Společnost Pininfarina je již více jak půl století považována za jednu z ikon italského automobilového designu. Slavné studio se však dosud věnovalo jen navrhování designu pro jiné automobilky, již brzy ale představí svůj vlastní stroj. A podle prvních uveřejněných informací se máme skutečně na co těšit
Kolem nového hypersportu z produkce Automobili Pininfarina zatím panuje řada otázek a odpovědí se zřejmě jen tak nedočkáme. Blížící se premiéra vozu, která se uskuteční na akci Monterey Car Week, bude totiž soukromou akcí, na kterou automobilka pozvala pouze lidi, kteří o nový vůz projevili „výrazný zájem."
I tak se ale dá předpokládat, že dříve nebo později se k nám informace ohledně vystavovaného modelu, jeho designu a pohonné soustavě dostanou. Zatím však ale jen víme, že design vozu se inspiroval několika ikonickými modely z produkce Pininfariny. Podle všeho by mezi nimi neměla chybět Cistalia 202 z roku 1947, 512S Modulo z roku 1970 nebo Sintesi Concept z roku 2008.
Luca Borgogno, designový ředitel, dodává: „Definujeme vůz, který nebude pře-designován. Chceme něco, co bude vypadat naprosto čistě a až neuvěřitelně jednoduše. Kdykoliv se totiž podíváte na klasické vozy Pininfarina, právě tyto kvality vyniknou."
Kromě informací o designu exteriéru se k nám pomalu dostávají informace i o podobě interiéru. Společnost před časem uvolnila několik náčrtů, které ukazují kompaktní volant a skutečně malý digitální přístrojový štít. Ten je ale po obou stranách obklopen dvěma displeji, které by měly ukazovat vše potřebné. Řidiči navíc dostanou head-up displej, který má nahradit tradiční ukazatele.
A zatímco finální podoba zůstává záhadou, v oblasti techniky a výkonu začíná být jasno. Pininfarina naznačil, že tento elektrický hypersport bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy a jeho maximální rychlost dosáhne 300 km/h. Navíc už teď víme, že díky použití lehkých karbonových panelů karoserie by měl být vůz schopen ujet na jedno nabití okolo 500 km.
Model PF0 by měl být ručně vyráběn přímo v Itálii a kompletace prvního kusu se odhaduje na rok 2020. Pokud vše půjde jak má, společnost počítá s celkovým počtem 150 vyrobených kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.