Koncept Mazda Vision Coupe se poprvé představil ještě minulý rok na autosalonu v Tokiu a poté byl v prosinci k vidění i na autosalonu v Los Angeles, ovšem až na autosalonu v Ženevě se dočkal zasloužené pozornosti a také ocenění, které mu udělili mimo jiné i renomovaní designéři a odborníci z oboru.
Ačkoliv se koncept Mazda Vision Coupe pohybuje po autosalonech už pár měsíců, největší pozornosti se mu dostává evidentně v Evropě. Zhruba před měsícem byl totiž dekorován titulem "Most Beautiful Concept Car of the Year" na "Festival Automobile International" v Paříži a včera se mu dostalo ještě reprezentativnějšího titulu v Ženevě.
V podstatě nejhodnotnějšího ocenění "Concept Car of the Year" se Mazda dočkala během včerejšího večera na akci "Car Design Night Geneva", kde o nejkrásnějším konceptu rozhodovalo 18 porotců, z nichž někteří dlouhodobě pracují na pozici šéfů designových oddělení renomovaných automobilek.
Na ocenění samozřejmě okamžitě zareagovali i zástupci automobilky. "Je opravdovou ctí, aby modelu, jehož cílem bylo vystihnout podstatu japonské estetiky, aplaudovali i někteří z nejlepších automobilových designérů z celého světa" pronesl Ikou Maeda, ředitel oddělení odpovědného za design a styl značky. Dobrou zprávou pro zákazníky je pak Maedovo tvrzení, že "podstata designu tohoto konceptu se objeví na nové generaci automobilů Mazda, z nichž první bude představen v roce 2019."
My jen můžeme dodat, že porotě letošní volbu opravdu nezávidíme, neboť v Ženevě se objevilo hned několik fantastických konceptů. Příkladem můžeme jmenovat například BMW M8 Gran Coupe, Audi Pop.Up Next nebo Toyotu GR Supra.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.