Automobilka Fiat vyrobila téměř devět milionů kusů kompaktního modelu Uno, což z něj dělá jeden z vůbec nejúspěšnějších vozů této tradiční italské automobilky. Kromě nadprůměrné obliby a slušných jízdních vlastností se však mohlo Uno pochlubit ještě jednou výjimečnou záležitostí: automobilka ho naučila mluvit již v osmdesátých letech!
Fiat Uno spatřil světlo světa poprvé v roce 1983 a poměrně rychle se z něj stal miláček motoristů po celém světě. Platforma, na které bylo Uno postaveno, se dokonce stala osmou nejvyráběnější platformou v automobilové historii. Na velkolepé úspěchy Una se později pokusilo navázat ještě Punto, ovšem to už předbíháme.
Automobilka Fiat věnovala Unu velkou pozornost - a to nejen při jeho vývoji a propagaci. Někteří majitelé totiž mohli uvnitř svého vozu najít mluvící brožurku, tzv. "Cartolina Musicale." V podstatě se jednalo o velmi zjednodušený gramofon, který ke svému provozu nepotřeboval nic než jen lidskou sílu.
Celý koncept byl skutečně velmi prostý. Hudební karta se skládala z vinylové desky, gramofonové jehly a kartonu, který sloužil jako obal, držák jehly, držák desky a také jako rezonátor.
Tato unikátní výbava, která byla součástí vozidel z roku 1983, je dnes skutečnou raritou. Uvnitř obalu je nápis "La voce della Uno!" a samozřejmě stručný manuál, jak si hlas Una poslechnout. V praxi stačilo jen ohnout jednu stranu kartonu a poté prstem roztočit desku.
Majitelé kompaktního Fiatu se navíc po otevření desek dozvěděli, že jejich Uno je Comodosa (pohodlné), Sciccosa (nóbl), Risparmiosa (skromná) a Scattosa (agilní).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.