Toyota GT86, nebo chcete li Subaru BRZ, jsou skvělými sportovními automobily, které se na trhu pohybují už více jak pět let. Oba vozy jsou vybaveny pružným a zábavným 2.0 litrovým motorem a oba dosahují výkonem přes 200 koní, ovšem řada řidičů stále tajně doufala, že by se výkonová tabulka mohla posunout pomocí turbodmychadla k vyšším hodnotám. Zástupce jedné z automobilek však prozradil, proč se tak nikdy nestane.
Během ženevského autosalonu se Tetsuya Tada, šéf-inženýr Toyoty pracující na modelu GT 86 i Supře, dostal do rozhovoru s redaktory australského motoristického magazínu CarAdvice, kterým definitivně potvrdil, že Toyota GT86 ani Subaru BRZ se přeplňování definitivně nedočkají. Minimálně ne v této generaci.
"Když jsme GT 86 vypouštěli do světa, byl jsem zaplaven miliony otázek typu: Kdy se dočkáme přeplňování?" pronesl Tada v rozhovoru. "Na tuhle otázku jsem pak několikrát odpověděl, že přeplňovaná varianta nebude, což někteří novináři pojali tak, že napsali články ve smyslu Pan Tada nesnáší turbodmychadla."
"To ale není pravda. Mám rád turbodmychadla, ovšem pokud bychom se rozhodli pro přeplňování motoru GT 86, museli bychom se pustit i do kompletního přenastavení celého vozu, abychom mohli být s výsledkem spokojeni".
Toyota GT 86 a její platforma byla navržena tak, aby byla mrštná, lehká a hravá, vysvětlil Tada. Pokud by ale motor dostal turbo a jeho výkon by se prudce zvýšil, celá vyváženost vozu by vzala za své. Pokud by tedy GT86 měla dostat přeplňování, musela by dostat zcela jinou platformu, jinak by technici nebyli s výsledkem spokojeni. "To znamená, že bychom museli přijít s kompletně novou platformou. Nebylo to jen o výměně a modifikaci pár součástek v motoru", dodal Tada.
Ze svých chyb na modelu GT86 se však Toyota poučila a nová Supra by tak měla nabídnout možnost snadného přizpůsobení výkonu motoru bez výraznějších úprav, jak prozradil Tada v Ženevě během jiného rozhovoru. Ostatně přeplňovaný šestiválec v sobě bude jistě skrývat velký potenciál.
Zájemci na dostupnější sportovní modely, jakými je právě GT86 nebo BRZ, si tak budou muset počkat až na příští generaci s novou platformou. její představení by pak mohlo proběhnout stejně jako oficiální představení nové Supry, tedy někdy začátkem příštího roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.