Policejní honičky patří v zámoří k celkem běžným událostem, které se na televizních obrazovkách těší nebývalé pozornosti a sledovanosti. Řada médií je proto vybavena vrtulníky, které se v případě nového pronásledování okamžitě vznesou do vzduchu a následně celou senzaci přenáší živě lidem až do obýváků. Ani posádky těchto vrtulníků však nejsou neomylné, což dokázal nedávný příběh.
Policejní honičky jsou u amerických diváků zřejmě nejoblíbenějším obsahem zpravodajských relací. Neuplyne snad ani den, aby média v USA nepřenášela živý obraz řidičů, kteří se většinou marně snaží unikat ruce zákona. Někdy se však snaha o exkluzivitu snadno zvrtne v pořádný trapas.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčili diváci televizní stanice KTLA, jejíž vrtulník se vydal pronásledovat nebezpečného řidiče, který se měl tou dobou prohánět po dálnici v Los Angeles. Policisté však stále ještě nebyli na místě a vůz jel poměrně pomalu.
To ostatně ukazuje i záznam, který se nedávno objevil na Redditu. Kamera vrtulníku je zaměřená na pomalu jedoucí černý sedan se střešním oknem a čirými zadními lampami - což je podstatné. Automobil však zajíždí pod dálniční most a kamera ho na chvíli ztrácí. Během chvíle však na druhé straně mostu opět vyjíždí černý sedan, na který se kamera opět rychle zaměřuje.
Pozorní diváci už si ale jistě všimnou, že automobil na druhé straně mostu má poněkud odlišné tvary, chybí mu střešní okno a jeho zadní svítilny jsou klasické. V levém dolním rohu je navíc vidět původně pronásledované vozidlo, které vyjíždí o chvíli později. Televizní štáb se totiž přilepil na zcela nevinného člověka.
Nevíme, zda si řidič původně pronásledovaného vozidla uvědomil svou šanci a úmyslně zpomalil, nebo se jednalo jen o šťastnou shodu náhod, ovšem televizní štáb neznaje rozdílů mezi automobily začal dramaticky komentovat počínání může, který zaparkoval u čerpací stanice šel si něco koupit.
Úsměvné i poněkud trapné pro štáb, ve výsledku však zcela nevinný omyl. Posádce policejního vrtulníku by se snad nic podobného nestalo. Tedy možná jen na filmovém plátně, podobně jako ve filmu baby driver.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.