Skupina The Beatles a automobily Mini jsou britskými legendami šedesátých let, které několikrát proťali své osudy. Jedno z těchto protnutí představuje i Morris Mini Cooper S DeVille z roku 1965, za jehož volantem se proháněl slavný zpěvák a kytarista Paul McCartney. A brzy bude moci být třeba váš.
Nádherný vůz se totiž vydá do aukce, kterou bude 1. září konat aukční portál Worldwide Auctioneers. Pokud se ale budete chtít aukce zúčastnit, budete muset vyrazit až do National Auto & Truck v americkém Illionis. Pojďme se ale podívat, proč by vás tam tohle autíčko mělo nalákat.
Pod jeho kapotou se ukrýval poměrně výkonný čtyřválcový motor o objemu 1275 cm3, který byl spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou a řidiči nabízel dokonce i hydraulické brzdy. Ačkoliv byl vůz po jízdní stránce výrazně upraven, se závodními speciály, které si získávaly slávu na závodech typu Monte Carlo, se srovnávat ani zdaleka nedal. Místo toho však dokázal zákazníky okouzlit bohatou výbavou, která mohla být ušitá zákazníkovi přímo na míru. A tak se i stalo v případě The Beatles.
Pro členy slavné kapely objednal Coopery DeVille jejich tehdejší manažer, kterým byl Brian Epstein. Čtyři automobily, pro každého člena jeden, však nebyly vyráběny na jednou místě. Zatímco tři modely vznikaly v Radfordu, čtvrtý byl postaven v britské karosárně v Hooperu.
Vůz určený pro Paula McCartneyho byl postaven v Radfordu a již z továrny vyjel ve velice poutavém zeleném laku s odstínem California Sage Green a s registrační značkou GGJ 382C. Vůz se následně objevil ve filmu Magic Mystery Tour z roku 1967 a následně v něm byl vyfocen Paul se svou budoucí ženou, Lindou Eastman, která seděla na sedadle spolujezdce.
Automobil se mohl již po vyjetí z továrny pochlubit poměrně bohatou a výbavou, do které spadaly přídavné světlomety zapuštěné do masky, posuvná plátěná střecha Webasto, zadní lampy ve stylu Aston Martin, elektrická okénka, dřevěný volant se třemi paprsky Moto-Lita, bohaté dřevěné obložení, upravené sportovní sedačky, loketní opěrka, budíky značky Smiths a speciální kola.
Po rozpadu skupiny The Beatles bylo McCartneyho Mini exportováno do USA, kde se s ním po hollywoodských kopcích proháněl Bill Victor, který nechával vůz udržovat v renomovaném servisu Hollywood Sports Cars. Zřejmě zde se také Mini dočkalo přestavby motoru.
Kam vedly další cesty zeleného Mini nevíme, ovšem v roce 2001 se do jeho velice citlivé renovace pustil floridský nadšenec Brion Michael Fisher, který vozu opět vtiskl mladistvý vzhled. Krátce poté se vůz dostal do rukou současného majitele, který jej vystavovat v Sarasota Classic Car muzeu a pravidelně ho brával na motoristické akce konané na Floridě, kde vůz způsoboval patřičné nadšení mezi všemi generacemi.
Vcelku úsměvnou perličkou je pak skutečnost, že krátce po odloučení od Paula McCartneyho vozidlo tohle mini do školy jistého chlapce jménem Blake Godbey, ze kterého je dnes "Global Specialist" v aukční společnosti Worldwide Auctioneers, která aukci pořádá.
Sluší se ještě poznamenat, že součástí aukce bude i velká složka, která obsahuje fotografie Paula McCartneyho s jeho vozem a současně dokumentuje i původní registrační značku GGJ 382C, která je dodnes součástí vozu. I díky této složce plné fotografií se dá předpokládat, že kromě milovníků klasických Mini přitáhne tato aukce i milovníky skupiny The Beatles a všeho, co má s jejími členy jakoukoliv spojitost.
Morris Mini Cooper S DeVille Paula McCartneyho je v současnosti jediným Mini bývalého člena Beatles, které je nyní na prodej. Vůz George Harrisona si nechala jeho žena, vůz Ringo Starra, který byl jako jediný vyroben karosárnou Hooper, se prodal minulý rok a vůz patřící Johnu Lennonovi je dlouhodobě nezvěstný, ačkoliv se předpokládá, že je ve vlastnictví jednoho z amerických sběratelů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?