Vypadá to jako hodně pracná a nákladná kaskadérská scéna z Hollywoodského filmu, ovšem režisérem tohohle kousky nebyl Michael Bay, ale sám život. Motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou Hammy Moto totiž ztratil kontrolu nad svým strojem a upadl pod kola vedle jedoucí tahače. Naprostým zázrakem ale vyvázl bez zranění a teď nabádá druhé k opatrnější jízdě.
Vzpomínáte si na první díl filmové série Rychle a Zběsile z roku 2001? Tehdy kaskadéři v černých Hondách Civic Coupe podjížděli návěsy tahačů s naprostou lehkostí a samozřejmostí. Od té doby se ale hodně změnilo a návěsy dostaly speciální konstrukce, které mají při bočním nárazu zabránit dekapitaci auta i řidiče. V případě padajícího motorkáře však příliš bezpečné nejsou.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil motorkář vystupující na YouTube pod přezdívkou HammyMoto, který si během této nehody vybral štěstí na zbytek života. Poté, co ztratil kontrolu nad motocyklem, totiž upadl těsně za zadní pneumatiky tahače a kousek před podstavec samotného návěsu.
Díky rychlosti, kterou před pádem nabral, se mu povedlo proletět přesně mezi těmito překážkami, aniž by se mu něco stalo. Na druhé straně dálnice se pak zvedl a utíkal ke svodidlům, kde si nejspíš teprve všiml své odřené nohy. I tak byl ale v zajetí euforie, neboť právě přežil vlastní smrt. Stačilo přitom, aby jel chvíli před pádem nepatrně rychleji nebo pomaleji.
Video, které HammyMoto pořídil, ukazuje jen divoké klepání řidítek těsně před pádem. Někdo by si mohl myslet, že nehoda byla způsobena pokusem o jízdu po zadním kole, ovšem realita by měla být jiná. Hammy Moto prý prudce přidal, aby se dostal před kolonu vozidel. Když se však rozhodl přeřadit na vyšší rychlost, měl prý většinu váhy na zadním kole. Zadní se tak odlehčilo a začalo zběsile dovádět. Na tom mohl mít podíl i vcelku hrubý a hrbolatý povrch silnice.
Na videu konci videa je pak vidět záchvat euforie, který řidiče po děsivém zážitku přepadl. Lidé, kteří mu přišli na pomoc, ho tak musí uklidňovat, aby se příliš nehýbal a nezhoršil si možná vnitřní zranění. Motorkář měl ale více štěstí než rozumu a z děsivé nehody vyvázl jen s odřenou nohou a kousky štěrku / asfaltu pod kůží. Pokud by ale nosil více speciálního motorkářského vybavení než rukavice a helma, možná by vyvázl kompletně nezraněn. V jeho případě lze však mluvit o štěstí že dopadl jak dopadl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?