Zatím co v USA jsou výkonné pick-upy poměrně běžnou záležitostí, evropský trh se může těšit pouze z jednoho modelu: nedávno představeného modelu Ranger Explorer. Potenciál tohoto trhu si však uvědomují i jiné automobilky, mezi kterými nechybí ani Nissan se svým velmi zdařilým modelem Navara.
Na téma ostrého pick-upu značky Nissan se pro motoristický web Motoring rozpovídal Ashwani Gupta, zástupce aliance Renault-Nissan. Ten v začátku rozhovoru otevřeně přiznal, že ještě donedávna bylo něco takového naprosto nemyslitelné. Nyní se však jedná o zajímavou příležitost.
Podle Gupty by neměla být úprava "chytré" a odolné Navary na "sportovní" variantu nijak náročná. Vlastně tím nejtěžším aspektem by měla být volba správného motoru, který v nabídce Nissanu prozatím chybí. Automobilka totiž spoléhá zejména na naftové 2.3 litrové čtyřválce, které toho dovedou hodně v terénu a během pracovního nasazení, ovšem se sportovním charakterem toho moc společného nemají.
Zajímavou variantou by však mohlo být nasazení některého z šestiválců automobilky Mercedes-Benz, které se objeví pod kapotou modelů třídy X. Ty jsou totiž konstrukčně postaveny právě na základech Navary, což z nich dělá ideální adepty. Bavíme se však zatím pouze o spekulacích.
Ostatně sama automobilka nejspíš ještě ani nemá jasno, zda je na trhu dostatečná poptávka, která by vývoj tohoto modelu mohla ospravedlnit. Pokud by se však Nissan pro výrobu rozhodl, mohlo by jít na mnoha trzích o zajímavého konkurenta pro nedávno představený Ford Ranger Raptor, který je nejnovějším a nejmenším ostrým pick-upem z nabídky Fordu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?