Slavný moderátor vyzkoušel novou Teslu Roadster, jeho reakce je všeříkající

Jay Leno si vyzkoušel Model 3 a akceleraci nového Tesla Roadsteru
Jay Leno si vyzkoušel Model 3 a akceleraci nového Tesla Roadsteru, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. srpna 2018 08:47
Sdílej:

Jay Leno, americký komik a moderátor, je pravděpodobně jedním z nejslavnějších sběratelů aut světa. O jeho lásce k motorismu hovoří i jeho obrovská sbírka, ve které se kromě veteránů a evropských i amerických klasik ukrývají i moderní a průlomové vozy, jakým byla například první Tesla Roadster. Od jejího představení už ale uběhla dlouhá doba a tak nastal čas, aby se Leno seznámil s novou generací.

Ať už se bude budoucnost Tesly odvíjet jakýmkoliv směrem, titul jedné z nejprogresivnějších automobilek světa už ji zřejmě nikdo nevezme. Neotřesitelné přesvědčení Elona Muska, že elektřina je správným palivem budoucnosti, nám totiž přineslo řadu modelů, nad kterými jsme v době jejich představení zůstávali stát s nevěřícným výrazem.

Vše přitom začalo u konverze úspěšného sportovního automobilu na elektromobil, čímž se z Lotusu Elise stala první generace Tesly Roadster. Výsledek možná nebyl dokonalý, dokázal však zaujmout a svět doslova žasl nad jeho elegancí, rychlostí a jízdními schopnostmi.

Od představení první generace Tesly Roadsteru už však uběhla dlouhá doba, během které automobilka představila prémiový sedan, prémiové SUV a hlavně svůj "dostupný" elektromobil Model 3. A právě na prohlídku posledního produkčního vozu se vydal Jay Leno do kalifornského Hawthorne ve svém vlastním roadsteru. A dočkal se příjemného překvapení.

Kromě svezení Modelem 3, jehož kompletní záznam bude k vidění v celé epizodě Jay Leno Garage na CNBC, se totiž Leno dočkal i prezentace nového Roadsteru. Nemohl sice usednout za jeho volant, jeho kamarád a šéf-designér Tesly Franz Von Holzhausen mu však ukázal, jak rychlý dokáže nový Roadster být.

Vůz, který byl minulý rok představen jako budoucí nejrychlejší produkční vůz světa, nabízí naprosto neuvěřitelné parametry. Jeho tři elektrické motory generují točivý moment 10 000 Nm, z 0 na 97 km/h vystřelí za 1.9 sekundy, maximální rychlost je vyšší než 402 km/h a dojezd má přesahovat 960 kilometrů. To vše přitom za 200 000 dolarů, tedy cca 4.4 miliony korun. To je přitom zlomek ceny, za kterou se prodávají supersporty se srovnatelným výkonem.

Ačkoliv by měl být vůz vypuštěn na trh až v příštích letech, již nyní má automobilka k dispozici několik prototypů. A reakce slavného moderátora na akceleraci jednoho z nich zřejmě není potřeba více komentovat. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?