Před 15 lety, v březnu 2003, uvedl Volkswagen na trh první generaci modelu Touran. Od té doby je kompaktní MPV, vyráběné nyní již ve své třetí generaci, bestsellerem a lídrem ve svém segmentu na evropském trhu. V uplynulých 15 letech se pro pětimístné nebo sedmimístné MPV rozhodlo 2,3 milionu zákazníků. Současný Touran přesvědčí inteligentní variabilitou, rodinným charakterem a inovativními prvky výbavy, především v oblastech informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Po uvedení na trh v roce 2003 následoval v listopadu 2006 rozsáhlý facelift včetně prvního asistenčního systému s funkcí částečně automatizovaného řízení při parkování („Park Assist“). V roce 2010 měl již Touran na svém kontě 1,13 milionu prodaných vozů. Volkswagen tehdy přizpůsobil jeho vzhled nové DNA designu značky a modernizoval techniku.
Po 1,9 milionu dodaných vozech oslavil Volkswagen v únoru 2015 světovou premiéru zcela nově vyvinuté generace modelu Touran, která byla o 130 mm delší a až o 62 kilogramů lehčí než předchůdce. Poprvé tvořila základ modelu Touran nová modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Do výbavy kompaktního MPV značky Volkswagen byla zařazena dlouhá řada progresivních asistenčních systémů a nové úrovně dosáhla také konektivita.
Na přání dodávaný systém „Car-Net Cam-Connect“ umožňuje rodičům sledovat na displeji informačního a zábavního systému prostřednictvím kamery, zda je vše na sedadlech vzadu v pořádku. Dalším smysluplným prvkem výbavy na přání pro model Touran je elektronické zesilování hlasu. Mikrofonem snímanou řeč slyší cestující v zesílené podobě z reproduktorů. Tím je zajištěno snadné dorozumívání mezi cestujícími ve třech řadách sedadel.
Aktuální generace kromě toho boduje také jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě (až 834 litrů s pěti obsazenými sedadly), úchyty ISOFIX pro připevnění dětských sedaček na zadní sedadla a třízónovou automatickou klimatizací („Climatronic“; sériová výbava ve výbavové linii Highline). Touran je tak i dnes jedním z nejlépe promyšlených rodinných automobilů své doby.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?