Ještě donedávna se celý svět obával, aby se Kim Čong-Un nerozhodl shodit bombu. Svým způsobem, značně metaforicky, se toho ale obává i jeho ochranka, jejíž povinnosti se vztahují dál, než by si byl kdokoliv ochoten připustit. Kim Čong-Un totiž vykonává svou spotřebu zásadně na privátní toaletě, která s ním všude cestuje
Kim Čong-Un toho ve svém prezidentském / diktátorském úřadu zatím moc nenacestoval, nicméně když už se vypravil na jednání do sousední Číny, zvolil k tomu poněkud zastaralý způsob cestování, kterým je vlak. To má jistě řadu bezpečnostních výhod, ovšem také jednu výhodu ryze praktickou.
O Kimově režimu ani o jeho výpravách toho moc nevíme, ovšem jedna z nejabsurdnějších informací vyplynula na světlo již před mnoha lety. Ať už se vypraví kamkoliv, vozí si sebou soukromou toaletu. Ta s ním tak cestovala jak vlakem do Pekingu, tak zřejmě v jednom z luxusních Mercedesů do Panmudžonu.
„Místo veřejných toalet využívají vůdci KLDR svůj soukromý záchod, který si sebou berou všude na svých cestách," uvedl pro The Post Lee Yun-keol.
Ten pracoval na velení severokorejské ochranky, ovšem v roce 2005 se rozhodl utéci do Jižní Korei, kde v současnosti vede centrum zabývající se sbíráním a zveřejňováním informací o KLDR.
První zprávy o automobilu s neobvyklým nákladem se před lety objevily v publikaci Daily NK, podle které jsou i exkrementy vůdce KLDR předmětem zájmu severokorejské ochranky, jak uvádí web AutoBlog.com. Podle Daily NK je záchod umístěn v jednom z doprovodných vozidel ochranky a využít ho smí pouze severokorejský vůdce.
Následně se odebírají vzorky, pomocí kterých lékaři monitorují vůdcovo zdraví a zároveň se předchází tomu, aby se k těmto "informacím" dostali zahraniční zpravodajci. „Vůdcovy exkrementy obsahují informace o jeho zdravotním stavu, takže se nemůžou jen tak někde nechat," uvedl Lee.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.