Vypadá to jako hodně pracná a nákladná kaskadérská scéna z Hollywoodského filmu, ovšem režisérem tohohle kousky nebyl Michael Bay, ale sám život. Motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou Hammy Moto totiž ztratil kontrolu nad svým strojem a upadl pod kola vedle jedoucí tahače. Naprostým zázrakem ale vyvázl bez zranění a teď nabádá druhé k opatrnější jízdě.
Vzpomínáte si na první díl filmové série Rychle a Zběsile z roku 2001? Tehdy kaskadéři v černých Hondách Civic Coupe podjížděli návěsy tahačů s naprostou lehkostí a samozřejmostí. Od té doby se ale hodně změnilo a návěsy dostaly speciální konstrukce, které mají při bočním nárazu zabránit dekapitaci auta i řidiče. V případě padajícího motorkáře však příliš bezpečné nejsou.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou HammyMoto, který si během této nehody vybral štěstí na zbytek života. Poté, co ztratil kontrolu nad motocyklem, totiž upadl těsně za zadní pneumatiky tahače a kousek před podstavec samotného návěsu.
Díky rychlosti, kterou před pádem nabral, se mu povedlo proletět přesně mezi těmito překážkami, aniž by se mu něco stalo. Na druhé straně dálnice se pak zvedl a utíkal ke svodidlům, kde si nejspíš teprve všiml své odřené nohy. I tak byl ale v zajetí euforie, neboť právě přežil vlastní smrt. Stačilo přitom, aby jel chvíli před pádem nepatrně rychleji nebo pomaleji.
Video, které HammyMoto pořídil, ukazuje jen divoké klepání řidítek těsně před pádem. Někdo by si mohl myslet, že nehoda byla způsobena pokusem o jízdu po zadním kole, ovšem realita by měla být jiná. Hammy Moto prý prudce přidal, aby se dostal před kolonu vozidel. Když se však rozhodl přeřadit na vyšší rychlost, měl prý většinu váhy na zadním kole. Zadní se tak odlehčilo a začalo zběsile dovádět. Na tom mohl mít podíl i vcelku hrubý a hrbolatý povrch silnice.
Na videu konci videa je pak vidět záchvat euforie, který řidiče po děsivém zážitku přepadl. Lidé, kteří mu přišli na pomoc, ho tak musí uklidňovat, aby se příliš nehýbal a nezhoršil si možná vnitřní zranění. Motorkář měl ale více štěstí než rozumu a z děsivé nehody vyvázl jen s odřenou nohou a kousky štěrku / asfaltu pod kůží. Pokud by ale nosil více speciálního motorkářského vybavení než rukavice a helma, možná by vyvázl kompletně nezraněn. V jeho případě lze však mluvit o štěstí že dopadl jak dopadl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.