že na nové generaci modelu Z už se v tuto chvíli pracuje. „Model Z, o můj bože. Obrovský tlak. Asi si umíte představit jak jsem nadšený, že právě já jsem byl pověřen prací na tomto voze."
Oficiálně se tedy potvrdilo, že Nissan již tvrdě pracuje na nástupci úspěšného ale stárnoucího modelu 370Z. WhichCar ovšem uvádí své obavy, že na novou generaci modelu Z si budeme muset ještě chvíli počkat, neboť Nissan by se mohl rozhodnout představit nový vůz až třeba za rok.
Jako nejlepší místo a čas k premiéře vozu se totiž hodí tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu 2019. Právě zde by se totiž nová generace Ztka mohla představit jako nový vůz postavený k oslavám půl-století modelů Z na trhu.
Alfonso Albaisa k novému Ztku bohužel nic dalšího neuvedl, na internetu už se ale objevují některé další zajímavé informace, které se vztahují k motorizaci. Jak uvádí web Motor1, podle některých by se pod kapotou mohl ukrývat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by Nissan měl získat ze spolupráce s Mercedesem. Kolem této informace však panuje všeobecná skepse. Jako pravděpodobnější varianta se zdá využití 3.0 litrového motoru V6, který by si Nissan mohl vypůjčit z Infiniti.
Nejvýkonnější provedení nové generace Nissanu Z by mělo ukrývat pod kapotou až 400 koní, přičemž by v nabídce neměla chybět ani hybridní varianta. Všechny tyto informace jsou však pouhými teoriemi, které se různě objevují na internetu.
Velice zajímavou se však zdá být informace o spolupráci Nissanu a Mercedesu, která se ve světle spolupráce BMW a Toyoty na vývoji modelů BMW Z4 a Toyota Supra zdá být poměrně uvěřitelnou. Co je na této teorii pravdivé ale ukáže až čas. To nejdůležitější totiž nakonec je, že se dočkáme nové generace Nissanu Z.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.