Před 15 lety, v březnu 2003, uvedl Volkswagen na trh první generaci modelu Touran. Od té doby je kompaktní MPV, vyráběné nyní již ve své třetí generaci, bestsellerem a lídrem ve svém segmentu na evropském trhu. V uplynulých 15 letech se pro pětimístné nebo sedmimístné MPV rozhodlo 2,3 milionu zákazníků. Současný Touran přesvědčí inteligentní variabilitou, rodinným charakterem a inovativními prvky výbavy, především v oblastech informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Po uvedení na trh v roce 2003 následoval v listopadu 2006 rozsáhlý facelift včetně prvního asistenčního systému s funkcí částečně automatizovaného řízení při parkování („Park Assist“). V roce 2010 měl již Touran na svém kontě 1,13 milionu prodaných vozů. Volkswagen tehdy přizpůsobil jeho vzhled nové DNA designu značky a modernizoval techniku.
Po 1,9 milionu dodaných vozech oslavil Volkswagen v únoru 2015 světovou premiéru zcela nově vyvinuté generace modelu Touran, která byla o 130 mm delší a až o 62 kilogramů lehčí než předchůdce. Poprvé tvořila základ modelu Touran nová modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Do výbavy kompaktního MPV značky Volkswagen byla zařazena dlouhá řada progresivních asistenčních systémů a nové úrovně dosáhla také konektivita.
Na přání dodávaný systém „Car-Net Cam-Connect“ umožňuje rodičům sledovat na displeji informačního a zábavního systému prostřednictvím kamery, zda je vše na sedadlech vzadu v pořádku. Dalším smysluplným prvkem výbavy na přání pro model Touran je elektronické zesilování hlasu. Mikrofonem snímanou řeč slyší cestující v zesílené podobě z reproduktorů. Tím je zajištěno snadné dorozumívání mezi cestujícími ve třech řadách sedadel.
Aktuální generace kromě toho boduje také jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě (až 834 litrů s pěti obsazenými sedadly), úchyty ISOFIX pro připevnění dětských sedaček na zadní sedadla a třízónovou automatickou klimatizací („Climatronic“; sériová výbava ve výbavové linii Highline). Touran je tak i dnes jedním z nejlépe promyšlených rodinných automobilů své doby.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.