Koncept Mazda Vision Coupe se poprvé představil ještě minulý rok na autosalonu v Tokiu a poté byl v prosinci k vidění i na autosalonu v Los Angeles, ovšem až na autosalonu v Ženevě se dočkal zasloužené pozornosti a také ocenění, které mu udělili mimo jiné i renomovaní designéři a odborníci z oboru.
Ačkoliv se koncept Mazda Vision Coupe pohybuje po autosalonech už pár měsíců, největší pozornosti se mu dostává evidentně v Evropě. Zhruba před měsícem byl totiž dekorován titulem "Most Beautiful Concept Car of the Year" na "Festival Automobile International" v Paříži a včera se mu dostalo ještě reprezentativnějšího titulu v Ženevě.
V podstatě nejhodnotnějšího ocenění "Concept Car of the Year" se Mazda dočkala během včerejšího večera na akci "Car Design Night Geneva", kde o nejkrásnějším konceptu rozhodovalo 18 porotců, z nichž někteří dlouhodobě pracují na pozici šéfů designových oddělení renomovaných automobilek.
Na ocenění samozřejmě okamžitě zareagovali i zástupci automobilky. "Je opravdovou ctí, aby modelu, jehož cílem bylo vystihnout podstatu japonské estetiky, aplaudovali i někteří z nejlepších automobilových designérů z celého světa" pronesl Ikou Maeda, ředitel oddělení odpovědného za design a styl značky. Dobrou zprávou pro zákazníky je pak Maedovo tvrzení, že "podstata designu tohoto konceptu se objeví na nové generaci automobilů Mazda, z nichž první bude představen v roce 2019."
My jen můžeme dodat, že porotě letošní volbu opravdu nezávidíme, neboť v Ženevě se objevilo hned několik fantastických konceptů. Příkladem můžeme jmenovat například BMW M8 Gran Coupe, Audi Pop.Up Next nebo Toyotu GR Supra.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.