Automobily s pohonem 6x6 mají bezpochyby své opodstatnění v záchranných sborech, expedičních výpravách nebo v armádě. V posledních letech se však vydává stále více těchto automobilů i na běžné silnice. Počínaje Land Rovery, přes Mercedes-AMG až například po Smart 6x6.
Tahle šílená úprava se nedávno objevila na diskuzním fóru Reddit, kam ji přidal uživatel s přezdívkou Bombn47. Ten umístil Smarta 6x6 do diskuze o nejbláznivějších úpravách automobilů po celém světě, kam rozhodně patří.
Ještě než se mu začneme vysmívat je však potřeba alespoň ocenit kvalitu zpracování a smysl pro detail. Zároveň by se vlastně Smart mohl dostat i do knihy rekordů, neboť se bezesporu jedná o jeden z nejmenších pick-upů či automobilů s třemi nápravami na světě.
Většina zájemců o podobný typ automobilů však hledá naopak vozy větší, o čemž ostatně mluví i jejich současná nabídka. Její stálicí je Mercedes třídy G a upravené Land Rovery Defender, ovšem kromě toho se na trhu objevily i modely jako VelociRaptor 6x6 od Hennessey, Flying Huntsman 6×6 Civilian Carrier od společnosti Kahn a poslední novinkou na trhu je BAIC BJ80 6x6, což je v podstatě replika Mercedesu.
Ještě před koncem roku bychom se ale měli dočkat další novinky, kterou je Superyacht Land Tender (SLT) od společnosti T.Fotiadis. V podstatě se jedná o extrémně luxusní Range Rover s pohonem 6x6, který bude představen na monacké přehlídce jachet v září tohoto roku.
Jak tedy vidíte, s automobily vybavenými třemi nápravami se roztrhl pytel a na své si přijdou všichni. Milovníci luxusu, nekompromisního výkonu v terénu, maximálního bezpečí i přerostlých nákupních tašek. A právě to je segment, ve kterém by Smart 6x6 mohl se svým obřím kufrem vynikat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.