Automobilka Honda se letos rozhodla, že s aprílovými žerty začne o něco dřív. Na světlo světa se tak dostala zpráva, podle které by měly britská dealerství nabídnout speciálně na 1. dubna exkluzivní model Honda CRV Roadster, tedy verzi se stahovací střechou. Snímky vozu ale vypadají tak dobře, že by se ho zákazníci mohli začít dožadovat.
Honda letos začala s aprílovými žerty nebývale brzo. Na internet totiž vyvěsila pár fotografií modelu CR-V bez střechy a oznámila, že britská dealerství začnou tento model nabízet již od 1. dubna. A nebýt onoho magického data, řada zákazník by možná vzala automobilku vážně.
Ostatně není se čemu divit, po silnicích už jezdí hned několik SUV s plátěnou střechou - například Land Rover Evoque nebo Nissan Murano. A tenhle segment rozhodně není nezajímavý, neboť už i jinak seriozní Volkswagen prohlásil, že pracuje na vývoji kompaktního SUV T-Roc ve verzi kabriolet.
Technický tým automobilky Honda se však s karosářskou přestavbou příliš nepáral. Komplikovaná konstrukce skládací střechy, výpočet tuhosti karoserie, instalování výztuh, navyšování bezpečnostních prvků - tak přesně nic z toho se neřešilo.
Stačila parta chlapů z "PR týmu", pár úhlových brusek a střecha byla pryč. Následovaly ji samozřejmě i rámy dveří nebo všechny sloupky. S vymýšlením jakékoliv konstrukce střechy už se ale samozřejmě nikdo netrápil. Proč taky, vždyť v Británii prší jen každou chvíli.
Automobilka si však k modelu neodpustila ani drobné vyjádření, které poskytl zástupce automobilky Eipurirufūru - což je japonský termín pro aprílový žert. „PR tým s úhlovými bruskami odstranil střechu, čímž zredukoval torzní tuhost o 100 %. Automobil je sice neřiditelný, ale protože zákazník dostane jen půlku vozu, cena bude začínat na polovině ceny klasického CR-V."
Závěrem pak dodal, že:„ Tento nový směr pro CR-V otevře zcela nový a neexistující trh.Naše prodejní cíle jsou poněkud konzervativní a začínají s 0 vozy. Jsme ale přesvědčení, že jakmile se odstraní drobné závady, jako je absence střechy nebo nulová torzní tuhost, automobily budou z showroomů doslova mizet."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.