Automobilka Volkswagen minulý rok rozhodla, že sportovní model Scirocco brzy zmizí z jejich nabídky - opět. To samozřejmě rozesmutnilo řadu příznivců tohoto vozu a vytvořilo malou mezeru v jinak velice pestré paletě vozů. Co by ale následovalo, kdyby VW Scirocco "nezařízl"? Odpověď se pokusil najít talentovaný grafik.
O novodobém konci řady Scirocco se mluvilo již delší dobu a ve výsledku tento krok nikoho příliš nepřekvapil Prodeje totiž nebyly kdoví jak slavné a pod jinak pohlednou a moderní karoserií se ukrývala téměř 14 let stará platforma Volkswagenu Golf 5. generace.
S nástupem modulárních platforem by pro německou automobilku jistě nebylo náročné přijít s podvozkem, který by nové generaci Scirocca sedl a podtrhl jeho sportovní charakter, ovšem to by se nesměl trh se sportovními vozy stále zmenšovat. Řada milovníků tohoto vozu se však s jeho koncem odmítá smířit, což přináší mnohdy originální grafické koncepty.
Jeden takový vytvořil a na grafickém serveru Behance.net vystavil jistý Luis Carlos Moreno G. Základem vozu je původní Scirocco, ovšem v jeho přední části se objevila nová charakteristická maska vozů značky VW, která pochází z modelu Arteon. V podbězích jsou modernější kola a z interiéru prosvětleného panoramatickou střechou na nás hledí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla.
Ve výsledku vypadá koncept skutečně poutavě, ovšem to na rozhodnutí automobilky jistě nic nezmění. Sportovní vozy zkrátka netáhnou, trhu vládnou vozy kategorie SUV a automobilka se navíc zaměřuje převážně na vývoj svých hybridů a elektromobilů.
Zájemci o výkonná vozidla z Wolfsburgu tak zůstávají odkázání na Volkswagen Golf GTI / R, případně si budou moci počkat na jeho novou generaci, která by se měla objevit již v příštím roce.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?