Společnost Pininfarina je již více jak půl století považována za jednu z ikon italského automobilového designu. Slavné studio se však dosud věnovalo jen navrhování designu pro jiné automobilky, již brzy ale představí svůj vlastní stroj. A podle prvních uveřejněných informací se máme skutečně na co těšit
Kolem nového hypersportu z produkce Automobili Pininfarina zatím panuje řada otázek a odpovědí se zřejmě jen tak nedočkáme. Blížící se premiéra vozu, která se uskuteční na akci Monterey Car Week, bude totiž soukromou akcí, na kterou automobilka pozvala pouze lidi, kteří o nový vůz projevili „výrazný zájem."
I tak se ale dá předpokládat, že dříve nebo později se k nám informace ohledně vystavovaného modelu, jeho designu a pohonné soustavě dostanou. Zatím však ale jen víme, že design vozu se inspiroval několika ikonickými modely z produkce Pininfariny. Podle všeho by mezi nimi neměla chybět Cistalia 202 z roku 1947, 512S Modulo z roku 1970 nebo Sintesi Concept z roku 2008.
Luca Borgogno, designový ředitel, dodává: „Definujeme vůz, který nebude pře-designován. Chceme něco, co bude vypadat naprosto čistě a až neuvěřitelně jednoduše. Kdykoliv se totiž podíváte na klasické vozy Pininfarina, právě tyto kvality vyniknou."
Kromě informací o designu exteriéru se k nám pomalu dostávají informace i o podobě interiéru. Společnost před časem uvolnila několik náčrtů, které ukazují kompaktní volant a skutečně malý digitální přístrojový štít. Ten je ale po obou stranách obklopen dvěma displeji, které by měly ukazovat vše potřebné. Řidiči navíc dostanou head-up displej, který má nahradit tradiční ukazatele.
A zatímco finální podoba zůstává záhadou, v oblasti techniky a výkonu začíná být jasno. Pininfarina naznačil, že tento elektrický hypersport bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy a jeho maximální rychlost dosáhne 300 km/h. Navíc už teď víme, že díky použití lehkých karbonových panelů karoserie by měl být vůz schopen ujet na jedno nabití okolo 500 km.
Model PF0 by měl být ručně vyráběn přímo v Itálii a kompletace prvního kusu se odhaduje na rok 2020. Pokud vše půjde jak má, společnost počítá s celkovým počtem 150 vyrobených kusů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?