Česko hostilo mezinárodní sraz veteránů Peugeot, k vidění byly úchvatné kousky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. června 2018, 16:02 Google+

Čeští milovníci automobilové historie a především francouzské značky Peugeot na uplynulý víkend dozajista jen tak nezapomenou. Do Prahy se totiž poprvé v historii sjeli členové klubu L’Aventure Peugeot, aby zde v rámci svého tradičního srazu absolvovali nabitý víkendový program, který slavnostně vyvrcholil v neděli odpoledne v Plzeňském pivovaru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jedinečné historické Peugeoty  si podmanily české diváky

Jedinečné historické Peugeoty si podmanily české diváky | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Prestižní mezinárodní sraz International L’Aventure Peugeot Meeting, který sdružuje majitele veteránů značky Peugeot nejen z Evropy, ale z celého světa, zavítal poprvé do České republiky, aby zde během tří dnů potěšil všechny milovníky historie této francouzské značky s mimořádně bohatou tradicí. Asociace se těší podpoře nejen samotné automobilky, ale přímo i rodiny Peugeot, díky čemuž je startovní pole vždy plné vysoce kvalitních veteránů.

Po pátečním příjezdu a registraci v pražském hotelu Pyramida čekalo na všechny účastníky, mezi kterými bylo i osm českých posádek, večerní slavnostní setkání s představením programu následujících dvou dní. V soboru ráno pak odstartoval nejstarší vůz Peugeot 172 M z roku 1928 na krátký prolog, který končil na pražském Dvořákově nábřeží. Na stejné místo dorazila i zbývající osmdesátka vozů a veškeré Peugeoty zde byly více než dvě hodiny vystaveny pro velké množství diváků, které akce přilákala. Následující etapa, do které se startovalo od 11:30, přivedla vozy přes Velkou Chuchli zpět do hotelu Pyramida. Po obědě se týmy v půlminutových intervalech vydaly z Prahy přes krásné křivoklátské lesy a silnice na zámek Zbiroh. Na trase si mohl každý řidič a spolujezdec vyzkoušet svou souhru při testu přesnosti, v kterém se měřil průjezd vozu definovaným úsekem s přesností na setiny sekundy. Nejúspěšnější byl Jacques Marchand (FR) s  Peugeotem 406 Coupé, který měl odchylku od předem stanoveného času pouze 5 setin sekundy.

Přímo na nádvoří zámku Zbiroh pak byla po dojezdu vystavena většina z 21 veteránů, které se přihlásily do soutěže elegance, a byl mezi nimi i jediný motocykl ve startovním poli – Peugeot P105 z roku 1929 hrdého českého majitele.

Kvůli vrtochům počasí bylo bohužel nutné přesunout samotné hodnocení vozů odbornou pětičlennou porotou, v níž byl kromě českého zástupce Františka Vahaly z řad organizátorů rallye také tuzemský ředitel značek Peugeot, Citroën a DS Olivier Parry. Na zámku Zbiroh čekal na účastníky bohatý společenský program včetně vystoupení sólistky pražského Národního divadla Andrey Kalivodové.

V neděli čekala účastníky kratší etapa do Plzně, opět obohacená jedním testem přesnosti. Ten nejlépe zvládla Monika Grandlová (D) se svým Peugeotem 504 Coupé z roku 1973, když měla odchylku pouhé dvě setiny sekundy!

img-responsive

Jedinečné historické Peugeoty si podmanily české diváky | foto: Peugeot

Po dojezdu na nádvoří Plzeňského pivovaru se uskutečnilo odložené hodnocení vozů zařazených do soutěže elegance a následně bylo celé setkání ukončeno při slavnostním vyhlášení. Ceny v Concours d’Elegance si odnesli Eduard Kohout s motocyklem Peugeot P105 (1929), Christian Bottero (FR) s Peugeotem 201 CS (1932) a Michael Kreuz (D) s  vozem Peugeot 402 z roku 1937.

Olivier Parry, ředitel značek Peugeot, Citroën a DS v ČR: „Organizace mezinárodního srazu veteránů Peugeot byla pro nás zcela novou zkušeností, nezapomenutelnou událostí i inspirací. Výjimečné vozy a jejich posádky byly ukázkou automobilové vášně, nadčasového designu i radosti z jízdy, tedy hodnot, které má značka Peugeot v genech už od svých počátků. Jsem rád, že jsme se o tento neopakovatelný zážitek mohli podělit se stovkami českých diváků, kteří tuto akci navštívili. Značka Peugeot zde také ukázala svoji sílu: bohatou historii a perspektivní budoucnost, jak naznačují i rekordní prodeje značky v roce 2017 ve světě i v České republice.“

Xavier Créspin, ředitel muzea L’Aventure Peugeot a jeden z účastníků srazu: „Každý rok nabízí asociace L’Aventure Peugeot svým příznivcům pro jejich mezinárodní setkání novou destinaci. Poprvé od prvního srazu v roce 1988 se Česká republika stala hostitelskou zemí. Všech 84 účastníků z 11 zemí se shodlo na tom, že se jim jejich pobyt zde tak líbil, že by se sem s radostí vrátili. Nejprve byli okouzleni Prahou, jedním z nejkrásnějších měst v Evropě, pak si účastníci užívali jízdu krásnou krajinou po malých silnicích, které je dovedly na Zbiroh a do Plzně. Pochvalovali si také skvělou organizaci a hlavně vřelé přijetí, kterého se jim dostalo na každé z etap.“

Asociace Aventure Peugeot byla založena v roce 1982 Pierrem Peugeotem, který chtěl tímto krokem vytvořit příznivé podmínky pro ostatní kluby a organizace, které se věnovaly historii značky Peugeot, a poskytovat jim odpovídající služby. Jeho projekt se v průběhu desetiletí dynamicky rozvíjel nejen díky práci dobrovolníků, ale rovněž s významnou podporou skupiny PSA. V roce 2015 se asociace přejmenovala na Aventure Peugeot Citroën DS, jejím prezidentem je Xavier Peugeot (syn Pierra Peugeota) a tato nezisková organizace se i nadále stará o uchování historického odkazu všech tří značek s cílem představit jej co nejširší veřejnosti. Letošním nejviditelnějším důkazem této snahy je i International L’Aventure Peugeot Meeting konaný v České republice.

Vytisknout

Diskuze: Česko hostilo mezinárodní sraz veteránů Peugeot, k vidění byly úchvatné kousky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Omlácené BMW se proměnilo v neskutečně zábavnou buggy

Nejzábavnější BMW X5? Z auta na odpis se stala úchvatná buggy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud