Není žádným tajemstvím, že Nissan 370Z už se na trhu pohybuje o něco déle, než většina jeho konkurence. Dvoumístné sportovní kupé s pohonem zadních kol brzy oslaví téměř celé desetiletí na trhu, čímž seřadí k tomu nejstaršímu sportovnímu náčiní, jaké si můžete pořídit. O jeho nástupci se spekulovalo poměrně dlouhou dobu a chvíli už to i vypadalo, že se ho nikdy nedočkáme. Nyní se však k tématu vyjádřil člověk ze všech nejpovolanější.
Australští redaktoři z motoristického magazínu WhichCar totiž udělali velice zajímavý rozhovor s vysoce postaveným mužem z Nissanu, kterým nebyl nikdo jiný než Alfonso Albaisa. A pokud vám to jméno nic neříká, pak nám dovolte vám představit staršího viceprezidenta sekce "Global Design."
Tento talentovaný muž, který již své kvality ukázal na strhujícím projektu Infinitiy Prototype 9, nebo podobně zdařilém Infiniti Q Inspiration koncept, totiž přiznal, že na nové generaci modelu Z už se v tuto chvíli pracuje. „Model Z, o můj bože. Obrovský tlak. Asi si umíte představit jak jsem nadšený, že právě já jsem byl pověřen prací na tomto voze."
Oficiálně se tedy potvrdilo, že Nissan již tvrdě pracuje na nástupci úspěšného ale stárnoucího modelu 370Z. WhichCar ovšem uvádí své obavy, že na novou generaci modelu Z si budeme muset ještě chvíli počkat, neboť Nissan by se mohl rozhodnout představit nový vůz až třeba za rok.
Jako nejlepší místo a čas k premiéře vozu se totiž hodí tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu 2019. Právě zde by se totiž nová generace Ztka mohla představit jako nový vůz postavený k oslavám půl-století modelů Z na trhu.
Alfonso Albaisa k novému Ztku bohužel nic dalšího neuvedl, na internetu už se ale objevují některé další zajímavé informace, které se vztahují k motorizaci. Jak uvádí web Motor1, podle některých by se pod kapotou mohl ukrývat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by Nissan měl získat ze spolupráce s Mercedesem. Kolem této informace však panuje všeobecná skepse. Jako pravděpodobnější varianta se zdá využití 3.0 litrového motoru V6, který by si Nissan mohl vypůjčit z Infiniti.
Nejvýkonnější provedení nové generace Nissanu Z by mělo ukrývat pod kapotou až 400 koní, přičemž by v nabídce neměla chybět ani hybridní varianta. Všechny tyto informace jsou však pouhými teoriemi, které se různě objevují na internetu.
Velice zajímavou se však zdá být informace o spolupráci Nissanu a Mercedesu, která se ve světle spolupráce BMW a Toyoty na vývoji modelů BMW Z4 a Toyota Supra zdá být poměrně uvěřitelnou. Co je na této teorii pravdivé ale ukáže až čas. To nejdůležitější totiž nakonec je, že se dočkáme nové generace Nissanu Z.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.