Před 15 lety, v březnu 2003, uvedl Volkswagen na trh první generaci modelu Touran. Od té doby je kompaktní MPV, vyráběné nyní již ve své třetí generaci, bestsellerem a lídrem ve svém segmentu na evropském trhu. V uplynulých 15 letech se pro pětimístné nebo sedmimístné MPV rozhodlo 2,3 milionu zákazníků. Současný Touran přesvědčí inteligentní variabilitou, rodinným charakterem a inovativními prvky výbavy, především v oblastech informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Po uvedení na trh v roce 2003 následoval v listopadu 2006 rozsáhlý facelift včetně prvního asistenčního systému s funkcí částečně automatizovaného řízení při parkování („Park Assist“). V roce 2010 měl již Touran na svém kontě 1,13 milionu prodaných vozů. Volkswagen tehdy přizpůsobil jeho vzhled nové DNA designu značky a modernizoval techniku.
Po 1,9 milionu dodaných vozech oslavil Volkswagen v únoru 2015 světovou premiéru zcela nově vyvinuté generace modelu Touran, která byla o 130 mm delší a až o 62 kilogramů lehčí než předchůdce. Poprvé tvořila základ modelu Touran nová modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Do výbavy kompaktního MPV značky Volkswagen byla zařazena dlouhá řada progresivních asistenčních systémů a nové úrovně dosáhla také konektivita.
Na přání dodávaný systém „Car-Net Cam-Connect“ umožňuje rodičům sledovat na displeji informačního a zábavního systému prostřednictvím kamery, zda je vše na sedadlech vzadu v pořádku. Dalším smysluplným prvkem výbavy na přání pro model Touran je elektronické zesilování hlasu. Mikrofonem snímanou řeč slyší cestující v zesílené podobě z reproduktorů. Tím je zajištěno snadné dorozumívání mezi cestujícími ve třech řadách sedadel.
Aktuální generace kromě toho boduje také jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě (až 834 litrů s pěti obsazenými sedadly), úchyty ISOFIX pro připevnění dětských sedaček na zadní sedadla a třízónovou automatickou klimatizací („Climatronic“; sériová výbava ve výbavové linii Highline). Touran je tak i dnes jedním z nejlépe promyšlených rodinných automobilů své doby.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.