Pondělí nemá rád téměř nikdo, ovšem pro automobilku Audi se dnešní pondělí stává noční můrou. Krátce po úniku oficiálních fotografií nové generace modelu A1 totiž následovalo zatčení předsedy představenstva automobilky Audi, kterým je Rupert Stadler. Ten je podobně jako další představitelé automobilek koncernu VW vyšetřován kvůli kauze Dieselgate.
Již během minulého týdne zveřejnilo mnichovské státní zastupitelství informace týkající se probíhajícího vyšetřování celkem 20 osob, které mají být spojeny s kauzou Dieselgate. Během vyšetřování pak také došlo k prohledávání nemovitosti právě Ruperta Stadlera.
Předseda představenstva automobilky Audi, jedné z nejvýnosnějších značek koncernu VW, je v současnosti držen ve vazbě kvůli obavám z jeho možné snahy manipulovat s důkazy spojenými s podváděním během emisních testů dieselových motorů.
Podle oficiální zprávy kanceláře státního zastupitelství byl „podezřelý předveden před soudce, který rozhodl o jeho setrvání ve vazbě."
Volkswagen Group, mateřská společnost automobilky Audi, dnes prostřednictvím svého tiskového mluvčího potvrdila, že Stadler byl zadržen během dnešního rána. Představitelé koncernu ale neopomněli zmínit, že věří v presumpci neviny.
Za zmínku přitom stojí i pokuta ve výši 1 miliardy Euro, kterou během minulého týdne Volkswagen dostal kvůli problémům spojeným opět s kauzou Dieselgate. Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední pokutu, která postila německý automobilový průmysl ve spojení s touto kauzou.
Navzdory nepříjemné právní situaci se však automobilce celkem daří, o čemž vypovídají i její prodejní výsledky. Od začátku roku se totiž podařilo prodat více než 4.5 milionu automobilů, což představuje výrazný rozdíl 7.7 procenta oproti roku minulému. Navzdory původním obavám se tak ukazuje, že lidé v automobilku důvěru neztratili - a to i navzdory přímým dopadům v podobně svolávacích akcí, atd..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.