Snad každý z nás už se někdy v životě setkal se situací, kdy kvůli bezohlednému řidiči nemohl najít parkovací místo. A zatím co u nás se většinou sebereme a jedeme hledat místo jinde, v Rusku na to jdou poněkud jinak - s pořádnou úhlovou bruskou v ruce a odhodláním zaparkovat za každou cenu.
Tohle video je s největší pravděpodobností fake, ovšem vzhledem k ruské mentalitě se alespoň každý na chvílí zastaví a zapřemýšlí, jestli by to přeci jen nemohla být pravda. Ostatně otřískaných Žigulíků je plné Rusko a flexa v kufru také nemusí patřit k výjimkám.
Celé video přitom začíná poměrně nevinně: jeho autor si prohlíží a komentuje pravděpodobně prasklý nárazník na svého vozu, když si v pozadí všimne řidiče černého Fordu, který evidentně nemá šanci zaparkovat, neboť mu v cestě stojí Lada dostavená přes dvě místa.
Tím se ale řidič Fordu nenechá odradit, sáhne do kufru a vytáhne pořádnou akumulátorovou úhlovou brusku. S tou se pak vrhne na levý zadní roh automobilu, který s lehkostí odřízne. Má přitom štěstí, že nenarazí na nádrž ani žádnou z masivních výztuh karoserie, která by ho v práci zpomalila - inu skoro jako by to bylo připravené.
Zda se jednalo o předem připravený skeč nebo jednu z dalších šíleností na ruských silnicích se nejspíš nedozvíme, ale rozhodně jsme se u toho dobře pobavili. A pokud byste náhodou někdy v Rusku potkali automobil s uříznutým rohem karoserie, tak zhruba takhle nějak k tomu mohlo dojít.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.