Společnost Pininfarina je již více jak půl století považována za jednu z ikon italského automobilového designu. Slavné studio se však dosud věnovalo jen navrhování designu pro jiné automobilky, již brzy ale představí svůj vlastní stroj. A podle prvních uveřejněných informací se máme skutečně na co těšit
Kolem nového hypersportu z produkce Automobili Pininfarina zatím panuje řada otázek a odpovědí se zřejmě jen tak nedočkáme. Blížící se premiéra vozu, která se uskuteční na akci Monterey Car Week, bude totiž soukromou akcí, na kterou automobilka pozvala pouze lidi, kteří o nový vůz projevili „výrazný zájem."
I tak se ale dá předpokládat, že dříve nebo později se k nám informace ohledně vystavovaného modelu, jeho designu a pohonné soustavě dostanou. Zatím však ale jen víme, že design vozu se inspiroval několika ikonickými modely z produkce Pininfariny. Podle všeho by mezi nimi neměla chybět Cistalia 202 z roku 1947, 512S Modulo z roku 1970 nebo Sintesi Concept z roku 2008.
Luca Borgogno, designový ředitel, dodává: „Definujeme vůz, který nebude pře-designován. Chceme něco, co bude vypadat naprosto čistě a až neuvěřitelně jednoduše. Kdykoliv se totiž podíváte na klasické vozy Pininfarina, právě tyto kvality vyniknou."
Kromě informací o designu exteriéru se k nám pomalu dostávají informace i o podobě interiéru. Společnost před časem uvolnila několik náčrtů, které ukazují kompaktní volant a skutečně malý digitální přístrojový štít. Ten je ale po obou stranách obklopen dvěma displeji, které by měly ukazovat vše potřebné. Řidiči navíc dostanou head-up displej, který má nahradit tradiční ukazatele.
A zatímco finální podoba zůstává záhadou, v oblasti techniky a výkonu začíná být jasno. Pininfarina naznačil, že tento elektrický hypersport bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy a jeho maximální rychlost dosáhne 300 km/h. Navíc už teď víme, že díky použití lehkých karbonových panelů karoserie by měl být vůz schopen ujet na jedno nabití okolo 500 km.
Model PF0 by měl být ručně vyráběn přímo v Itálii a kompletace prvního kusu se odhaduje na rok 2020. Pokud vše půjde jak má, společnost počítá s celkovým počtem 150 vyrobených kusů.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.