Tesla je mnohými vnímána jen jako společnost vyrábějící futuristické elektromobily, jejíž existence na trhu je vzhledem k dlouhodobě trvajícím finančním potížím značně nejistá. Je to ale škoda, neboť Tesla by měla být současně vnímána jako jedna z nejpokrokovějších automobilek co se bezpečnosti týče. Ostatně přesvědčte se sami.
V posledních týdnech se sice rozebíralo několik nehod elektromobilů Tesla, které vyšetřovatelé zprvu přičítaly systému Tesla Autopilot. Následně se však ukázalo, že za většinu nehod mohou uživatelé svým ignorováním zásad bezpečného užívání tohoto systému. Povzbudivou zprávou však je, že většina lidí vyvázla zdravá.
Už jen to dokazuje, že konstrukce elektromobilů Tesla je řešena především s ohledem na bezpečnost posádky. O tom ostatně svědčí nedávná prohlášení vztahující se k nebezpečí požáru baterií, které se mohou vznítit v případě poškození. Technici Tesly totiž navrhli uložení baterií tak, aby posádka vozu měla v případě požáru dostatek času k opuštění kabiny.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Ostatně i samotné kabiny vykazují v testech velice slušné výsledky a řada z nás si možná ještě živě pamatuje na první crash testy Modelu 3, během kterých karoserie vozu předvedl naprosto vzornou tuhost a bez problémů a výraznějších deformací dokázala uchránit prostor posádky.
Pojďme se teď ale podívat na starší elektrické SUV Tesla Model X, které má však stále co nabídnout. Agentura NHTSA totiž v nedávné době tohle SUVčko podrobila sérii náročných testů, na jejichž konci byl Model X označen nejbezpečnějším SUV světa. Tím se samozřejmě automobilka nezapomněla pochlubit na svém Twitterovém účtu, kde také zdůraznila, že podle NHTSA má Model X nejnižší riziko převrácení na střechu ze všech SUV.
Něco takového však čistě z pohledu fyziky není překvapením. Tesla Model X má totiž díky těžkým bateriím těžiště umístěné velice nízko, díky čemuž pracuje gravitace v případě naklonění vždy pro Teslu. Ostatně váha baterií se pohybuje v rozmezí 544 až 635 kilogramů, což představuje téměř čtvrtinu celkové váhy.
Model X is the first and only SUV to achieve a NHTSA 5-Star safety rating in every category and subcategory, with the lowest probability of rollover and overall injury of any SUV pic.twitter.com/V0f8ljeIBp
— Tesla (@Tesla) 20. května 2018
O velmi obtížném převrácení Modelu X se spekuluje již delší dobu, ovšem až video z laboratorních podmínek jasně ukazuje, jak náročné by něco takového bylo. I díky tomu si Tesla zasloužila označení „Nejbezpečnější SUV" a současně se stala prvním vozem své kategorie, který dostal v každé kategorii pět hvězdiček.
Připomínáme však, že laboratorní podmínky a reálný svět jsou zcela odlišné věci. Venku na silnicích se může stát celá řada nepředvídatelných událostí, které Teslu nakonec mohou převrátit. Doufáme však, že tohle nebude nikdo zjišťovat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?