Když společnost Mercedes-AMG oficiální představila své vrcholné dílo Project One, dosáhla tím něčeho, co téměř všichni považovali za nemožné. Tento výkvět německého inženýrství je totiž vybaven tím nejlepším, co nám nabízí svět Formule 1. K překonání menšího stoupání vlastními silami to ale tomuto prototypu přesto nestačilo.
Od svého představení už Project One stihl ohromit návštěvníka několika autosalonů a motoristických akcí, přičemž jednou z posledních bylo Amelia Island Concours d’Elegance. Akce, která se koná ve stejném období jako ženevský autosalon, však uniká většině pozornosti. Tentokrát se zde ale uskutečnilo něco, co muselo na chvíli zarazit snad každého.
Mercedes-AMG Project One má oficiálně vyrazit na silnice cca za rok, nicméně návštěvníci vybraných motoristických akcí většinou dostávají unikátní příležitost vidět tento výkvět německého automobilového inženýrství v pohybu už o něco dříve.
Během přípravy na akce Amelia Island Concours d’Elegance však byli přítomní svědky toho, jak si tento fenomenální vůz s výkonem okolo 1000 koňských sil nedokázal poradit s nájezdem ke střešnímu parkovišti. Jeho utrpení tak musela zkrátit až parta čtyř přítomných chlapíků, kteří se o vůz zapřeli a do kopce ho prostě vytlačili.
Jádro problému byste však ve voze hledali marně. Jednak se jedná o prototyp a jednak je už na začátku videa patrné, že vůz jede pouze s pomocí svých elektromotorů. Kapacitu baterií sice neznáme, ale je docela možné, že buď na stoupání nestačí, nebo se vyčerpaly již během předchozí cesty a na výjezd do kopce už zkrátka nedokázaly poskytnout dostatek energie.
Na nedostatek výkonu si totiž Project One rozhodně nemůže stěžovat. Pod kapotou má totiž pohonnou jednotku, která vychází z techniky vozů Formule 1. Konkrétně se bavíme o turbem přeplňovaném 1.6 litrovém motoru V6, který díky spolupráci se čtyřmi elektromotory generuje výkon až 1000 koní. Akcelerace z 0 na 200 km/h tak probíhá pod 6 sekund a maximální rychlost dosahuje 350 km/h.
Celkem má být vyrobeno pouze 275 kusů, ovšem každý z nich už si našel svého majitele. První vozy by pak ke svým majitelům měly dorazit někdy v polovině roku 2019. Už nyní je však jasné, že zanedlouho poté se pár těchto unikátů objeví na prodej - a to s pořádnou exkluzivní přirážkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.