Automobilka Honda se letos rozhodla, že s aprílovými žerty začne o něco dřív. Na světlo světa se tak dostala zpráva, podle které by měly britská dealerství nabídnout speciálně na 1. dubna exkluzivní model Honda CRV Roadster, tedy verzi se stahovací střechou. Snímky vozu ale vypadají tak dobře, že by se ho zákazníci mohli začít dožadovat.
Honda letos začala s aprílovými žerty nebývale brzo. Na internet totiž vyvěsila pár fotografií modelu CR-V bez střechy a oznámila, že britská dealerství začnou tento model nabízet již od 1. dubna. A nebýt onoho magického data, řada zákazník by možná vzala automobilku vážně.
Ostatně není se čemu divit, po silnicích už jezdí hned několik SUV s plátěnou střechou - například Land Rover Evoque nebo Nissan Murano. A tenhle segment rozhodně není nezajímavý, neboť už i jinak seriozní Volkswagen prohlásil, že pracuje na vývoji kompaktního SUV T-Roc ve verzi kabriolet.
Technický tým automobilky Honda se však s karosářskou přestavbou příliš nepáral. Komplikovaná konstrukce skládací střechy, výpočet tuhosti karoserie, instalování výztuh, navyšování bezpečnostních prvků - tak přesně nic z toho se neřešilo.
Stačila parta chlapů z "PR týmu", pár úhlových brusek a střecha byla pryč. Následovaly ji samozřejmě i rámy dveří nebo všechny sloupky. S vymýšlením jakékoliv konstrukce střechy už se ale samozřejmě nikdo netrápil. Proč taky, vždyť v Británii prší jen každou chvíli.
Automobilka si však k modelu neodpustila ani drobné vyjádření, které poskytl zástupce automobilky Eipurirufūru - což je japonský termín pro aprílový žert. „PR tým s úhlovými bruskami odstranil střechu, čímž zredukoval torzní tuhost o 100 %. Automobil je sice neřiditelný, ale protože zákazník dostane jen půlku vozu, cena bude začínat na polovině ceny klasického CR-V."
Závěrem pak dodal, že:„ Tento nový směr pro CR-V otevře zcela nový a neexistující trh.Naše prodejní cíle jsou poněkud konzervativní a začínají s 0 vozy. Jsme ale přesvědčení, že jakmile se odstraní drobné závady, jako je absence střechy nebo nulová torzní tuhost, automobily budou z showroomů doslova mizet."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?