Když se řekne GTI, každému je hned jasné, že půjde o nabroušený hatchback. Automobilka Volkswagen má v současnosti v nabídce několik těchto modelů, které se v Británii rozhodli srovnat na závodní dráhu a vyzkoušet jejich akceleraci jak během závodu s pevným startem, tak během závodu se startem z rychlosti 48 km/h.
Po nedávném srovnání malých ostrých hatchbacků přichází britský motoristický YouTube kanál CarWow se srovnáním ostrých modelů GTI z nabídky Volkswagenu. Na start se tak postavil Golf GTI Performance, Golf GTI Clubsport S, Polo GTI a také prcek UP GTI.
Až na Golf GTI Performance jsou všechny vozy vybaveny manuální převodovkou. Model Performance je však vybaven dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG s režimem launch control, který může při pevném startu sehrát významnou roli.
To se ostatně potvrzuje hned během prvního závodu, kdy GTI Performance doslova vystřelí ze startovní pozice a dlouhou dobu se drží výkonnějšího modelu Clubsport S, který nakonec zhruba v polovině závodu předhání a svého náskoku, byť jen drobného, se až do cílové čáry nevzdává. Na třetí pozici končí dle očekávání Polo GTI a posledním je Up GTI.
Oba modely Golf i Polo jsou vybaveny přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci, pouze v jiné konfiguraci a s jiným výkonem. Nejmenší Up je vybaven pouze litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem, což mu vždy předurčovalo poslední místo. Up GTI ovšem nikdy nebyl konstruován pro příliš velkou rychlost v přímce.
I druhý závod, tentokrát s volným startem při rychlosti 48 km/h a se zařazeným druhým rychlostním stupněm, byl především soubojem mezi Golfem GTI Performance a modelem Clubsport S. Tentokrát už Clubsport dokázal využít svého vyššího výkonu a GTI Performance nechal spolehlivě za sebou.
I přes slabší výkon tak dokázal Golf GTI Performance ukázat slušné výkony a to především díky převodovce DSG.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.