Toyota GT86, nebo chcete li Subaru BRZ, jsou skvělými sportovními automobily, které se na trhu pohybují už více jak pět let. Oba vozy jsou vybaveny pružným a zábavným 2.0 litrovým motorem a oba dosahují výkonem přes 200 koní, ovšem řada řidičů stále tajně doufala, že by se výkonová tabulka mohla posunout pomocí turbodmychadla k vyšším hodnotám. Zástupce jedné z automobilek však prozradil, proč se tak nikdy nestane.
Během ženevského autosalonu se Tetsuya Tada, šéf-inženýr Toyoty pracující na modelu GT 86 i Supře, dostal do rozhovoru s redaktory australského motoristického magazínu CarAdvice, kterým definitivně potvrdil, že Toyota GT86 ani Subaru BRZ se přeplňování definitivně nedočkají. Minimálně ne v této generaci.
"Když jsme GT 86 vypouštěli do světa, byl jsem zaplaven miliony otázek typu: Kdy se dočkáme přeplňování?" pronesl Tada v rozhovoru. "Na tuhle otázku jsem pak několikrát odpověděl, že přeplňovaná varianta nebude, což někteří novináři pojali tak, že napsali články ve smyslu Pan Tada nesnáší turbodmychadla."
"To ale není pravda. Mám rád turbodmychadla, ovšem pokud bychom se rozhodli pro přeplňování motoru GT 86, museli bychom se pustit i do kompletního přenastavení celého vozu, abychom mohli být s výsledkem spokojeni".
Toyota GT 86 a její platforma byla navržena tak, aby byla mrštná, lehká a hravá, vysvětlil Tada. Pokud by ale motor dostal turbo a jeho výkon by se prudce zvýšil, celá vyváženost vozu by vzala za své. Pokud by tedy GT86 měla dostat přeplňování, musela by dostat zcela jinou platformu, jinak by technici nebyli s výsledkem spokojeni. "To znamená, že bychom museli přijít s kompletně novou platformou. Nebylo to jen o výměně a modifikaci pár součástek v motoru", dodal Tada.
Ze svých chyb na modelu GT86 se však Toyota poučila a nová Supra by tak měla nabídnout možnost snadného přizpůsobení výkonu motoru bez výraznějších úprav, jak prozradil Tada v Ženevě během jiného rozhovoru. Ostatně přeplňovaný šestiválec v sobě bude jistě skrývat velký potenciál.
Zájemci na dostupnější sportovní modely, jakými je právě GT86 nebo BRZ, si tak budou muset počkat až na příští generaci s novou platformou. její představení by pak mohlo proběhnout stejně jako oficiální představení nové Supry, tedy někdy začátkem příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?