Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Ušetřete si starosti i finance

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. dubna 2018, 10:08 Aktualizováno 16.4.2018, 08:00 Google+

Teploty se v posledních týdnech pravidelně šplhají až k dvaceti stupňům a pneuservisy začínají praskat ve švech. Přezouvání však ani zdaleka nekončí tím, že vyberete nové pneumatiky a auto přezujete / odevzdáte k přezutí odborníkům. Pokud totiž chcete zachovat maximální životnost svých zimních pneumatik, neměli byste podceňovat ani jejich správné uskladnění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: autobild

Sdílejte článek

Většina dnešních pneuservisů vám nabídne skladování pneumatik sama, ovšem za poplatek od 500 Kč za 4 pneumatiky, v závislosti na jejich velikosti. Díky tomu vám odpadnou starosti s jarním navážením pneumatik zpět do servisu nebo starosti se skladováním. Pokud ale pneuservisům nevěříte, chcete ušetřit, mít kola po ruce nebo si prostě jen auto přezouváte sami, zřejmě se rozhodnete pro skladování doma či v garáži.

Ještě než se ale ke skladování dostaneme, je vhodné udělat pár opatření. Tím prvním by mělo být poznačení umístění pneumatik na voze ještě předtím, než je z automobilu sundáme, což nám příští rok umožní rotovat pneumatiky. Jakmile jsou kola dole, měli bychom pneumatiky i disky zbavit nečistot a z dezénu odstranit zaseknuté kamínky. Jakmile jsou kola čistá a suchá, můžeme přikročit k samotnému uložení. 

Pokud máte pneumatiky nazuté na ráfku, máte práci poněkud snazší. Již nazuté pneumatiky se totiž dají skladovat jak zavěšené (za ráfek), tak naskládané na sebe do komínku. Pokud se rozhodnete skladovat kola do komínku, měli byste zkontrolovat, zda si po celou dobu udržují tlak, aby nedocházelo k jejich deformaci.

Šikovným pomocníkem může být stojan, kam pneumatiky jednoduše naskládáte, aniž by ležely přímo na sobě. Součástí stojanu pak bývá i miska na příslušenství (pokličky nebo šrouby) a krycí plachta, která zamezí přístupu světla.

img-responsive

Ideální způsob skladování pneumatik s ráfkem | foto: eBay

Pokud máte pneumatiky bez ráfku, pak budete mít skladování o něco málo komplikovanější. Bez ráfku totiž pneumatiky postrádají oporu a při špatném skladování může docházet k jejich deformaci. Jako ideální způsob se proto doporučuje vyskládat pneumatiky vedle sebe a poté je během uskladnění párkrát pootočit, aby nebylo namáháno pouze jedno místo.

Ať už ale budete pneumatiky skladovat jakkoliv, vždy se je pokuste umístit do suchého, tmavého a chladného prostředí. Pokud by pneumatiky byly vystaveny teplu, slunci nebo průvanu, mohly by začít předčasně stárnout, což se projevuje drobnými prasklinkami na jejich povrchu. V žádném případě by pak pneumatika neměla přijít do kontaktu s oleji, pohonnými hmotami nebo dalšími produkty ropného původu.

img-responsive

Ideální způsob skladování pneumatik bez ráfku, pneumatiky je ale třeba několikrát během skladování pootočit, aby nedošlo k jejich deformaci | foto: eBay

Životnost všech pneumatik je samozřejmě omezena, ovšem díky jejich správnému skladování alespoň získáte jistotu, že po dobu své životnosti si udrží co nejlepší vlastnosti.

Vytisknout

Diskuze: Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Ušetřete si starosti i finance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Memminger Roadster 2.7

Memminger Roadster 2.7? Monstrum s brutálním výkonem a motorem uprostřed!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud