Vypadá to jako hodně pracná a nákladná kaskadérská scéna z Hollywoodského filmu, ovšem režisérem tohohle kousky nebyl Michael Bay, ale sám život. Motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou Hammy Moto totiž ztratil kontrolu nad svým strojem a upadl pod kola vedle jedoucí tahače. Naprostým zázrakem ale vyvázl bez zranění a teď nabádá druhé k opatrnější jízdě.
Vzpomínáte si na první díl filmové série Rychle a Zběsile z roku 2001? Tehdy kaskadéři v černých Hondách Civic Coupe podjížděli návěsy tahačů s naprostou lehkostí a samozřejmostí. Od té doby se ale hodně změnilo a návěsy dostaly speciální konstrukce, které mají při bočním nárazu zabránit dekapitaci auta i řidiče. V případě padajícího motorkáře však příliš bezpečné nejsou.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou HammyMoto, který si během této nehody vybral štěstí na zbytek života. Poté, co ztratil kontrolu nad motocyklem, totiž upadl těsně za zadní pneumatiky tahače a kousek před podstavec samotného návěsu.
Díky rychlosti, kterou před pádem nabral, se mu povedlo proletět přesně mezi těmito překážkami, aniž by se mu něco stalo. Na druhé straně dálnice se pak zvedl a utíkal ke svodidlům, kde si nejspíš teprve všiml své odřené nohy. I tak byl ale v zajetí euforie, neboť právě přežil vlastní smrt. Stačilo přitom, aby jel chvíli před pádem nepatrně rychleji nebo pomaleji.
Video, které HammyMoto pořídil, ukazuje jen divoké klepání řidítek těsně před pádem. Někdo by si mohl myslet, že nehoda byla způsobena pokusem o jízdu po zadním kole, ovšem realita by měla být jiná. Hammy Moto prý prudce přidal, aby se dostal před kolonu vozidel. Když se však rozhodl přeřadit na vyšší rychlost, měl prý většinu váhy na zadním kole. Zadní se tak odlehčilo a začalo zběsile dovádět. Na tom mohl mít podíl i vcelku hrubý a hrbolatý povrch silnice.
Na videu konci videa je pak vidět záchvat euforie, který řidiče po děsivém zážitku přepadl. Lidé, kteří mu přišli na pomoc, ho tak musí uklidňovat, aby se příliš nehýbal a nezhoršil si možná vnitřní zranění. Motorkář měl ale více štěstí než rozumu a z děsivé nehody vyvázl jen s odřenou nohou a kousky štěrku / asfaltu pod kůží. Pokud by ale nosil více speciálního motorkářského vybavení než rukavice a helma, možná by vyvázl kompletně nezraněn. V jeho případě lze však mluvit o štěstí že dopadl jak dopadl.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).