Automobilka Honda se letos rozhodla, že s aprílovými žerty začne o něco dřív. Na světlo světa se tak dostala zpráva, podle které by měly britská dealerství nabídnout speciálně na 1. dubna exkluzivní model Honda CRV Roadster, tedy verzi se stahovací střechou. Snímky vozu ale vypadají tak dobře, že by se ho zákazníci mohli začít dožadovat.
Honda letos začala s aprílovými žerty nebývale brzo. Na internet totiž vyvěsila pár fotografií modelu CR-V bez střechy a oznámila, že britská dealerství začnou tento model nabízet již od 1. dubna. A nebýt onoho magického data, řada zákazník by možná vzala automobilku vážně.
Ostatně není se čemu divit, po silnicích už jezdí hned několik SUV s plátěnou střechou - například Land Rover Evoque nebo Nissan Murano. A tenhle segment rozhodně není nezajímavý, neboť už i jinak seriozní Volkswagen prohlásil, že pracuje na vývoji kompaktního SUV T-Roc ve verzi kabriolet.
Technický tým automobilky Honda se však s karosářskou přestavbou příliš nepáral. Komplikovaná konstrukce skládací střechy, výpočet tuhosti karoserie, instalování výztuh, navyšování bezpečnostních prvků - tak přesně nic z toho se neřešilo.
Stačila parta chlapů z "PR týmu", pár úhlových brusek a střecha byla pryč. Následovaly ji samozřejmě i rámy dveří nebo všechny sloupky. S vymýšlením jakékoliv konstrukce střechy už se ale samozřejmě nikdo netrápil. Proč taky, vždyť v Británii prší jen každou chvíli.
Automobilka si však k modelu neodpustila ani drobné vyjádření, které poskytl zástupce automobilky Eipurirufūru - což je japonský termín pro aprílový žert. „PR tým s úhlovými bruskami odstranil střechu, čímž zredukoval torzní tuhost o 100 %. Automobil je sice neřiditelný, ale protože zákazník dostane jen půlku vozu, cena bude začínat na polovině ceny klasického CR-V."
Závěrem pak dodal, že:„ Tento nový směr pro CR-V otevře zcela nový a neexistující trh.Naše prodejní cíle jsou poněkud konzervativní a začínají s 0 vozy. Jsme ale přesvědčení, že jakmile se odstraní drobné závady, jako je absence střechy nebo nulová torzní tuhost, automobily budou z showroomů doslova mizet."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?