Koncept Mazda Vision Coupe se poprvé představil ještě minulý rok na autosalonu v Tokiu a poté byl v prosinci k vidění i na autosalonu v Los Angeles, ovšem až na autosalonu v Ženevě se dočkal zasloužené pozornosti a také ocenění, které mu udělili mimo jiné i renomovaní designéři a odborníci z oboru.
Ačkoliv se koncept Mazda Vision Coupe pohybuje po autosalonech už pár měsíců, největší pozornosti se mu dostává evidentně v Evropě. Zhruba před měsícem byl totiž dekorován titulem "Most Beautiful Concept Car of the Year" na "Festival Automobile International" v Paříži a včera se mu dostalo ještě reprezentativnějšího titulu v Ženevě.
V podstatě nejhodnotnějšího ocenění "Concept Car of the Year" se Mazda dočkala během včerejšího večera na akci "Car Design Night Geneva", kde o nejkrásnějším konceptu rozhodovalo 18 porotců, z nichž někteří dlouhodobě pracují na pozici šéfů designových oddělení renomovaných automobilek.
Na ocenění samozřejmě okamžitě zareagovali i zástupci automobilky. "Je opravdovou ctí, aby modelu, jehož cílem bylo vystihnout podstatu japonské estetiky, aplaudovali i někteří z nejlepších automobilových designérů z celého světa" pronesl Ikou Maeda, ředitel oddělení odpovědného za design a styl značky. Dobrou zprávou pro zákazníky je pak Maedovo tvrzení, že "podstata designu tohoto konceptu se objeví na nové generaci automobilů Mazda, z nichž první bude představen v roce 2019."
My jen můžeme dodat, že porotě letošní volbu opravdu nezávidíme, neboť v Ženevě se objevilo hned několik fantastických konceptů. Příkladem můžeme jmenovat například BMW M8 Gran Coupe, Audi Pop.Up Next nebo Toyotu GR Supra.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?