Nová Audi RS5 2018 je podle automobilky natolik úchvatným strojem, že z tohoto světa prostě nemůžete odejít, dokud se v ní nesvezete. Tak alespoň vyznívá nový reklamní spot, kterým se automobilka nedávno pochlubila na YouTube.
Krátký spot s názvem "Final Breath", tedy poslední výdech, nás provází životem umírajícího muže, který dle svého života stihl vše, co chtěl. Byl u velkých událostí, poznal se s významnými lidmi, poznal vzdálené kultury, zamiloval se, atd. Zkrátka si život užíval plnými doušky a nyní nastal čas odejít. Tenhle plán mu však překazí zvuk nové Audi RS5, která mu dala další cíl, který si musí za života ještě splnit.
Audi zkrátka hraje na city a jde jí to přímo fenomenálně. Ostatně není se čemu divit, vždyť nová RS5 nabízí 2.9 litrový dvakrát přeplňovaný motor TFSI V6, který generuje 450 koní a 600 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h tak vůz akceleruje během 3.9 sekund a maximální rychlost se pohybuje okolo 280 km/h. Tedy alespoň v případě,že si připlatíte za Dynamic pack.
RS5 navíc nabízí i pohon všech kol Quattro, RS výfuk, dynamické řízení a řadu dalších drobností, které z ní dělají naprosto excelentní vůz, kterému se bude obtížně konkurovat. Navíc má velice příjemný sportovní zvuk, který sice nemůže konkurovat vozům jako Huracan, ovšem stejně o něm budete vědět a budete si ho rozhodně užívat.
Německá automobilka je zkrátka přesvědčená, že nové RS5 kupé je tak dobré, že vám dá nový smysl života a i na smrtelné posteli vás donutí znovu se nadechnout.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.