Dnešní datum se bohužel zapíše do historie jako den, kdy nás opustil geniální vědec, fyzik a bojovník, profesor Stephen Hawking. Lidem, kteří se většinu času pohybují mimo vědecké obory, bude jeho práce nejspíš skryta, nicméně profesor Hawking se zapsal i do historie motorismu. A to poměrně nečekaným způsobem.
Profesor Stephen Hawking světu několikrát dokázal, že není tím typickým vědcem, který by kvůli svému zápalu pro práci či svému onemocnění ztratil smysl pro humor. Navzdory všem komplikacím se totiž několikrát objevil před kamerou a jednou dokonce v reklamě pro významnou britskou automobilku.
Vzpomínáte si ještě na reklamu automobilku Jaguar, která oslavovala britské padouchy jako ty nejlepší záporné postavy světa? Ve světě se proslavila jednak svým velkolepým zpracováním, ale také díky účinkování slavných herců jako je Tom Hiddlestone nebo Nicholas Hoult.
Kromě této reklamy však vznikla ještě další, která oslavovala tajemné padouchy s britským smyslem pro detail, stoprocentní soustředěností a jedinečným přízvukem. A právě v této reklamě, která propagovala SUV Jaguar F-Pace, se Hawking objevil.
Sám profesor Hawking před lety sdílel tuto reklamu na svém facebooku a dodal k ní následující: "Vždycky jsem si chtěl ve filmu zahrát typického britského padoucha. A teď, díky Jaguaru, se moje sny konečně mohou stát realitou."
Ralf Specht, jeden z představitelů mediální agentury Spark44, která reklamu natáčela, uvedl pro aol.co.uk: "Britští padouši jsou těmi nejchytřejšími na světě. Zdůraznit to není příliš obtížné, ostatně nikdo nedokáže tuto nadřazenost vystihnout lépe než Profesor Stephen Hawking."
Pro doplnění kontextu pak ještě můžeme dodat, že propagovaný Jaguar F-Pace byl prvním SUV automobilky, který cílil proti zavedené konkurenci od Audi, Porsche nebo BMW. Později pak i proti svému britskému "bratranci" Bentayga od Bentley.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?