Když společnost Mercedes-AMG oficiální představila své vrcholné dílo Project One, dosáhla tím něčeho, co téměř všichni považovali za nemožné. Tento výkvět německého inženýrství je totiž vybaven tím nejlepším, co nám nabízí svět Formule 1. K překonání menšího stoupání vlastními silami to ale tomuto prototypu přesto nestačilo.
Od svého představení už Project One stihl ohromit návštěvníka několika autosalonů a motoristických akcí, přičemž jednou z posledních bylo Amelia Island Concours d’Elegance. Akce, která se koná ve stejném období jako ženevský autosalon, však uniká většině pozornosti. Tentokrát se zde ale uskutečnilo něco, co muselo na chvíli zarazit snad každého.
Mercedes-AMG Project One má oficiálně vyrazit na silnice cca za rok, nicméně návštěvníci vybraných motoristických akcí většinou dostávají unikátní příležitost vidět tento výkvět německého automobilového inženýrství v pohybu už o něco dříve.
Během přípravy na akce Amelia Island Concours d’Elegance však byli přítomní svědky toho, jak si tento fenomenální vůz s výkonem okolo 1000 koňských sil nedokázal poradit s nájezdem ke střešnímu parkovišti. Jeho utrpení tak musela zkrátit až parta čtyř přítomných chlapíků, kteří se o vůz zapřeli a do kopce ho prostě vytlačili.
Jádro problému byste však ve voze hledali marně. Jednak se jedná o prototyp a jednak je už na začátku videa patrné, že vůz jede pouze s pomocí svých elektromotorů. Kapacitu baterií sice neznáme, ale je docela možné, že buď na stoupání nestačí, nebo se vyčerpaly již během předchozí cesty a na výjezd do kopce už zkrátka nedokázaly poskytnout dostatek energie.
Na nedostatek výkonu si totiž Project One rozhodně nemůže stěžovat. Pod kapotou má totiž pohonnou jednotku, která vychází z techniky vozů Formule 1. Konkrétně se bavíme o turbem přeplňovaném 1.6 litrovém motoru V6, který díky spolupráci se čtyřmi elektromotory generuje výkon až 1000 koní. Akcelerace z 0 na 200 km/h tak probíhá pod 6 sekund a maximální rychlost dosahuje 350 km/h.
Celkem má být vyrobeno pouze 275 kusů, ovšem každý z nich už si našel svého majitele. První vozy by pak ke svým majitelům měly dorazit někdy v polovině roku 2019. Už nyní je však jasné, že zanedlouho poté se pár těchto unikátů objeví na prodej - a to s pořádnou exkluzivní přirážkou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.