Většina lidí trpících nevolnostmi během jízdy v autě o svém problému obvykle dobře ví a snaží se mu předcházet. Tyto problémy se však mohou projevit téměř u kohokoliv z nás a to bez ohledu na věk. Co tedy dělat, pokud taková situace nastane? Pojďme se na to podívat společně.
Nevolnost během jízdy, jejíž přesné označení je kinetóza či nemoc z pohybu, bývá způsobena rozdílným vnímáním pohybu prostřednictvím našeho zraku a vnitřního ucha. Informace z obou orgánů jsou totiž vysílány do mozku, který je ale nedokáže správně zpracovat. Nevolnost se pak může začít projevovat závratěmi, nevolnostmi, vyčerpáním nebo dokonce pocením.
Nevolnosti během jízdy se však dá celkem účinně předcházet několika jednoduchými způsoby:
1. Správné větrání a přísun vzduchu
Pokud se vám v autě daří držet chladnější a svěží prostředí, váš boj s nevolností během jízdy bude podstatně snazší. Pokud to situace a počasí umožňuje, stáhněte si okno a nechte na sebe proudit vzduch. Pokud je ale venku příliš horko, pusťte si alespoň ventilaci a nasměrujte ji svým směrem. Pokud je venku naopak příliš chladno, zkuste si nechat okno alespoň částečně pootevřené, aby mohl čerstvý vzduch dovnitř.
Udržovat v autě chladné a vzdušné prostředí má navíc ještě jeden benefit, jak uvádí CarFromJapan. Pomáhá totiž vyvětrat z vozu například vůně jídel, které by mohly nevolnosti naopak zhoršovat.
2. Prospěte se
Dalším dobrým způsobem, jak se vyhnout nevolnostem během jízdy automobilem, je spánek. Ten vám prospěje nejen před samotným usednutím do auta, ale současně i v autě. Během spánku totiž máme zavřené oči a tak nemůže docházet k matení informací přicházejících do vašeho mozku.
Pokud se vám ale v autě nespí příliš pohodlně, myslete na to a přibalte si sebou do vozu nějaký kompaktní polštář, deku, atd. Současně se také vyhněte konzumaci nápojů a jídel, ve kterých jsou obsaženy látky, které spánku brání. Ty raději nechte řidiči.
3. Usaďte se vepředu
Jak jsme uváděli výše, hlavní příčinou nevolnosti během jízdy jsou rozdílné informace putující do mozku od očí a sluchu. Zatímco oči si myslí, že během jízdy stojíte na místě, vnitřní ucho vnímá pohyb správně. Signály putující do mozku se pak vzájemně vylučují a to vede k nevolnostem.
Pokud však můžete sedět na předním sedadle, vaše oči uvidí silnici pohybující se před vámi a vaše tělo by tak nemělo být vystaveno pohybové nevolnosti. I proto se pohybová nemoc / nevolnost během jízdy v autě vyhýbá řidiči, zatímco na zadním sedadle by stejný člověk už mohl mít problémy.
Další tipy
Na boj s nevolností během jízdy autem existuje několik dalších doporučení, která se zároveň dají aplikovat i na jízdu autobusem, lodí nebo let letadlem. Patří k nim mimo jiné i dostatečná hydratace (ideální je samozřejmě vždy čistá voda) a vyhýbání se těžkým jídlům, která jdou nevolnostem naproti. Během jízdy byste se také měli vyhnout čtení nebo koukání do telefonu, neboť obojí mate naše smysly a opět vede k nevolnostem.
Na boj s nevolnostmi existuje samozřejmě i řada prášků, ovšem pokud do sebe nemusíte nebo nechcete ládovat další chemii, můžete vyzkoušet babské třeba rady, podle kterých platí na nevolnost zázvor, nebo reflexologii. Podle reflexologie totiž stačí ke zmírnění nevolnosti tisknout bod "Neiguan" (P6) na zápěstí tak dlouho, dokud nevolnost nezačne odeznívat.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.