Dnešní datum se bohužel zapíše do historie jako den, kdy nás opustil geniální vědec, fyzik a bojovník, profesor Stephen Hawking. Lidem, kteří se většinu času pohybují mimo vědecké obory, bude jeho práce nejspíš skryta, nicméně profesor Hawking se zapsal i do historie motorismu. A to poměrně nečekaným způsobem.
Profesor Stephen Hawking světu několikrát dokázal, že není tím typickým vědcem, který by kvůli svému zápalu pro práci či svému onemocnění ztratil smysl pro humor. Navzdory všem komplikacím se totiž několikrát objevil před kamerou a jednou dokonce v reklamě pro významnou britskou automobilku.
Vzpomínáte si ještě na reklamu automobilku Jaguar, která oslavovala britské padouchy jako ty nejlepší záporné postavy světa? Ve světě se proslavila jednak svým velkolepým zpracováním, ale také díky účinkování slavných herců jako je Tom Hiddlestone nebo Nicholas Hoult.
Kromě této reklamy však vznikla ještě další, která oslavovala tajemné padouchy s britským smyslem pro detail, stoprocentní soustředěností a jedinečným přízvukem. A právě v této reklamě, která propagovala SUV Jaguar F-Pace, se Hawking objevil.
Sám profesor Hawking před lety sdílel tuto reklamu na svém facebooku a dodal k ní následující: "Vždycky jsem si chtěl ve filmu zahrát typického britského padoucha. A teď, díky Jaguaru, se moje sny konečně mohou stát realitou."
Ralf Specht, jeden z představitelů mediální agentury Spark44, která reklamu natáčela, uvedl pro aol.co.uk: "Britští padouši jsou těmi nejchytřejšími na světě. Zdůraznit to není příliš obtížné, ostatně nikdo nedokáže tuto nadřazenost vystihnout lépe než Profesor Stephen Hawking."
Pro doplnění kontextu pak ještě můžeme dodat, že propagovaný Jaguar F-Pace byl prvním SUV automobilky, který cílil proti zavedené konkurenci od Audi, Porsche nebo BMW. Později pak i proti svému britskému "bratranci" Bentayga od Bentley.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.