Pokud hledáte extrémní off-road, který se dokáže vypořádat i s těmi nejnáročnějšími podmínkami světa, pravděpodobně se váš výběr zúží na pár modelů, mezi kterými bude excentricky zářit Mercedes-Benz G500 4x4². Tento skvostný stroj s třícípou hvězdou v terénu nemá slabin, ovšem žít s ním ve městě může být poměrně náročné.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil poněkud excentrický lyžař a milovník automobilů Jon Olsson, který už nás v minulosti překvapil několika bizarními kreacemi, mezi kterými nelze nezmínit například Rolls-Royce v tzv. sněžném maskování, který nesl na střeše speciální nosič s přídavnými svítilnami, jet-surfem a kanystry s palivem.
Roll-Royce šel však poměrně rychle z domu a na jeho místě se objevil právě výše zmíněný Mercedes-Benz G500 4x4². Stroj se zvýšeným a zesíleným podvozkem, extrémním výkonem, obřími terénními pneumatikami a uzávěrkami diferenciálů, který zdobily desítky kusů různého příslušenství od terénu.
Tím se Jonovi zřejmě velice zamlouval, ovšem problém nestal ve chvíli, kdy se Jon pokusil zaparkovat v Monacu, kde momentálně žije. Město, které má každodenní problémy s dopravou, totiž nebylo připravené na podobná monstra, což znamenalo, že Jon nemá kde parkovat.
Z toho důvodu došlo na velice radikální řešení, kterým bylo odstranění střechy, odstranění skel, sloupků, atd. Z vozu se zkrátka díky rozbrušovačce stal kabriolet, o čemž už jsme vás ale nejspíš informovali před pár měsíci.
V mezidobí se na Mercedesu odehrálo několik zásadních změn, se kterými se Jon pochlubil až relativně nedávno. Kromě chybějící střechy a sníženého skla tak stojí za pozornost například výfukové potrubí Akrapovic, sedadla bez hlavových opěrek a v neposlední řadě týková "paluba" a obložení, které tvoří lemování vozu a současně jakýsi kryt zavazadlového prostoru.
Ovšem pokud by náhodou začalo pršet, řidič bude muset šlápnout na plyn a co nejrychleji se dostat pod střechu či do garáže - do které teď sice může, ačkoliv zadní cestující stále škrtají hlavou o strop. Známý lyžař se totiž rozhodl ignorovat alespoň stahovací střechu a tak se z jinak nezastavitelného off-roadu stalo auto jen do hezkého počasí.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.