Slavný moderátor vyzkoušel novou Teslu Roadster, jeho reakce je všeříkající

Jay Leno si vyzkoušel Model 3 a akceleraci nového Tesla Roadsteru
Jay Leno si vyzkoušel Model 3 a akceleraci nového Tesla Roadsteru, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. srpna 2018 08:47
Sdílej:

Jay Leno, americký komik a moderátor, je pravděpodobně jedním z nejslavnějších sběratelů aut světa. O jeho lásce k motorismu hovoří i jeho obrovská sbírka, ve které se kromě veteránů a evropských i amerických klasik ukrývají i moderní a průlomové vozy, jakým byla například první Tesla Roadster. Od jejího představení už ale uběhla dlouhá doba a tak nastal čas, aby se Leno seznámil s novou generací.

Ať už se bude budoucnost Tesly odvíjet jakýmkoliv směrem, titul jedné z nejprogresivnějších automobilek světa už ji zřejmě nikdo nevezme. Neotřesitelné přesvědčení Elona Muska, že elektřina je správným palivem budoucnosti, nám totiž přineslo řadu modelů, nad kterými jsme v době jejich představení zůstávali stát s nevěřícným výrazem.

Vše přitom začalo u konverze úspěšného sportovního automobilu na elektromobil, čímž se z Lotusu Elise stala první generace Tesly Roadster. Výsledek možná nebyl dokonalý, dokázal však zaujmout a svět doslova žasl nad jeho elegancí, rychlostí a jízdními schopnostmi.

Od představení první generace Tesly Roadsteru už však uběhla dlouhá doba, během které automobilka představila prémiový sedan, prémiové SUV a hlavně svůj "dostupný" elektromobil Model 3. A právě na prohlídku posledního produkčního vozu se vydal Jay Leno do kalifornského Hawthorne ve svém vlastním roadsteru. A dočkal se příjemného překvapení.

Kromě svezení Modelem 3, jehož kompletní záznam bude k vidění v celé epizodě Jay Leno Garage na CNBC, se totiž Leno dočkal i prezentace nového Roadsteru. Nemohl sice usednout za jeho volant, jeho kamarád a šéf-designér Tesly Franz Von Holzhausen mu však ukázal, jak rychlý dokáže nový Roadster být.

Vůz, který byl minulý rok představen jako budoucí nejrychlejší produkční vůz světa, nabízí naprosto neuvěřitelné parametry. Jeho tři elektrické motory generují točivý moment 10 000 Nm, z 0 na 97 km/h vystřelí za 1.9 sekundy, maximální rychlost je vyšší než 402 km/h a dojezd má přesahovat 960 kilometrů. To vše přitom za 200 000 dolarů, tedy cca 4.4 miliony korun. To je přitom zlomek ceny, za kterou se prodávají supersporty se srovnatelným výkonem.

Ačkoliv by měl být vůz vypuštěn na trh až v příštích letech, již nyní má automobilka k dispozici několik prototypů. A reakce slavného moderátora na akceleraci jednoho z nich zřejmě není potřeba více komentovat. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.