Ještě donedávna se celý svět obával, aby se Kim Čong-Un nerozhodl shodit bombu. Svým způsobem, značně metaforicky, se toho ale obává i jeho ochranka, jejíž povinnosti se vztahují dál, než by si byl kdokoliv ochoten připustit. Kim Čong-Un totiž vykonává svou spotřebu zásadně na privátní toaletě, která s ním všude cestuje
Kim Čong-Un toho ve svém prezidentském / diktátorském úřadu zatím moc nenacestoval, nicméně když už se vypravil na jednání do sousední Číny, zvolil k tomu poněkud zastaralý způsob cestování, kterým je vlak. To má jistě řadu bezpečnostních výhod, ovšem také jednu výhodu ryze praktickou.
O Kimově režimu ani o jeho výpravách toho moc nevíme, ovšem jedna z nejabsurdnějších informací vyplynula na světlo již před mnoha lety. Ať už se vypraví kamkoliv, vozí si sebou soukromou toaletu. Ta s ním tak cestovala jak vlakem do Pekingu, tak zřejmě v jednom z luxusních Mercedesů do Panmudžonu.
„Místo veřejných toalet využívají vůdci KLDR svůj soukromý záchod, který si sebou berou všude na svých cestách," uvedl pro The Post Lee Yun-keol.
Ten pracoval na velení severokorejské ochranky, ovšem v roce 2005 se rozhodl utéci do Jižní Korei, kde v současnosti vede centrum zabývající se sbíráním a zveřejňováním informací o KLDR.
První zprávy o automobilu s neobvyklým nákladem se před lety objevily v publikaci Daily NK, podle které jsou i exkrementy vůdce KLDR předmětem zájmu severokorejské ochranky, jak uvádí web AutoBlog.com. Podle Daily NK je záchod umístěn v jednom z doprovodných vozidel ochranky a využít ho smí pouze severokorejský vůdce.
Následně se odebírají vzorky, pomocí kterých lékaři monitorují vůdcovo zdraví a zároveň se předchází tomu, aby se k těmto "informacím" dostali zahraniční zpravodajci. „Vůdcovy exkrementy obsahují informace o jeho zdravotním stavu, takže se nemůžou jen tak někde nechat," uvedl Lee.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.