Teploty se v posledních týdnech pravidelně šplhají až k dvaceti stupňům a pneuservisy začínají praskat ve švech. Přezouvání však ani zdaleka nekončí tím, že vyberete nové pneumatiky a auto přezujete / odevzdáte k přezutí odborníkům. Pokud totiž chcete zachovat maximální životnost svých zimních pneumatik, neměli byste podceňovat ani jejich správné uskladnění.
Většina dnešních pneuservisů vám nabídne skladování pneumatik sama, ovšem za poplatek od 500 Kč za 4 pneumatiky, v závislosti na jejich velikosti. Díky tomu vám odpadnou starosti s jarním navážením pneumatik zpět do servisu nebo starosti se skladováním. Pokud ale pneuservisům nevěříte, chcete ušetřit, mít kola po ruce nebo si prostě jen auto přezouváte sami, zřejmě se rozhodnete pro skladování doma či v garáži.
Ještě než se ale ke skladování dostaneme, je vhodné udělat pár opatření. Tím prvním by mělo být poznačení umístění pneumatik na voze ještě předtím, než je z automobilu sundáme, což nám příští rok umožní rotovat pneumatiky. Jakmile jsou kola dole, měli bychom pneumatiky i disky zbavit nečistot a z dezénu odstranit zaseknuté kamínky. Jakmile jsou kola čistá a suchá, můžeme přikročit k samotnému uložení.
Pokud máte pneumatiky nazuté na ráfku, máte práci poněkud snazší. Již nazuté pneumatiky se totiž dají skladovat jak zavěšené (za ráfek), tak naskládané na sebe do komínku. Pokud se rozhodnete skladovat kola do komínku, měli byste zkontrolovat, zda si po celou dobu udržují tlak, aby nedocházelo k jejich deformaci.
Šikovným pomocníkem může být stojan, kam pneumatiky jednoduše naskládáte, aniž by ležely přímo na sobě. Součástí stojanu pak bývá i miska na příslušenství (pokličky nebo šrouby) a krycí plachta, která zamezí přístupu světla.
Pokud máte pneumatiky bez ráfku, pak budete mít skladování o něco málo komplikovanější. Bez ráfku totiž pneumatiky postrádají oporu a při špatném skladování může docházet k jejich deformaci. Jako ideální způsob se proto doporučuje vyskládat pneumatiky vedle sebe a poté je během uskladnění párkrát pootočit, aby nebylo namáháno pouze jedno místo.
Ať už ale budete pneumatiky skladovat jakkoliv, vždy se je pokuste umístit do suchého, tmavého a chladného prostředí. Pokud by pneumatiky byly vystaveny teplu, slunci nebo průvanu, mohly by začít předčasně stárnout, což se projevuje drobnými prasklinkami na jejich povrchu. V žádném případě by pak pneumatika neměla přijít do kontaktu s oleji, pohonnými hmotami nebo dalšími produkty ropného původu.
Životnost všech pneumatik je samozřejmě omezena, ovšem díky jejich správnému skladování alespoň získáte jistotu, že po dobu své životnosti si udrží co nejlepší vlastnosti.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?