Automobilka Volkswagen minulý rok rozhodla, že sportovní model Scirocco brzy zmizí z jejich nabídky - opět. To samozřejmě rozesmutnilo řadu příznivců tohoto vozu a vytvořilo malou mezeru v jinak velice pestré paletě vozů. Co by ale následovalo, kdyby VW Scirocco "nezařízl"? Odpověď se pokusil najít talentovaný grafik.
O novodobém konci řady Scirocco se mluvilo již delší dobu a ve výsledku tento krok nikoho příliš nepřekvapil Prodeje totiž nebyly kdoví jak slavné a pod jinak pohlednou a moderní karoserií se ukrývala téměř 14 let stará platforma Volkswagenu Golf 5. generace.
S nástupem modulárních platforem by pro německou automobilku jistě nebylo náročné přijít s podvozkem, který by nové generaci Scirocca sedl a podtrhl jeho sportovní charakter, ovšem to by se nesměl trh se sportovními vozy stále zmenšovat. Řada milovníků tohoto vozu se však s jeho koncem odmítá smířit, což přináší mnohdy originální grafické koncepty.
Jeden takový vytvořil a na grafickém serveru Behance.net vystavil jistý Luis Carlos Moreno G. Základem vozu je původní Scirocco, ovšem v jeho přední části se objevila nová charakteristická maska vozů značky VW, která pochází z modelu Arteon. V podbězích jsou modernější kola a z interiéru prosvětleného panoramatickou střechou na nás hledí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla.
Ve výsledku vypadá koncept skutečně poutavě, ovšem to na rozhodnutí automobilky jistě nic nezmění. Sportovní vozy zkrátka netáhnou, trhu vládnou vozy kategorie SUV a automobilka se navíc zaměřuje převážně na vývoj svých hybridů a elektromobilů.
Zájemci o výkonná vozidla z Wolfsburgu tak zůstávají odkázání na Volkswagen Golf GTI / R, případně si budou moci počkat na jeho novou generaci, která by se měla objevit již v příštím roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.