Automobilka Honda se letos rozhodla, že s aprílovými žerty začne o něco dřív. Na světlo světa se tak dostala zpráva, podle které by měly britská dealerství nabídnout speciálně na 1. dubna exkluzivní model Honda CRV Roadster, tedy verzi se stahovací střechou. Snímky vozu ale vypadají tak dobře, že by se ho zákazníci mohli začít dožadovat.
Honda letos začala s aprílovými žerty nebývale brzo. Na internet totiž vyvěsila pár fotografií modelu CR-V bez střechy a oznámila, že britská dealerství začnou tento model nabízet již od 1. dubna. A nebýt onoho magického data, řada zákazník by možná vzala automobilku vážně.
Ostatně není se čemu divit, po silnicích už jezdí hned několik SUV s plátěnou střechou - například Land Rover Evoque nebo Nissan Murano. A tenhle segment rozhodně není nezajímavý, neboť už i jinak seriozní Volkswagen prohlásil, že pracuje na vývoji kompaktního SUV T-Roc ve verzi kabriolet.
Technický tým automobilky Honda se však s karosářskou přestavbou příliš nepáral. Komplikovaná konstrukce skládací střechy, výpočet tuhosti karoserie, instalování výztuh, navyšování bezpečnostních prvků - tak přesně nic z toho se neřešilo.
Stačila parta chlapů z "PR týmu", pár úhlových brusek a střecha byla pryč. Následovaly ji samozřejmě i rámy dveří nebo všechny sloupky. S vymýšlením jakékoliv konstrukce střechy už se ale samozřejmě nikdo netrápil. Proč taky, vždyť v Británii prší jen každou chvíli.
Automobilka si však k modelu neodpustila ani drobné vyjádření, které poskytl zástupce automobilky Eipurirufūru - což je japonský termín pro aprílový žert. „PR tým s úhlovými bruskami odstranil střechu, čímž zredukoval torzní tuhost o 100 %. Automobil je sice neřiditelný, ale protože zákazník dostane jen půlku vozu, cena bude začínat na polovině ceny klasického CR-V."
Závěrem pak dodal, že:„ Tento nový směr pro CR-V otevře zcela nový a neexistující trh.Naše prodejní cíle jsou poněkud konzervativní a začínají s 0 vozy. Jsme ale přesvědčení, že jakmile se odstraní drobné závady, jako je absence střechy nebo nulová torzní tuhost, automobily budou z showroomů doslova mizet."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.