Toyota GT86, nebo chcete li Subaru BRZ, jsou skvělými sportovními automobily, které se na trhu pohybují už více jak pět let. Oba vozy jsou vybaveny pružným a zábavným 2.0 litrovým motorem a oba dosahují výkonem přes 200 koní, ovšem řada řidičů stále tajně doufala, že by se výkonová tabulka mohla posunout pomocí turbodmychadla k vyšším hodnotám. Zástupce jedné z automobilek však prozradil, proč se tak nikdy nestane.
Během ženevského autosalonu se Tetsuya Tada, šéf-inženýr Toyoty pracující na modelu GT 86 i Supře, dostal do rozhovoru s redaktory australského motoristického magazínu CarAdvice, kterým definitivně potvrdil, že Toyota GT86 ani Subaru BRZ se přeplňování definitivně nedočkají. Minimálně ne v této generaci.
"Když jsme GT 86 vypouštěli do světa, byl jsem zaplaven miliony otázek typu: Kdy se dočkáme přeplňování?" pronesl Tada v rozhovoru. "Na tuhle otázku jsem pak několikrát odpověděl, že přeplňovaná varianta nebude, což někteří novináři pojali tak, že napsali články ve smyslu Pan Tada nesnáší turbodmychadla."
"To ale není pravda. Mám rád turbodmychadla, ovšem pokud bychom se rozhodli pro přeplňování motoru GT 86, museli bychom se pustit i do kompletního přenastavení celého vozu, abychom mohli být s výsledkem spokojeni".
Toyota GT 86 a její platforma byla navržena tak, aby byla mrštná, lehká a hravá, vysvětlil Tada. Pokud by ale motor dostal turbo a jeho výkon by se prudce zvýšil, celá vyváženost vozu by vzala za své. Pokud by tedy GT86 měla dostat přeplňování, musela by dostat zcela jinou platformu, jinak by technici nebyli s výsledkem spokojeni. "To znamená, že bychom museli přijít s kompletně novou platformou. Nebylo to jen o výměně a modifikaci pár součástek v motoru", dodal Tada.
Ze svých chyb na modelu GT86 se však Toyota poučila a nová Supra by tak měla nabídnout možnost snadného přizpůsobení výkonu motoru bez výraznějších úprav, jak prozradil Tada v Ženevě během jiného rozhovoru. Ostatně přeplňovaný šestiválec v sobě bude jistě skrývat velký potenciál.
Zájemci na dostupnější sportovní modely, jakými je právě GT86 nebo BRZ, si tak budou muset počkat až na příští generaci s novou platformou. její představení by pak mohlo proběhnout stejně jako oficiální představení nové Supry, tedy někdy začátkem příštího roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.