Společnost Pininfarina je již více jak půl století považována za jednu z ikon italského automobilového designu. Slavné studio se však dosud věnovalo jen navrhování designu pro jiné automobilky, již brzy ale představí svůj vlastní stroj. A podle prvních uveřejněných informací se máme skutečně na co těšit
Kolem nového hypersportu z produkce Automobili Pininfarina zatím panuje řada otázek a odpovědí se zřejmě jen tak nedočkáme. Blížící se premiéra vozu, která se uskuteční na akci Monterey Car Week, bude totiž soukromou akcí, na kterou automobilka pozvala pouze lidi, kteří o nový vůz projevili „výrazný zájem."
I tak se ale dá předpokládat, že dříve nebo později se k nám informace ohledně vystavovaného modelu, jeho designu a pohonné soustavě dostanou. Zatím však ale jen víme, že design vozu se inspiroval několika ikonickými modely z produkce Pininfariny. Podle všeho by mezi nimi neměla chybět Cistalia 202 z roku 1947, 512S Modulo z roku 1970 nebo Sintesi Concept z roku 2008.
Luca Borgogno, designový ředitel, dodává: „Definujeme vůz, který nebude pře-designován. Chceme něco, co bude vypadat naprosto čistě a až neuvěřitelně jednoduše. Kdykoliv se totiž podíváte na klasické vozy Pininfarina, právě tyto kvality vyniknou."
Kromě informací o designu exteriéru se k nám pomalu dostávají informace i o podobě interiéru. Společnost před časem uvolnila několik náčrtů, které ukazují kompaktní volant a skutečně malý digitální přístrojový štít. Ten je ale po obou stranách obklopen dvěma displeji, které by měly ukazovat vše potřebné. Řidiči navíc dostanou head-up displej, který má nahradit tradiční ukazatele.
A zatímco finální podoba zůstává záhadou, v oblasti techniky a výkonu začíná být jasno. Pininfarina naznačil, že tento elektrický hypersport bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy a jeho maximální rychlost dosáhne 300 km/h. Navíc už teď víme, že díky použití lehkých karbonových panelů karoserie by měl být vůz schopen ujet na jedno nabití okolo 500 km.
Model PF0 by měl být ručně vyráběn přímo v Itálii a kompletace prvního kusu se odhaduje na rok 2020. Pokud vše půjde jak má, společnost počítá s celkovým počtem 150 vyrobených kusů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.