Není žádným tajemstvím, že Nissan 370Z už se na trhu pohybuje o něco déle, než většina jeho konkurence. Dvoumístné sportovní kupé s pohonem zadních kol brzy oslaví téměř celé desetiletí na trhu, čímž seřadí k tomu nejstaršímu sportovnímu náčiní, jaké si můžete pořídit. O jeho nástupci se spekulovalo poměrně dlouhou dobu a chvíli už to i vypadalo, že se ho nikdy nedočkáme. Nyní se však k tématu vyjádřil člověk ze všech nejpovolanější.
Australští redaktoři z motoristického magazínu WhichCar totiž udělali velice zajímavý rozhovor s vysoce postaveným mužem z Nissanu, kterým nebyl nikdo jiný než Alfonso Albaisa. A pokud vám to jméno nic neříká, pak nám dovolte vám představit staršího viceprezidenta sekce "Global Design."
Tento talentovaný muž, který již své kvality ukázal na strhujícím projektu Infinitiy Prototype 9, nebo podobně zdařilém Infiniti Q Inspiration koncept, totiž přiznal, že na nové generaci modelu Z už se v tuto chvíli pracuje. „Model Z, o můj bože. Obrovský tlak. Asi si umíte představit jak jsem nadšený, že právě já jsem byl pověřen prací na tomto voze."
Oficiálně se tedy potvrdilo, že Nissan již tvrdě pracuje na nástupci úspěšného ale stárnoucího modelu 370Z. WhichCar ovšem uvádí své obavy, že na novou generaci modelu Z si budeme muset ještě chvíli počkat, neboť Nissan by se mohl rozhodnout představit nový vůz až třeba za rok.
Jako nejlepší místo a čas k premiéře vozu se totiž hodí tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu 2019. Právě zde by se totiž nová generace Ztka mohla představit jako nový vůz postavený k oslavám půl-století modelů Z na trhu.
Alfonso Albaisa k novému Ztku bohužel nic dalšího neuvedl, na internetu už se ale objevují některé další zajímavé informace, které se vztahují k motorizaci. Jak uvádí web Motor1, podle některých by se pod kapotou mohl ukrývat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by Nissan měl získat ze spolupráce s Mercedesem. Kolem této informace však panuje všeobecná skepse. Jako pravděpodobnější varianta se zdá využití 3.0 litrového motoru V6, který by si Nissan mohl vypůjčit z Infiniti.
Nejvýkonnější provedení nové generace Nissanu Z by mělo ukrývat pod kapotou až 400 koní, přičemž by v nabídce neměla chybět ani hybridní varianta. Všechny tyto informace jsou však pouhými teoriemi, které se různě objevují na internetu.
Velice zajímavou se však zdá být informace o spolupráci Nissanu a Mercedesu, která se ve světle spolupráce BMW a Toyoty na vývoji modelů BMW Z4 a Toyota Supra zdá být poměrně uvěřitelnou. Co je na této teorii pravdivé ale ukáže až čas. To nejdůležitější totiž nakonec je, že se dočkáme nové generace Nissanu Z.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?