Od roku 2013 bylo na českém trhu nově registrováno 407 vozů BMW i3, 64 plug-in hybridních sportovních modelů BMW i8 a v posledních letech také několik desítek plug-in hybridních modelů značky BMW. BMW Group Česká republika se proto rozhodla uspořádat první sraz vozů BMW i: BMW iLECTRIC DAY. Setkání je plánováno na 20. června na Polygonu Brno, který je situován přímo v areálu Masarykova okruhu.
Pro majitele BMW i8 je připravena možnost jízd na závodním okruhu. Majitelé všech vozů BMW i budou moci vyzkoušet dynamický workshop s vlastními vozy na výukovém polygonu, který byl otevřen v letošním roce. BMW iLECTRIC DAY bude také místem, kde bude možné poprvé přijít do styku s novým modelem značky BMW i – BMW i8 Roadster.
Připravena je i speciální neveřejná nabídka nových vozů BMW i, stejně jako nejnovější informace ze světa elektromobility a moderních automobilových technologií. K vidění ale bude také jedno překvapení, k němuž můžeme prozradit pouze to, že se bude blyštit zlatem. Samozřejmostí bude možnost nabíjení vozidel v průběhu celého konání akce. Přítomen bude také hokejista David Pastrňák, který přijede se svým zapůjčeným vozem BMW i8.
Program:
90-minutový dynamický workshop: jízdy s vlastními i testovacími vozy BMW i3 na Polygonu + 90minutový statický workshop a scénická jízda výhodnější, neveřejná nabídka nových vozů BMW i3 pro účastníky akce těšit se můžete na překvapení a také dárek jako památku na první oficiální sraz BMW i na místě budeme pořizovat fotografie, které budou všem účastníkům k dispozici onlinePodmínkou účasti je přijet na místo vlastním vozem BMW i. Podrobnější informace o akci budou průběžně aktualizovány na facebookové stránce BMW iLECTRIC CLUB nebo na zazijbmw.cz/iday. V případě dotazů můžete využít infolinku 844 269 835.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.