Zatím co v USA jsou výkonné pick-upy poměrně běžnou záležitostí, evropský trh se může těšit pouze z jednoho modelu: nedávno představeného modelu Ranger Explorer. Potenciál tohoto trhu si však uvědomují i jiné automobilky, mezi kterými nechybí ani Nissan se svým velmi zdařilým modelem Navara.
Na téma ostrého pick-upu značky Nissan se pro motoristický web Motoring rozpovídal Ashwani Gupta, zástupce aliance Renault-Nissan. Ten v začátku rozhovoru otevřeně přiznal, že ještě donedávna bylo něco takového naprosto nemyslitelné. Nyní se však jedná o zajímavou příležitost.
Podle Gupty by neměla být úprava "chytré" a odolné Navary na "sportovní" variantu nijak náročná. Vlastně tím nejtěžším aspektem by měla být volba správného motoru, který v nabídce Nissanu prozatím chybí. Automobilka totiž spoléhá zejména na naftové 2.3 litrové čtyřválce, které toho dovedou hodně v terénu a během pracovního nasazení, ovšem se sportovním charakterem toho moc společného nemají.
Zajímavou variantou by však mohlo být nasazení některého z šestiválců automobilky Mercedes-Benz, které se objeví pod kapotou modelů třídy X. Ty jsou totiž konstrukčně postaveny právě na základech Navary, což z nich dělá ideální adepty. Bavíme se však zatím pouze o spekulacích.
Ostatně sama automobilka nejspíš ještě ani nemá jasno, zda je na trhu dostatečná poptávka, která by vývoj tohoto modelu mohla ospravedlnit. Pokud by se však Nissan pro výrobu rozhodl, mohlo by jít na mnoha trzích o zajímavého konkurenta pro nedávno představený Ford Ranger Raptor, který je nejnovějším a nejmenším ostrým pick-upem z nabídky Fordu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.