Pondělí nemá rád téměř nikdo, ovšem pro automobilku Audi se dnešní pondělí stává noční můrou. Krátce po úniku oficiálních fotografií nové generace modelu A1 totiž následovalo zatčení předsedy představenstva automobilky Audi, kterým je Rupert Stadler. Ten je podobně jako další představitelé automobilek koncernu VW vyšetřován kvůli kauze Dieselgate.
Již během minulého týdne zveřejnilo mnichovské státní zastupitelství informace týkající se probíhajícího vyšetřování celkem 20 osob, které mají být spojeny s kauzou Dieselgate. Během vyšetřování pak také došlo k prohledávání nemovitosti právě Ruperta Stadlera.
Předseda představenstva automobilky Audi, jedné z nejvýnosnějších značek koncernu VW, je v současnosti držen ve vazbě kvůli obavám z jeho možné snahy manipulovat s důkazy spojenými s podváděním během emisních testů dieselových motorů.
Podle oficiální zprávy kanceláře státního zastupitelství byl „podezřelý předveden před soudce, který rozhodl o jeho setrvání ve vazbě."
Volkswagen Group, mateřská společnost automobilky Audi, dnes prostřednictvím svého tiskového mluvčího potvrdila, že Stadler byl zadržen během dnešního rána. Představitelé koncernu ale neopomněli zmínit, že věří v presumpci neviny.
Za zmínku přitom stojí i pokuta ve výši 1 miliardy Euro, kterou během minulého týdne Volkswagen dostal kvůli problémům spojeným opět s kauzou Dieselgate. Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední pokutu, která postila německý automobilový průmysl ve spojení s touto kauzou.
Navzdory nepříjemné právní situaci se však automobilce celkem daří, o čemž vypovídají i její prodejní výsledky. Od začátku roku se totiž podařilo prodat více než 4.5 milionu automobilů, což představuje výrazný rozdíl 7.7 procenta oproti roku minulému. Navzdory původním obavám se tak ukazuje, že lidé v automobilku důvěru neztratili - a to i navzdory přímým dopadům v podobně svolávacích akcí, atd..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.