Volkswagen Amarok už je na trhu od roku 2010, o tři roky později jsme se dočkali nových motorů a poslední úpravy proběhly v roce 2016. Nástupce oblíbeného pracanta už je tak nejspíš za rohem a na internetu se začínají objevovat první nákresy jeho budoucí podoby.
Oficiálně ještě o nové generaci pick-upu VW Amarok nepadlo ani slovo, nicméně vzhledem k jeho popularitě bychom se nedivili, kdyby se na něm již v tichosti aktivně pracovalo. Navíc se nabízí možnost, že by se nový Amarok mohl designově inspirovat u nového Touaregu, který sklízí chválu ze všech stran.
Svou představou nové generace VW Amarok se na serveru Behance.net pochlubil i jistý Geoffrey Garitey, který novému modelu kromě jiné masky nadělil i vyšší kapotu, svalnatější křivky, nově tvarovaná okna, poupravené dveře a také vytažené blatníky.
A zatím co designově by podobnost mezi Amarokem a Touaregem smysl dávala, technikou se nejspíš oba modely budou rozcházet. Touareq totiž stojí na modulární platformě, zatím co Amarok pravděpodobně opět vsadí na klasikou koncepci s rámem, díky čemuž bude moci i nadále konkurovat modelům jako Nissan Navara (včetně jejich klonů Mercedes / Renault), Toyota Hilux, Fordu Ranger nebo Mitsubishi L200 a jeho klonu od Fiatu.
Pick-up Amarok se ukázal být velice úspěšným modelem. Automobilka ho navíc nabízí téměř po celém světě, výjimku ale možná překvapivě tvoří trh americký, který pick-upy miluje. Zde by se však brzy mohl představit pick-up odvozený od modelu Atlas, který byl na autosalonu v New Yorku prezentován pod označením Tanoak.
Pokud se Tanoak dostane do produkční varianty, o čemž rozhodne zájem o koncept, měl by být postaven na stejné platformě, jako SUV Atlas nebo jeho sportovnější verze, která je také v plánu. Výroba by pak probíhala v továrně Chattanooga, Tennessee a hlavními rivaly by se staly pravděpodobně pick-upy Ford F, Toyota Tacoma nebo Honda Ridgeline.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.