Dnešní ranní zpověď Leoše Mareše, který se stal obětí dalšího drsného žertu Kazmy a jeho One Man Show, rozdělila společnost na dva tábory. Jeden Kazmu proklíná za jeho neomalenost, hrubiánství a podlost, zatím co druhý vymýšlel konspirační teorie, podle kterých se Leoš Mareš s Kazmou domluvil ve snaze zajistit si mediální pozornost. Zhruba před hodinou však vyšla najevo drsná pravda.
Zhruba před hodinou totiž Kazma Kazmitch zveřejnil na svém facebookovém profilu video, které celý incident mapuje a vnáší do něj světlo. A pokud jste Leoše Mareše podezírali ze senzacechtivosti, pak mu nejspíš dlužíte omluvu. A nebo mu filmová akademie dluží Oscara.
Na videu je totiž dobře vidět celá zinscenovaná nehoda, která působí až neuvěřitelně děsivě. Přesně jak Mareš popisoval na svém instagramu - osobní automobil měl zezadu narazit do multikáry, která vezla kůly. Jeden z nich měl prorazit čelní sklo a doslova sevřít spolujezdce, který tak nemohl dýchat.
Mareš, který měl na uchu telefon s údajnou operátorkou záchranné služby, ještě několikrát nahlas opakuje „Mám couvnout? Mám posunout auto? Dobře" a poté nasedá do vozu a řadí zpátečku. Právě v ten moment Kazma vybíhá na scénu a s ním i celý štáb OneManShow.
Výraz oblíbeného moderátora není potřeba dlouho popisovat. Zatím co Kazma nadšeně poskakuje kolem, evidentně otřesený Mareš se snaží vzpamatovat a objímá se herci, kteří představovali zraněného spolucestujícího a řidičku.
A zatím co Mareš se vzpamatovává, Kazma mu pouští jeho nahrávku z rádia, kde Mareš opakuje, že pokud ho někdo nachytá za volantem jiného auta, dá mu svoje bílé Ferrari 488 GTB Spider. Vzápětí se Mareš seznamuje s onou operátorkou záchranné služby, která i ve skutečnosti pracuje pro pražskou záchrannou službu.
Ta stále otřesenému Marešovi děkuje za jeho ochotu a obětavost. Kazma ale opět zavádí řeč na sázku a doslova říká: „Zachoval ses správně, udělal jsi dobrou věc. Tys tady teďka zachránil lidskej život. Vyměnil jsi všechny ty prachy, to auto za to, že ses zachoval jako chlap a jako dobrej člověk."
Kazma chce s Marešem něco dál řešit, ovšem Mareš stále vypadá otřeseně a evidentně se na nic podobného necítí. Proto Kazmovi a jeho štábu navrhuje, aby se setkali až v rádiu, neboť teď musí do práce. Odtud pak zřejmě pocházely záběry, které se dnes objevily na některých webech a které měly potvrzovat, že se jedná jen o společnou snahu o zviditelnění.
Kazma pak ještě na konci videa dodává, že Mareš tím nevědomky pomáhá nadačnímu fondu One Man Show Foundation, která chce přispět obětem dopravních nehod. Ferrari by tak s největší pravděpodobností mělo být prodáno a částka by měla putovat na dobročinné účely. NA konci videa se pak objevuje věta „Snad jste si nemysleli, že si to auto chci nechat..."
Kazmův záměr je tedy sice šlechetný, ale naprosto přestřelený. Zrovna Leoš Mareš je totiž člověk, který na různé nadace a charitativní organizace posílá poměrně vysoké příspěvky. Ostatně i trabant, kterým Leoš poslední měsíc jezdil, měl být vydražen pro charitativní organizaci pomáhající dětem. Mareš přitom v jednom z videí sdělil, že pokud by Trabanta nikdo nevydražil, pořídí si ho on sám za milion.
Jakkoliv se tedy Kazma zřejmě snažil páchat dobro, tímhle kouskem prostě překročil hranice - a to výrazně. Ostatně o tom vypovídají i reakce veřejnosti, která video nemilosrdně odsuzuje.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?