Takzvané vybržďování je velice nebezpečný nešvar, který se v posledních letech šíří po celém světě jako mor. Jakási potřeba někoho vyškolit či vytrestat totiž mnohdy přechází do krizových situací, které mohou mít za následek vážná zranění i smrt. Mnozí řidiči si navíc myslí, že jsou nesmrtelní a nic se jim nestane ani v momentě, kdy vybržďují mnohatunový kolos.
Řada psychologů a odporníků na dopravu se shoduje, že v posledních letech u řidičů stoupá agresivita, což se projevuje jejich nevhodným chováním. Jedním z nejznámějších případů je pak tzv. vybržďování, které už si i na českých silnicích vyžádalo několik zranění a bohužel dokonce i smrt.
Pachatelé se přitom většinou cítí být zcela v právu a dost možná se vciťují do role těch spravedlivých, kteří chtějí vytrestat někoho, jehož jednání se jim nelíbí. Jak to o všem může skončit dokazuje tento klip, který byl natočen z tahače na dálnici v New Yorku 18. května tohoto roku.
Na začátku můžeme vidět bílé SUV Ford Edge, jehož řidička ignoruje silniční značení a za každou cenu se chce dostat před řidiče bílého kamionu. Ten ho nakonec i přes značnou nelibost pouští, ovšem tím začíná kolotoč neustálého manévrování a vybržďování.
Během následujících dvou minut totiž žena za volantem bílého Fordu několikrát vyzkouší bdělost muže za volantem osmnáctikolového tahače i jeho brzdy. Řidič kolosu se několikrát pokusí změnit pruh a vymanit se tak ze spárů otravného Fordu, ovšem jeho řidička pokaždé tahač následuje a situace se opakuje.
Respektive opakovala by se zřejmě ještě dlouho, pokud by však řidiči tahače nedošla trpělivost. Během jednoho z manévrů, kdy se žena snaží vmáčknout nebezpečně blízko před tahač, totiž řidič tahače nebrzdí a prostě pokračuje. Bílé SUV tak dostává v relativně nízké rychlosti zásah na levý zadní roh, roztáčí se a končí v odstavném pruhu s přídí otočenou do protisměru.
Způsobit nehodu na silnici nebo dálnici je samozřejmě další zcela nesmyslné jednání, které způsobuje další rizika. V tomto případě však bylo jasné, že k tomu musí dříve nebo později dojít. Řidič má navíc v ruce kamerový záznam, který jasně dokazuje dění před nehodou. Během té se navíc evidentně nikomu nic nestalo a zřejmě ani materiální škody nebudou příliš velké.
K ničemu by však nemuselo dojít, kdyby řidička za volantem Fordu neměla potřebu se někomu mstít a školit ho. Její pocit nezranitelnosti a absolutní ztráta soudnosti před osmnáctikolovým a mnohatunovým tahačem nás pak nepřestává udivovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.