Skupina The Beatles a automobily Mini jsou britskými legendami šedesátých let, které několikrát proťali své osudy. Jedno z těchto protnutí představuje i Morris Mini Cooper S DeVille z roku 1965, za jehož volantem se proháněl slavný zpěvák a kytarista Paul McCartney. A brzy bude moci být třeba váš.
Nádherný vůz se totiž vydá do aukce, kterou bude 1. září konat aukční portál Worldwide Auctioneers. Pokud se ale budete chtít aukce zúčastnit, budete muset vyrazit až do National Auto & Truck v americkém Illionis. Pojďme se ale podívat, proč by vás tam tohle autíčko mělo nalákat.
Pod jeho kapotou se ukrýval poměrně výkonný čtyřválcový motor o objemu 1275 cm3, který byl spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou a řidiči nabízel dokonce i hydraulické brzdy. Ačkoliv byl vůz po jízdní stránce výrazně upraven, se závodními speciály, které si získávaly slávu na závodech typu Monte Carlo, se srovnávat ani zdaleka nedal. Místo toho však dokázal zákazníky okouzlit bohatou výbavou, která mohla být ušitá zákazníkovi přímo na míru. A tak se i stalo v případě The Beatles.
Pro členy slavné kapely objednal Coopery DeVille jejich tehdejší manažer, kterým byl Brian Epstein. Čtyři automobily, pro každého člena jeden, však nebyly vyráběny na jednou místě. Zatímco tři modely vznikaly v Radfordu, čtvrtý byl postaven v britské karosárně v Hooperu.
Vůz určený pro Paula McCartneyho byl postaven v Radfordu a již z továrny vyjel ve velice poutavém zeleném laku s odstínem California Sage Green a s registrační značkou GGJ 382C. Vůz se následně objevil ve filmu Magic Mystery Tour z roku 1967 a následně v něm byl vyfocen Paul se svou budoucí ženou, Lindou Eastman, která seděla na sedadle spolujezdce.
Automobil se mohl již po vyjetí z továrny pochlubit poměrně bohatou a výbavou, do které spadaly přídavné světlomety zapuštěné do masky, posuvná plátěná střecha Webasto, zadní lampy ve stylu Aston Martin, elektrická okénka, dřevěný volant se třemi paprsky Moto-Lita, bohaté dřevěné obložení, upravené sportovní sedačky, loketní opěrka, budíky značky Smiths a speciální kola.
Po rozpadu skupiny The Beatles bylo McCartneyho Mini exportováno do USA, kde se s ním po hollywoodských kopcích proháněl Bill Victor, který nechával vůz udržovat v renomovaném servisu Hollywood Sports Cars. Zřejmě zde se také Mini dočkalo přestavby motoru.
Kam vedly další cesty zeleného Mini nevíme, ovšem v roce 2001 se do jeho velice citlivé renovace pustil floridský nadšenec Brion Michael Fisher, který vozu opět vtiskl mladistvý vzhled. Krátce poté se vůz dostal do rukou současného majitele, který jej vystavovat v Sarasota Classic Car muzeu a pravidelně ho brával na motoristické akce konané na Floridě, kde vůz způsoboval patřičné nadšení mezi všemi generacemi.
Vcelku úsměvnou perličkou je pak skutečnost, že krátce po odloučení od Paula McCartneyho vozidlo tohle mini do školy jistého chlapce jménem Blake Godbey, ze kterého je dnes "Global Specialist" v aukční společnosti Worldwide Auctioneers, která aukci pořádá.
Sluší se ještě poznamenat, že součástí aukce bude i velká složka, která obsahuje fotografie Paula McCartneyho s jeho vozem a současně dokumentuje i původní registrační značku GGJ 382C, která je dodnes součástí vozu. I díky této složce plné fotografií se dá předpokládat, že kromě milovníků klasických Mini přitáhne tato aukce i milovníky skupiny The Beatles a všeho, co má s jejími členy jakoukoliv spojitost.
Morris Mini Cooper S DeVille Paula McCartneyho je v současnosti jediným Mini bývalého člena Beatles, které je nyní na prodej. Vůz George Harrisona si nechala jeho žena, vůz Ringo Starra, který byl jako jediný vyroben karosárnou Hooper, se prodal minulý rok a vůz patřící Johnu Lennonovi je dlouhodobě nezvěstný, ačkoliv se předpokládá, že je ve vlastnictví jednoho z amerických sběratelů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?