Volkswagen Amarok už je na trhu od roku 2010, o tři roky později jsme se dočkali nových motorů a poslední úpravy proběhly v roce 2016. Nástupce oblíbeného pracanta už je tak nejspíš za rohem a na internetu se začínají objevovat první nákresy jeho budoucí podoby.
Oficiálně ještě o nové generaci pick-upu VW Amarok nepadlo ani slovo, nicméně vzhledem k jeho popularitě bychom se nedivili, kdyby se na něm již v tichosti aktivně pracovalo. Navíc se nabízí možnost, že by se nový Amarok mohl designově inspirovat u nového Touaregu, který sklízí chválu ze všech stran.
Svou představou nové generace VW Amarok se na serveru Behance.net pochlubil i jistý Geoffrey Garitey, který novému modelu kromě jiné masky nadělil i vyšší kapotu, svalnatější křivky, nově tvarovaná okna, poupravené dveře a také vytažené blatníky.
A zatím co designově by podobnost mezi Amarokem a Touaregem smysl dávala, technikou se nejspíš oba modely budou rozcházet. Touareq totiž stojí na modulární platformě, zatím co Amarok pravděpodobně opět vsadí na klasikou koncepci s rámem, díky čemuž bude moci i nadále konkurovat modelům jako Nissan Navara (včetně jejich klonů Mercedes / Renault), Toyota Hilux, Fordu Ranger nebo Mitsubishi L200 a jeho klonu od Fiatu.
Pick-up Amarok se ukázal být velice úspěšným modelem. Automobilka ho navíc nabízí téměř po celém světě, výjimku ale možná překvapivě tvoří trh americký, který pick-upy miluje. Zde by se však brzy mohl představit pick-up odvozený od modelu Atlas, který byl na autosalonu v New Yorku prezentován pod označením Tanoak.
Pokud se Tanoak dostane do produkční varianty, o čemž rozhodne zájem o koncept, měl by být postaven na stejné platformě, jako SUV Atlas nebo jeho sportovnější verze, která je také v plánu. Výroba by pak probíhala v továrně Chattanooga, Tennessee a hlavními rivaly by se staly pravděpodobně pick-upy Ford F, Toyota Tacoma nebo Honda Ridgeline.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.