Mini slavného Brouka jde do aukce! Tenhle stroj proháněl Paul McCartney zamlada

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. srpna 2018, 16:43 Google+

Skupina The Beatles a automobily Mini jsou britskými legendami šedesátých let, které několikrát proťali své osudy. Jedno z těchto protnutí představuje i Morris Mini Cooper S DeVille z roku 1965, za jehož volantem se proháněl slavný zpěvák a kytarista Paul McCartney. A brzy bude moci být třeba váš.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Morris Mini Cooper S DeVille, kterým se v šedesátých letech proháněl Paul McCartney

Morris Mini Cooper S DeVille, kterým se v šedesátých letech proháněl Paul McCartney | foto: Worldwide Auctioneers

Sdílejte článek

Nádherný vůz se totiž vydá do aukce, kterou bude 1. září konat aukční portál Worldwide Auctioneers. Pokud se ale budete chtít aukce zúčastnit, budete muset vyrazit až do National Auto & Truck v americkém Illionis. Pojďme se ale podívat, proč by vás tam tohle autíčko mělo nalákat.

Pod jeho kapotou se ukrýval poměrně výkonný čtyřválcový motor o objemu 1275 cm3, který byl spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou a řidiči nabízel dokonce i hydraulické brzdy. Ačkoliv byl vůz po jízdní stránce výrazně upraven, se závodními speciály, které si získávaly slávu na závodech typu Monte Carlo, se srovnávat ani zdaleka nedal. Místo toho však dokázal zákazníky okouzlit bohatou výbavou, která mohla být ušitá zákazníkovi přímo na míru. A tak se i stalo v případě The Beatles.

Pro členy slavné kapely objednal Coopery DeVille jejich tehdejší manažer, kterým byl Brian Epstein. Čtyři automobily, pro každého člena jeden, však nebyly vyráběny na jednou místě. Zatímco tři modely vznikaly v Radfordu, čtvrtý byl postaven v britské karosárně v Hooperu.

Vůz určený pro Paula McCartneyho byl postaven v Radfordu a již z továrny vyjel ve velice poutavém zeleném laku s odstínem California Sage Green a s registrační značkou GGJ 382C.  Vůz se následně objevil ve filmu Magic Mystery Tour z roku 1967 a následně v něm byl vyfocen Paul se svou budoucí ženou, Lindou Eastman, která seděla na sedadle spolujezdce.

Automobil se mohl již po vyjetí z továrny pochlubit poměrně bohatou a výbavou, do které spadaly přídavné světlomety zapuštěné do masky, posuvná plátěná střecha Webasto, zadní lampy ve stylu Aston Martin, elektrická okénka, dřevěný volant se třemi paprsky Moto-Lita, bohaté dřevěné obložení, upravené sportovní sedačky, loketní opěrka, budíky značky Smiths a speciální kola.

Po rozpadu skupiny The Beatles bylo McCartneyho Mini exportováno do USA, kde se s ním po hollywoodských kopcích proháněl Bill Victor, který nechával vůz udržovat v renomovaném servisu Hollywood Sports Cars. Zřejmě zde se také Mini dočkalo přestavby motoru.

Kam vedly další cesty zeleného Mini nevíme, ovšem v roce 2001 se do jeho velice citlivé renovace pustil floridský nadšenec Brion Michael Fisher, který vozu opět vtiskl mladistvý vzhled. Krátce poté se vůz dostal do rukou současného majitele, který jej vystavovat v Sarasota Classic Car muzeu a pravidelně ho brával na motoristické akce konané na Floridě, kde vůz způsoboval patřičné nadšení mezi všemi generacemi.

Vcelku úsměvnou perličkou je pak skutečnost, že krátce po odloučení od Paula McCartneyho vozidlo tohle mini do školy jistého chlapce jménem Blake Godbey, ze kterého je dnes "Global Specialist" v aukční společnosti Worldwide Auctioneers, která aukci pořádá.

Sluší se ještě poznamenat, že součástí aukce bude i velká složka, která obsahuje fotografie Paula McCartneyho s jeho vozem a současně dokumentuje i původní registrační značku GGJ 382C, která je dodnes součástí vozu. I díky této složce plné fotografií se dá předpokládat, že kromě milovníků klasických Mini přitáhne tato aukce i milovníky skupiny The Beatles a všeho, co má s jejími členy jakoukoliv spojitost.

Morris Mini Cooper S DeVille Paula McCartneyho je v současnosti jediným Mini bývalého člena Beatles, které je nyní na prodej. Vůz George Harrisona si nechala jeho žena, vůz Ringo Starra, který byl jako jediný vyroben karosárnou Hooper, se prodal minulý rok a vůz patřící Johnu Lennonovi je dlouhodobě nezvěstný, ačkoliv se předpokládá, že je ve vlastnictví jednoho z amerických sběratelů.

Vytisknout

Diskuze: Mini slavného Brouka jde do aukce! Tenhle stroj proháněl Paul McCartney zamlada

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud