Pokud jste se vydali na dovolenou vlastním automobilem, je docela možné, že jste si kromě suvenýrů v kufrech přivezli i nějakou tu nechtěnou památku na čalounění sedadel - zvlášť rodiče malých dětí jistě dobře ví, o čem teď mluvíme. Odstranění nečistot z čalounění látkových sedadel však vypadá komplikovaně a proto ho řada z nás raději svěřuje odborníkům. Pokud ale na sedadlech nemáte naprostou spoušť, poradíme vám, jak si s úklidem poradit svépomocí.
Látková sedadla patří v automobilech k těm nejrozšířenějším. Na rozdíl od těch kožených jsou levnější, v létě se zbytečně nerozpalují a pes vám je nepoškrábe. Mají však tendenci velmi rychle se ušpinit. S tímto návodem byste však měli v boji s nečistotami uspět i bez nutnosti dávat auto k profesionálům.
Postupem nás opět provede Larry Kosilla, zakladatel známé detailingové společnosti AMMO NYC a odborník na slovo vzatý, který ve spolupráci s webem Autoblog pravidelně připravuje návody pro snadnou údržbu exteriéru i interiéru našich vozidel svépomocí.
Ke správné péči o své látkové sedačky je potřeba si připravit mikrovláknovou utěrku, detailingový štětec na interiéry, zdrsněnou čistící houbu a přípravek na čištění látek.
Nejdříve je sedačky potřeba důkladně vyluxovat. Pro co nejlepší výsledky použijte na vysavač užší hubici a důkladně vyluxujte i úzké prostory. Poté na látku aplikujte menší množství čistícího prostředku speciálně na látky. Univerzální čističe nedosahují takové účinnosti.
Je potřeba nanést opravdu pouze malé množství čističe. Cílem je navlhčit pouze horní část sedačky (potah), nikoliv celou výplň sedačky. V takovém případě by postupem času mohlo dojít k vytváření plísně a zápachu. Nejlepším postupem je tedy pracovat pouze na malém kousku plochy a poté se přesunout dále.
V případě hůře zasažených míst je potřeba aplikovat čistič několikrát a zapracovat čistič do látky pomocí štětce, což vyplaví nečistoty na povrch. Poté nečistoty rychle setřete mikrovláknovou utěrkou dříve, než se opět vsáknou do látky. Tento proces opakujte tak dlouho, dokud nebude sedadlo čisté. Pokud se však nečistot stále nemůžete zbavit, použijte drsnější čistící houbu - dávejte však pozor, abyste nepoškodili látku.
Jakmile je látka potahu čistá a má původní barvu, přejeďte ji několikrát vysavačem, což ji zbaví přebytečné vlhkosti. Pak již zbývá pouze počkat až sedadla vyschnou a můžete se vydat na cesty.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.