Není žádným tajemstvím, že Nissan 370Z už se na trhu pohybuje o něco déle, než většina jeho konkurence. Dvoumístné sportovní kupé s pohonem zadních kol brzy oslaví téměř celé desetiletí na trhu, čímž seřadí k tomu nejstaršímu sportovnímu náčiní, jaké si můžete pořídit. O jeho nástupci se spekulovalo poměrně dlouhou dobu a chvíli už to i vypadalo, že se ho nikdy nedočkáme. Nyní se však k tématu vyjádřil člověk ze všech nejpovolanější.
Australští redaktoři z motoristického magazínu WhichCar totiž udělali velice zajímavý rozhovor s vysoce postaveným mužem z Nissanu, kterým nebyl nikdo jiný než Alfonso Albaisa. A pokud vám to jméno nic neříká, pak nám dovolte vám představit staršího viceprezidenta sekce "Global Design."
Tento talentovaný muž, který již své kvality ukázal na strhujícím projektu Infinitiy Prototype 9, nebo podobně zdařilém Infiniti Q Inspiration koncept, totiž přiznal, že na nové generaci modelu Z už se v tuto chvíli pracuje. „Model Z, o můj bože. Obrovský tlak. Asi si umíte představit jak jsem nadšený, že právě já jsem byl pověřen prací na tomto voze."
Oficiálně se tedy potvrdilo, že Nissan již tvrdě pracuje na nástupci úspěšného ale stárnoucího modelu 370Z. WhichCar ovšem uvádí své obavy, že na novou generaci modelu Z si budeme muset ještě chvíli počkat, neboť Nissan by se mohl rozhodnout představit nový vůz až třeba za rok.
Jako nejlepší místo a čas k premiéře vozu se totiž hodí tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu 2019. Právě zde by se totiž nová generace Ztka mohla představit jako nový vůz postavený k oslavám půl-století modelů Z na trhu.
Alfonso Albaisa k novému Ztku bohužel nic dalšího neuvedl, na internetu už se ale objevují některé další zajímavé informace, které se vztahují k motorizaci. Jak uvádí web Motor1, podle některých by se pod kapotou mohl ukrývat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by Nissan měl získat ze spolupráce s Mercedesem. Kolem této informace však panuje všeobecná skepse. Jako pravděpodobnější varianta se zdá využití 3.0 litrového motoru V6, který by si Nissan mohl vypůjčit z Infiniti.
Nejvýkonnější provedení nové generace Nissanu Z by mělo ukrývat pod kapotou až 400 koní, přičemž by v nabídce neměla chybět ani hybridní varianta. Všechny tyto informace jsou však pouhými teoriemi, které se různě objevují na internetu.
Velice zajímavou se však zdá být informace o spolupráci Nissanu a Mercedesu, která se ve světle spolupráce BMW a Toyoty na vývoji modelů BMW Z4 a Toyota Supra zdá být poměrně uvěřitelnou. Co je na této teorii pravdivé ale ukáže až čas. To nejdůležitější totiž nakonec je, že se dočkáme nové generace Nissanu Z.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.