Honda letos začala s aprílovými žerty nebývale brzo. Na internet totiž vyvěsila pár fotografií modelu CR-V bez střechy a oznámila, že britská dealerství začnou tento model nabízet již od 1. dubna. A nebýt onoho magického data, řada zákazník by možná vzala automobilku vážně.
Ostatně není se čemu divit, po silnicích už jezdí hned několik SUV s plátěnou střechou - například Land Rover Evoque nebo Nissan Murano. A tenhle segment rozhodně není nezajímavý, neboť už i jinak seriozní Volkswagen prohlásil, že pracuje na vývoji kompaktního SUV T-Roc ve verzi kabriolet.
Technický tým automobilky Honda se však s karosářskou přestavbou příliš nepáral. Komplikovaná konstrukce skládací střechy, výpočet tuhosti karoserie, instalování výztuh, navyšování bezpečnostních prvků - tak přesně nic z toho se neřešilo.
Stačila parta chlapů z "PR týmu", pár úhlových brusek a střecha byla pryč. Následovaly ji samozřejmě i rámy dveří nebo všechny sloupky. S vymýšlením jakékoliv konstrukce střechy už se ale samozřejmě nikdo netrápil. Proč taky, vždyť v Británii prší jen každou chvíli.
Automobilka si však k modelu neodpustila ani drobné vyjádření, které poskytl zástupce automobilky Eipurirufūru - což je japonský termín pro aprílový žert. „PR tým s úhlovými bruskami odstranil střechu, čímž zredukoval torzní tuhost o 100 %. Automobil je sice neřiditelný, ale protože zákazník dostane jen půlku vozu, cena bude začínat na polovině ceny klasického CR-V."
Závěrem pak dodal, že:„ Tento nový směr pro CR-V otevře zcela nový a neexistující trh.Naše prodejní cíle jsou poněkud konzervativní a začínají s 0 vozy. Jsme ale přesvědčení, že jakmile se odstraní drobné závady, jako je absence střechy nebo nulová torzní tuhost, automobily budou z showroomů doslova mizet."