Vzduch se chvěje horkem jako na poušti, ale jen o několik metrů dál je taková zima, že by se dali stavět sněhuláci. Ve vedlejší místnosti poté zuří hurikán kategorie 5. Vítejte v „továrně na počasí“.
Nové moderní Environmentální zkušební středisko Fordu umožňuje konstruktérům testovat připravované modely od malého KA+ až po velký Transit v nejnáročnějších klimatických podmínkách.
Nadmořská výška vyšší než u hory Mont Blanc, rychlost jízdy a větru až 250 km/h, sníh, oslepující sluneční záře a déšť. To vše zde lze zařídit stiskem tlačítka. Klimatická laboratoř Fordu je nejvyspělejším zařízením svého druhu v evropském automobilovém průmyslu. Na ploše o rozloze fotbalového hřiště mohou konstruktéři napodobit pouštní výheň Sahary, tuhý mráz Sibiře i dusivou vlhkost Kostariky.
Ford do laboratoře investoval 70 milionů eur (v přepočtu přibližně 1,8 mld. Kč). Nachází se zde mimo jiné první automobilový aerodynamický tunel schopný simulovat nadmořskou výšku až 5 200 m. Ve dvou klimakomorách lze vytvořit mráz až -40°C, horko až 55°C a vlhkost až 95 %. Zařízení v Kolíně nad Rýnem tak může být nejteplejším, nejchladnějším, nejvlhčím i nejvýše položeným místem západní Evropy.
Inženýři zde mohou pracovat až na deseti vozech současně. Zkouší se komfort, bezpečnost i trvanlivost, stejně jako elektroinstalace, brzdy, klimatizace, topení nebo chování aut při tažení přívěsu či v dopravní zácpě. Laboratoř obsahuje celkem tři klimatické aerodynamické tunely a čtyři komory s teplotní regulací, z nichž jedna umožňuje také regulaci vlhkosti vzduchu.
Aerotunel 1 je zařízen pro testování v horkém a chladném počasí. Celkem 28 bodových svítidel se 4 000W žárovkami simuluje silné sluneční paprsky a umožňuje vyzkoušet, jak rychle klimatizace vychladí kabinu vozu. Dále se zde zjišťuje hlučnost topení i klimatizace při různých rychlostech jízdy, teplotách a vlhkosti. Také aerotunel 2 umožňuje testování v horkém a chladném počasí. Zkouší se zde vliv sněhu a deště na výhled z vozu, startování motoru a doba potřebná k vyhřátí kabiny. Aerotunel 3 umožňuje simulovat nadmořskou výšku až 5 200 m a rychlost větru až 120 km/h. Zkouškami studených startů ve vysokých nadmořských výškách se ověřuje, zda se v důsledku vysokých tlaků nepoškodí vedení provozních kapalin. Více než polovina vozů Ford se prodává v oblastech, kde komunikace dosahují do nadmořských výšek přes 1 000 m.„Můžeme zjistit, jak fungují stěrače v arktických mrazech, jak extrémní horko a chlad ovlivňuje výkon motoru a dokonce i to, kolik sněhu spadne řidiči na hlavu, když otevře dveře,“ řekl Michael Steup, projektový vedoucí Environmentálního zkušebního střediska Ford of Europe.
Laboratoř vyžaduje celkem 11 MW elektřiny, což odpovídá odběru městečka s 2 400 obyvateli. Veškerá spotřebovaná energie pochází z plně obnovitelných zdrojů šetrných k životnímu prostředí. Dodává ji společnost RheinEnergie, zajišťující dodávky elektřiny pro všechny provozy Fordu v Kolíně nad Rýnem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?