Pondělí nemá rád téměř nikdo, ovšem pro automobilku Audi se dnešní pondělí stává noční můrou. Krátce po úniku oficiálních fotografií nové generace modelu A1 totiž následovalo zatčení předsedy představenstva automobilky Audi, kterým je Rupert Stadler. Ten je podobně jako další představitelé automobilek koncernu VW vyšetřován kvůli kauze Dieselgate.
Již během minulého týdne zveřejnilo mnichovské státní zastupitelství informace týkající se probíhajícího vyšetřování celkem 20 osob, které mají být spojeny s kauzou Dieselgate. Během vyšetřování pak také došlo k prohledávání nemovitosti právě Ruperta Stadlera.
Předseda představenstva automobilky Audi, jedné z nejvýnosnějších značek koncernu VW, je v současnosti držen ve vazbě kvůli obavám z jeho možné snahy manipulovat s důkazy spojenými s podváděním během emisních testů dieselových motorů.
Podle oficiální zprávy kanceláře státního zastupitelství byl „podezřelý předveden před soudce, který rozhodl o jeho setrvání ve vazbě."
Volkswagen Group, mateřská společnost automobilky Audi, dnes prostřednictvím svého tiskového mluvčího potvrdila, že Stadler byl zadržen během dnešního rána. Představitelé koncernu ale neopomněli zmínit, že věří v presumpci neviny.
Za zmínku přitom stojí i pokuta ve výši 1 miliardy Euro, kterou během minulého týdne Volkswagen dostal kvůli problémům spojeným opět s kauzou Dieselgate. Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední pokutu, která postila německý automobilový průmysl ve spojení s touto kauzou.
Navzdory nepříjemné právní situaci se však automobilce celkem daří, o čemž vypovídají i její prodejní výsledky. Od začátku roku se totiž podařilo prodat více než 4.5 milionu automobilů, což představuje výrazný rozdíl 7.7 procenta oproti roku minulému. Navzdory původním obavám se tak ukazuje, že lidé v automobilku důvěru neztratili - a to i navzdory přímým dopadům v podobně svolávacích akcí, atd..
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?