Všichni si jí přáli, ale nakonec nikdy nevznikne. Proč se nedočkáme Toybaru s turbem?

Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano
Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano, foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. března 2018 13:11
Sdílej:

Toyota GT86, nebo chcete li Subaru BRZ, jsou skvělými sportovními automobily, které se na trhu pohybují už více jak pět let. Oba vozy jsou vybaveny pružným a zábavným 2.0 litrovým motorem a oba dosahují výkonem přes 200 koní, ovšem řada řidičů stále tajně doufala, že by se výkonová tabulka mohla posunout pomocí turbodmychadla k vyšším hodnotám. Zástupce jedné z automobilek však prozradil, proč se tak nikdy nestane.

Během ženevského autosalonu se Tetsuya Tada, šéf-inženýr Toyoty pracující na modelu GT 86 i Supře, dostal do rozhovoru s redaktory australského motoristického magazínu CarAdvice, kterým definitivně potvrdil, že Toyota GT86 ani Subaru BRZ se přeplňování definitivně nedočkají. Minimálně ne v této generaci.

"Když jsme GT 86 vypouštěli do světa, byl jsem zaplaven miliony otázek typu: Kdy se dočkáme přeplňování?" pronesl Tada v rozhovoru. "Na tuhle otázku jsem pak několikrát odpověděl, že přeplňovaná varianta nebude, což někteří novináři pojali tak, že napsali články ve smyslu Pan Tada nesnáší turbodmychadla."

"To ale není pravda. Mám rád turbodmychadla, ovšem pokud bychom se rozhodli pro přeplňování motoru GT 86, museli bychom se pustit i do kompletního přenastavení celého vozu, abychom mohli být s výsledkem spokojeni".

Toyota GT 86 a její platforma byla navržena tak, aby byla mrštná, lehká a hravá, vysvětlil Tada. Pokud by ale motor dostal turbo a jeho výkon by se prudce zvýšil, celá vyváženost vozu by vzala za své. Pokud by tedy GT86 měla dostat přeplňování, musela by dostat zcela jinou platformu, jinak by technici nebyli s výsledkem spokojeni. "To znamená, že bychom museli přijít s kompletně novou platformou. Nebylo to jen o výměně a modifikaci pár součástek v motoru", dodal Tada.

Ze svých chyb na modelu GT86 se však Toyota poučila a nová Supra by tak měla nabídnout možnost snadného přizpůsobení výkonu motoru bez výraznějších úprav, jak prozradil Tada v Ženevě během jiného rozhovoru. Ostatně přeplňovaný šestiválec v sobě bude jistě skrývat velký potenciál.

Zájemci na dostupnější sportovní modely, jakými je právě GT86 nebo BRZ, si tak budou muset počkat až na příští generaci s novou platformou. její představení by pak mohlo proběhnout stejně jako oficiální představení nové Supry, tedy někdy začátkem příštího roku.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.