Automobily s pohonem 6x6 mají bezpochyby své opodstatnění v záchranných sborech, expedičních výpravách nebo v armádě. V posledních letech se však vydává stále více těchto automobilů i na běžné silnice. Počínaje Land Rovery, přes Mercedes-AMG až například po Smart 6x6.
Tahle šílená úprava se nedávno objevila na diskuzním fóru Reddit, kam ji přidal uživatel s přezdívkou Bombn47. Ten umístil Smarta 6x6 do diskuze o nejbláznivějších úpravách automobilů po celém světě, kam rozhodně patří.
Ještě než se mu začneme vysmívat je však potřeba alespoň ocenit kvalitu zpracování a smysl pro detail. Zároveň by se vlastně Smart mohl dostat i do knihy rekordů, neboť se bezesporu jedná o jeden z nejmenších pick-upů či automobilů s třemi nápravami na světě.
Většina zájemců o podobný typ automobilů však hledá naopak vozy větší, o čemž ostatně mluví i jejich současná nabídka. Její stálicí je Mercedes třídy G a upravené Land Rovery Defender, ovšem kromě toho se na trhu objevily i modely jako VelociRaptor 6x6 od Hennessey, Flying Huntsman 6×6 Civilian Carrier od společnosti Kahn a poslední novinkou na trhu je BAIC BJ80 6x6, což je v podstatě replika Mercedesu.
Ještě před koncem roku bychom se ale měli dočkat další novinky, kterou je Superyacht Land Tender (SLT) od společnosti T.Fotiadis. V podstatě se jedná o extrémně luxusní Range Rover s pohonem 6x6, který bude představen na monacké přehlídce jachet v září tohoto roku.
Jak tedy vidíte, s automobily vybavenými třemi nápravami se roztrhl pytel a na své si přijdou všichni. Milovníci luxusu, nekompromisního výkonu v terénu, maximálního bezpečí i přerostlých nákupních tašek. A právě to je segment, ve kterém by Smart 6x6 mohl se svým obřím kufrem vynikat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?