V posledních týdnech jsme opět svědky rychle stoupajících teplot, takže téma dětí zavřených v autě začíná být opět aktuální. V tomto konkrétním případě však na žádné drama naštěstí nedošlo. Batole, které se v autě zřejmě omylem samo zamklo, si totiž dokázalo také odemknout.
Pokud se někde objeví zprávy o dítěti zavřeném v autě, většinou se jedná o velice dramatický incident. V tomto případě se však nakonec všichni zasmáli nad šikovností batolete, kterému pravděpodobně nebyly ještě ani dva roky.
Video, které bylo pravděpodobně pořízeno v Turecku, zachycuje malé dítě, které se pravděpodobně samo zamklo v odstaveném automobilu značky Audi. Klíče od vozu přitom zůstaly v automobilu a kolem vozu se seběhl hlouček lidí, z nichž někteří chtěli pomoci a ostatní jen přihlíželi.
Pro dítě to byla zprvu obrovská sranda, zatím co pravděpodobný otec, který musel být lehce vystresovaný, se ho snažil navést ke dveřím a instruovat k zatažení za kliku u dveří spolujezdce. To se však batoleti nechtělo či nedařilo a tak se celá estráda přesunula na řidičovu stranu vozu.
I zde se nejdříve lidé pokoušeli batole instruovat k otevření dveří, ovšem po chvíli bezradnosti se dítě dostalo ke klíčům od vozu a vše začalo vypadat pozitivněji. Někdo z přihlížejících vytáhl vlastní klíčky a dítě zřejmě pochopilo, co se po něm chce. Po chvíli náhodného mačkání nakonec stisklo ten správný knoflík a dveře se otevřely.
Malý šikula zprvu koukal poměrně překvapeně, nicméně lidé v okolí si pořádně oddychli. A ačkoliv je tohle spíše úsměvné video, rádi bychom apelovali na všechny, aby v blížících se horkých měsících nenechávali ve vozech zavřené děti ani zvířata. Teplota v zavřeném automobilu stoupá velice rychle a ani pootevřené okno není řešením.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?