Pokud hledáte extrémní off-road, který se dokáže vypořádat i s těmi nejnáročnějšími podmínkami světa, pravděpodobně se váš výběr zúží na pár modelů, mezi kterými bude excentricky zářit Mercedes-Benz G500 4x4². Tento skvostný stroj s třícípou hvězdou v terénu nemá slabin, ovšem žít s ním ve městě může být poměrně náročné.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil poněkud excentrický lyžař a milovník automobilů Jon Olsson, který už nás v minulosti překvapil několika bizarními kreacemi, mezi kterými nelze nezmínit například Rolls-Royce v tzv. sněžném maskování, který nesl na střeše speciální nosič s přídavnými svítilnami, jet-surfem a kanystry s palivem.
Roll-Royce šel však poměrně rychle z domu a na jeho místě se objevil právě výše zmíněný Mercedes-Benz G500 4x4². Stroj se zvýšeným a zesíleným podvozkem, extrémním výkonem, obřími terénními pneumatikami a uzávěrkami diferenciálů, který zdobily desítky kusů různého příslušenství od terénu.
Tím se Jonovi zřejmě velice zamlouval, ovšem problém nestal ve chvíli, kdy se Jon pokusil zaparkovat v Monacu, kde momentálně žije. Město, které má každodenní problémy s dopravou, totiž nebylo připravené na podobná monstra, což znamenalo, že Jon nemá kde parkovat.
Z toho důvodu došlo na velice radikální řešení, kterým bylo odstranění střechy, odstranění skel, sloupků, atd. Z vozu se zkrátka díky rozbrušovačce stal kabriolet, o čemž už jsme vás ale nejspíš informovali před pár měsíci.
V mezidobí se na Mercedesu odehrálo několik zásadních změn, se kterými se Jon pochlubil až relativně nedávno. Kromě chybějící střechy a sníženého skla tak stojí za pozornost například výfukové potrubí Akrapovic, sedadla bez hlavových opěrek a v neposlední řadě týková "paluba" a obložení, které tvoří lemování vozu a současně jakýsi kryt zavazadlového prostoru.
Ovšem pokud by náhodou začalo pršet, řidič bude muset šlápnout na plyn a co nejrychleji se dostat pod střechu či do garáže - do které teď sice může, ačkoliv zadní cestující stále škrtají hlavou o strop. Známý lyžař se totiž rozhodl ignorovat alespoň stahovací střechu a tak se z jinak nezastavitelného off-roadu stalo auto jen do hezkého počasí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?