Když se řekne GTI, každému je hned jasné, že půjde o nabroušený hatchback. Automobilka Volkswagen má v současnosti v nabídce několik těchto modelů, které se v Británii rozhodli srovnat na závodní dráhu a vyzkoušet jejich akceleraci jak během závodu s pevným startem, tak během závodu se startem z rychlosti 48 km/h.
Po nedávném srovnání malých ostrých hatchbacků přichází britský motoristický YouTube kanál CarWow se srovnáním ostrých modelů GTI z nabídky Volkswagenu. Na start se tak postavil Golf GTI Performance, Golf GTI Clubsport S, Polo GTI a také prcek UP GTI.
Až na Golf GTI Performance jsou všechny vozy vybaveny manuální převodovkou. Model Performance je však vybaven dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG s režimem launch control, který může při pevném startu sehrát významnou roli.
To se ostatně potvrzuje hned během prvního závodu, kdy GTI Performance doslova vystřelí ze startovní pozice a dlouhou dobu se drží výkonnějšího modelu Clubsport S, který nakonec zhruba v polovině závodu předhání a svého náskoku, byť jen drobného, se až do cílové čáry nevzdává. Na třetí pozici končí dle očekávání Polo GTI a posledním je Up GTI.
Oba modely Golf i Polo jsou vybaveny přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci, pouze v jiné konfiguraci a s jiným výkonem. Nejmenší Up je vybaven pouze litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem, což mu vždy předurčovalo poslední místo. Up GTI ovšem nikdy nebyl konstruován pro příliš velkou rychlost v přímce.
I druhý závod, tentokrát s volným startem při rychlosti 48 km/h a se zařazeným druhým rychlostním stupněm, byl především soubojem mezi Golfem GTI Performance a modelem Clubsport S. Tentokrát už Clubsport dokázal využít svého vyššího výkonu a GTI Performance nechal spolehlivě za sebou.
I přes slabší výkon tak dokázal Golf GTI Performance ukázat slušné výkony a to především díky převodovce DSG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.