Když společnost Mercedes-AMG oficiální představila své vrcholné dílo Project One, dosáhla tím něčeho, co téměř všichni považovali za nemožné. Tento výkvět německého inženýrství je totiž vybaven tím nejlepším, co nám nabízí svět Formule 1. K překonání menšího stoupání vlastními silami to ale tomuto prototypu přesto nestačilo.
Od svého představení už Project One stihl ohromit návštěvníka několika autosalonů a motoristických akcí, přičemž jednou z posledních bylo Amelia Island Concours d’Elegance. Akce, která se koná ve stejném období jako ženevský autosalon, však uniká většině pozornosti. Tentokrát se zde ale uskutečnilo něco, co muselo na chvíli zarazit snad každého.
Mercedes-AMG Project One má oficiálně vyrazit na silnice cca za rok, nicméně návštěvníci vybraných motoristických akcí většinou dostávají unikátní příležitost vidět tento výkvět německého automobilového inženýrství v pohybu už o něco dříve.
Během přípravy na akce Amelia Island Concours d’Elegance však byli přítomní svědky toho, jak si tento fenomenální vůz s výkonem okolo 1000 koňských sil nedokázal poradit s nájezdem ke střešnímu parkovišti. Jeho utrpení tak musela zkrátit až parta čtyř přítomných chlapíků, kteří se o vůz zapřeli a do kopce ho prostě vytlačili.
Jádro problému byste však ve voze hledali marně. Jednak se jedná o prototyp a jednak je už na začátku videa patrné, že vůz jede pouze s pomocí svých elektromotorů. Kapacitu baterií sice neznáme, ale je docela možné, že buď na stoupání nestačí, nebo se vyčerpaly již během předchozí cesty a na výjezd do kopce už zkrátka nedokázaly poskytnout dostatek energie.
Na nedostatek výkonu si totiž Project One rozhodně nemůže stěžovat. Pod kapotou má totiž pohonnou jednotku, která vychází z techniky vozů Formule 1. Konkrétně se bavíme o turbem přeplňovaném 1.6 litrovém motoru V6, který díky spolupráci se čtyřmi elektromotory generuje výkon až 1000 koní. Akcelerace z 0 na 200 km/h tak probíhá pod 6 sekund a maximální rychlost dosahuje 350 km/h.
Celkem má být vyrobeno pouze 275 kusů, ovšem každý z nich už si našel svého majitele. První vozy by pak ke svým majitelům měly dorazit někdy v polovině roku 2019. Už nyní je však jasné, že zanedlouho poté se pár těchto unikátů objeví na prodej - a to s pořádnou exkluzivní přirážkou.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?