Výkvět německého inženýrství? Silniční formuli museli do kopce vytlačit

Prototyp Mercedes-AMG Project One
Prototyp Mercedes-AMG Project One, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. dubna 2018 11:36
Sdílej:

Když společnost Mercedes-AMG oficiální představila své vrcholné dílo Project One, dosáhla tím něčeho, co téměř všichni považovali za nemožné. Tento výkvět německého inženýrství je totiž vybaven tím nejlepším, co nám nabízí svět Formule 1. K překonání menšího stoupání vlastními silami to ale tomuto prototypu přesto nestačilo.

Od svého představení už Project One stihl ohromit návštěvníka několika autosalonů a motoristických akcí, přičemž jednou z posledních bylo Amelia Island Concours d’Elegance. Akce, která se koná ve stejném období jako ženevský autosalon, však uniká většině pozornosti. Tentokrát se zde ale uskutečnilo něco, co muselo na chvíli zarazit snad každého.

Mercedes-AMG Project One má oficiálně vyrazit na silnice cca za rok, nicméně návštěvníci vybraných motoristických akcí většinou dostávají unikátní příležitost vidět tento výkvět německého automobilového inženýrství v pohybu už o něco dříve.

Během přípravy na akce Amelia Island Concours d’Elegance však byli přítomní svědky toho, jak si tento fenomenální vůz s výkonem okolo 1000 koňských sil nedokázal poradit s nájezdem ke střešnímu parkovišti. Jeho utrpení tak musela zkrátit až parta čtyř přítomných chlapíků, kteří se o vůz zapřeli a do kopce ho prostě vytlačili.

Jádro problému byste však ve voze hledali marně. Jednak se jedná o prototyp a jednak je už na začátku videa patrné, že vůz jede pouze s pomocí svých elektromotorů. Kapacitu baterií sice neznáme, ale je docela možné, že buď na stoupání nestačí, nebo se vyčerpaly již během předchozí cesty a na výjezd do kopce už zkrátka nedokázaly poskytnout dostatek energie.

Na nedostatek výkonu si totiž Project One rozhodně nemůže stěžovat. Pod kapotou má totiž pohonnou jednotku, která vychází z techniky vozů Formule 1. Konkrétně se bavíme o turbem přeplňovaném 1.6 litrovém motoru V6, který díky spolupráci se čtyřmi elektromotory generuje výkon až 1000 koní. Akcelerace z 0 na 200 km/h tak probíhá pod 6 sekund a maximální rychlost dosahuje 350 km/h.

Celkem má být vyrobeno pouze 275 kusů, ovšem každý z nich už si našel svého majitele. První vozy by pak ke svým majitelům měly dorazit někdy v polovině roku 2019. Už nyní je však jasné, že zanedlouho poté se pár těchto unikátů objeví na prodej - a to s pořádnou exkluzivní přirážkou.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.