Dnešní datum se bohužel zapíše do historie jako den, kdy nás opustil geniální vědec, fyzik a bojovník, profesor Stephen Hawking. Lidem, kteří se většinu času pohybují mimo vědecké obory, bude jeho práce nejspíš skryta, nicméně profesor Hawking se zapsal i do historie motorismu. A to poměrně nečekaným způsobem.
Profesor Stephen Hawking světu několikrát dokázal, že není tím typickým vědcem, který by kvůli svému zápalu pro práci či svému onemocnění ztratil smysl pro humor. Navzdory všem komplikacím se totiž několikrát objevil před kamerou a jednou dokonce v reklamě pro významnou britskou automobilku.
Vzpomínáte si ještě na reklamu automobilku Jaguar, která oslavovala britské padouchy jako ty nejlepší záporné postavy světa? Ve světě se proslavila jednak svým velkolepým zpracováním, ale také díky účinkování slavných herců jako je Tom Hiddlestone nebo Nicholas Hoult.
Kromě této reklamy však vznikla ještě další, která oslavovala tajemné padouchy s britským smyslem pro detail, stoprocentní soustředěností a jedinečným přízvukem. A právě v této reklamě, která propagovala SUV Jaguar F-Pace, se Hawking objevil.
Sám profesor Hawking před lety sdílel tuto reklamu na svém facebooku a dodal k ní následující: "Vždycky jsem si chtěl ve filmu zahrát typického britského padoucha. A teď, díky Jaguaru, se moje sny konečně mohou stát realitou."
Ralf Specht, jeden z představitelů mediální agentury Spark44, která reklamu natáčela, uvedl pro aol.co.uk: "Britští padouši jsou těmi nejchytřejšími na světě. Zdůraznit to není příliš obtížné, ostatně nikdo nedokáže tuto nadřazenost vystihnout lépe než Profesor Stephen Hawking."
Pro doplnění kontextu pak ještě můžeme dodat, že propagovaný Jaguar F-Pace byl prvním SUV automobilky, který cílil proti zavedené konkurenci od Audi, Porsche nebo BMW. Později pak i proti svému britskému "bratranci" Bentayga od Bentley.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?