Automobilka Volkswagen minulý rok rozhodla, že sportovní model Scirocco brzy zmizí z jejich nabídky - opět. To samozřejmě rozesmutnilo řadu příznivců tohoto vozu a vytvořilo malou mezeru v jinak velice pestré paletě vozů. Co by ale následovalo, kdyby VW Scirocco "nezařízl"? Odpověď se pokusil najít talentovaný grafik.
O novodobém konci řady Scirocco se mluvilo již delší dobu a ve výsledku tento krok nikoho příliš nepřekvapil Prodeje totiž nebyly kdoví jak slavné a pod jinak pohlednou a moderní karoserií se ukrývala téměř 14 let stará platforma Volkswagenu Golf 5. generace.
S nástupem modulárních platforem by pro německou automobilku jistě nebylo náročné přijít s podvozkem, který by nové generaci Scirocca sedl a podtrhl jeho sportovní charakter, ovšem to by se nesměl trh se sportovními vozy stále zmenšovat. Řada milovníků tohoto vozu se však s jeho koncem odmítá smířit, což přináší mnohdy originální grafické koncepty.
Jeden takový vytvořil a na grafickém serveru Behance.net vystavil jistý Luis Carlos Moreno G. Základem vozu je původní Scirocco, ovšem v jeho přední části se objevila nová charakteristická maska vozů značky VW, která pochází z modelu Arteon. V podbězích jsou modernější kola a z interiéru prosvětleného panoramatickou střechou na nás hledí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla.
Ve výsledku vypadá koncept skutečně poutavě, ovšem to na rozhodnutí automobilky jistě nic nezmění. Sportovní vozy zkrátka netáhnou, trhu vládnou vozy kategorie SUV a automobilka se navíc zaměřuje převážně na vývoj svých hybridů a elektromobilů.
Zájemci o výkonná vozidla z Wolfsburgu tak zůstávají odkázání na Volkswagen Golf GTI / R, případně si budou moci počkat na jeho novou generaci, která by se měla objevit již v příštím roce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?