Dnešní datum se bohužel zapíše do historie jako den, kdy nás opustil geniální vědec, fyzik a bojovník, profesor Stephen Hawking. Lidem, kteří se většinu času pohybují mimo vědecké obory, bude jeho práce nejspíš skryta, nicméně profesor Hawking se zapsal i do historie motorismu. A to poměrně nečekaným způsobem.
Profesor Stephen Hawking světu několikrát dokázal, že není tím typickým vědcem, který by kvůli svému zápalu pro práci či svému onemocnění ztratil smysl pro humor. Navzdory všem komplikacím se totiž několikrát objevil před kamerou a jednou dokonce v reklamě pro významnou britskou automobilku.
Vzpomínáte si ještě na reklamu automobilku Jaguar, která oslavovala britské padouchy jako ty nejlepší záporné postavy světa? Ve světě se proslavila jednak svým velkolepým zpracováním, ale také díky účinkování slavných herců jako je Tom Hiddlestone nebo Nicholas Hoult.
Kromě této reklamy však vznikla ještě další, která oslavovala tajemné padouchy s britským smyslem pro detail, stoprocentní soustředěností a jedinečným přízvukem. A právě v této reklamě, která propagovala SUV Jaguar F-Pace, se Hawking objevil.
Sám profesor Hawking před lety sdílel tuto reklamu na svém facebooku a dodal k ní následující: "Vždycky jsem si chtěl ve filmu zahrát typického britského padoucha. A teď, díky Jaguaru, se moje sny konečně mohou stát realitou."
Ralf Specht, jeden z představitelů mediální agentury Spark44, která reklamu natáčela, uvedl pro aol.co.uk: "Britští padouši jsou těmi nejchytřejšími na světě. Zdůraznit to není příliš obtížné, ostatně nikdo nedokáže tuto nadřazenost vystihnout lépe než Profesor Stephen Hawking."
Pro doplnění kontextu pak ještě můžeme dodat, že propagovaný Jaguar F-Pace byl prvním SUV automobilky, který cílil proti zavedené konkurenci od Audi, Porsche nebo BMW. Později pak i proti svému britskému "bratranci" Bentayga od Bentley.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.