Před 15 lety, v březnu 2003, uvedl Volkswagen na trh první generaci modelu Touran. Od té doby je kompaktní MPV, vyráběné nyní již ve své třetí generaci, bestsellerem a lídrem ve svém segmentu na evropském trhu. V uplynulých 15 letech se pro pětimístné nebo sedmimístné MPV rozhodlo 2,3 milionu zákazníků. Současný Touran přesvědčí inteligentní variabilitou, rodinným charakterem a inovativními prvky výbavy, především v oblastech informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Po uvedení na trh v roce 2003 následoval v listopadu 2006 rozsáhlý facelift včetně prvního asistenčního systému s funkcí částečně automatizovaného řízení při parkování („Park Assist“). V roce 2010 měl již Touran na svém kontě 1,13 milionu prodaných vozů. Volkswagen tehdy přizpůsobil jeho vzhled nové DNA designu značky a modernizoval techniku.
Po 1,9 milionu dodaných vozech oslavil Volkswagen v únoru 2015 světovou premiéru zcela nově vyvinuté generace modelu Touran, která byla o 130 mm delší a až o 62 kilogramů lehčí než předchůdce. Poprvé tvořila základ modelu Touran nová modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Do výbavy kompaktního MPV značky Volkswagen byla zařazena dlouhá řada progresivních asistenčních systémů a nové úrovně dosáhla také konektivita.
Na přání dodávaný systém „Car-Net Cam-Connect“ umožňuje rodičům sledovat na displeji informačního a zábavního systému prostřednictvím kamery, zda je vše na sedadlech vzadu v pořádku. Dalším smysluplným prvkem výbavy na přání pro model Touran je elektronické zesilování hlasu. Mikrofonem snímanou řeč slyší cestující v zesílené podobě z reproduktorů. Tím je zajištěno snadné dorozumívání mezi cestujícími ve třech řadách sedadel.
Aktuální generace kromě toho boduje také jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě (až 834 litrů s pěti obsazenými sedadly), úchyty ISOFIX pro připevnění dětských sedaček na zadní sedadla a třízónovou automatickou klimatizací („Climatronic“; sériová výbava ve výbavové linii Highline). Touran je tak i dnes jedním z nejlépe promyšlených rodinných automobilů své doby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?