Dnešní ranní zpověď Leoše Mareše, který se stal obětí dalšího drsného žertu Kazmy a jeho One Man Show, rozdělila společnost na dva tábory. Jeden Kazmu proklíná za jeho neomalenost, hrubiánství a podlost, zatím co druhý vymýšlel konspirační teorie, podle kterých se Leoš Mareš s Kazmou domluvil ve snaze zajistit si mediální pozornost. Zhruba před hodinou však vyšla najevo drsná pravda.
Zhruba před hodinou totiž Kazma Kazmitch zveřejnil na svém facebookovém profilu video, které celý incident mapuje a vnáší do něj světlo. A pokud jste Leoše Mareše podezírali ze senzacechtivosti, pak mu nejspíš dlužíte omluvu. A nebo mu filmová akademie dluží Oscara.
Na videu je totiž dobře vidět celá zinscenovaná nehoda, která působí až neuvěřitelně děsivě. Přesně jak Mareš popisoval na svém instagramu - osobní automobil měl zezadu narazit do multikáry, která vezla kůly. Jeden z nich měl prorazit čelní sklo a doslova sevřít spolujezdce, který tak nemohl dýchat.
Mareš, který měl na uchu telefon s údajnou operátorkou záchranné služby, ještě několikrát nahlas opakuje „Mám couvnout? Mám posunout auto? Dobře" a poté nasedá do vozu a řadí zpátečku. Právě v ten moment Kazma vybíhá na scénu a s ním i celý štáb OneManShow.
Výraz oblíbeného moderátora není potřeba dlouho popisovat. Zatím co Kazma nadšeně poskakuje kolem, evidentně otřesený Mareš se snaží vzpamatovat a objímá se herci, kteří představovali zraněného spolucestujícího a řidičku.
A zatím co Mareš se vzpamatovává, Kazma mu pouští jeho nahrávku z rádia, kde Mareš opakuje, že pokud ho někdo nachytá za volantem jiného auta, dá mu svoje bílé Ferrari 488 GTB Spider. Vzápětí se Mareš seznamuje s onou operátorkou záchranné služby, která i ve skutečnosti pracuje pro pražskou záchrannou službu.
Ta stále otřesenému Marešovi děkuje za jeho ochotu a obětavost. Kazma ale opět zavádí řeč na sázku a doslova říká: „Zachoval ses správně, udělal jsi dobrou věc. Tys tady teďka zachránil lidskej život. Vyměnil jsi všechny ty prachy, to auto za to, že ses zachoval jako chlap a jako dobrej člověk."
Kazma chce s Marešem něco dál řešit, ovšem Mareš stále vypadá otřeseně a evidentně se na nic podobného necítí. Proto Kazmovi a jeho štábu navrhuje, aby se setkali až v rádiu, neboť teď musí do práce. Odtud pak zřejmě pocházely záběry, které se dnes objevily na některých webech a které měly potvrzovat, že se jedná jen o společnou snahu o zviditelnění.
Kazma pak ještě na konci videa dodává, že Mareš tím nevědomky pomáhá nadačnímu fondu One Man Show Foundation, která chce přispět obětem dopravních nehod. Ferrari by tak s největší pravděpodobností mělo být prodáno a částka by měla putovat na dobročinné účely. NA konci videa se pak objevuje věta „Snad jste si nemysleli, že si to auto chci nechat..."
Kazmův záměr je tedy sice šlechetný, ale naprosto přestřelený. Zrovna Leoš Mareš je totiž člověk, který na různé nadace a charitativní organizace posílá poměrně vysoké příspěvky. Ostatně i trabant, kterým Leoš poslední měsíc jezdil, měl být vydražen pro charitativní organizaci pomáhající dětem. Mareš přitom v jednom z videí sdělil, že pokud by Trabanta nikdo nevydražil, pořídí si ho on sám za milion.
Jakkoliv se tedy Kazma zřejmě snažil páchat dobro, tímhle kouskem prostě překročil hranice - a to výrazně. Ostatně o tom vypovídají i reakce veřejnosti, která video nemilosrdně odsuzuje.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.