Pokud hledáte extrémní off-road, který se dokáže vypořádat i s těmi nejnáročnějšími podmínkami světa, pravděpodobně se váš výběr zúží na pár modelů, mezi kterými bude excentricky zářit Mercedes-Benz G500 4x4². Tento skvostný stroj s třícípou hvězdou v terénu nemá slabin, ovšem žít s ním ve městě může být poměrně náročné.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil poněkud excentrický lyžař a milovník automobilů Jon Olsson, který už nás v minulosti překvapil několika bizarními kreacemi, mezi kterými nelze nezmínit například Rolls-Royce v tzv. sněžném maskování, který nesl na střeše speciální nosič s přídavnými svítilnami, jet-surfem a kanystry s palivem.
Roll-Royce šel však poměrně rychle z domu a na jeho místě se objevil právě výše zmíněný Mercedes-Benz G500 4x4². Stroj se zvýšeným a zesíleným podvozkem, extrémním výkonem, obřími terénními pneumatikami a uzávěrkami diferenciálů, který zdobily desítky kusů různého příslušenství od terénu.
Tím se Jonovi zřejmě velice zamlouval, ovšem problém nestal ve chvíli, kdy se Jon pokusil zaparkovat v Monacu, kde momentálně žije. Město, které má každodenní problémy s dopravou, totiž nebylo připravené na podobná monstra, což znamenalo, že Jon nemá kde parkovat.
Z toho důvodu došlo na velice radikální řešení, kterým bylo odstranění střechy, odstranění skel, sloupků, atd. Z vozu se zkrátka díky rozbrušovačce stal kabriolet, o čemž už jsme vás ale nejspíš informovali před pár měsíci.
V mezidobí se na Mercedesu odehrálo několik zásadních změn, se kterými se Jon pochlubil až relativně nedávno. Kromě chybějící střechy a sníženého skla tak stojí za pozornost například výfukové potrubí Akrapovic, sedadla bez hlavových opěrek a v neposlední řadě týková "paluba" a obložení, které tvoří lemování vozu a současně jakýsi kryt zavazadlového prostoru.
Ovšem pokud by náhodou začalo pršet, řidič bude muset šlápnout na plyn a co nejrychleji se dostat pod střechu či do garáže - do které teď sice může, ačkoliv zadní cestující stále škrtají hlavou o strop. Známý lyžař se totiž rozhodl ignorovat alespoň stahovací střechu a tak se z jinak nezastavitelného off-roadu stalo auto jen do hezkého počasí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?