Automobilka Volkswagen minulý rok rozhodla, že sportovní model Scirocco brzy zmizí z jejich nabídky - opět. To samozřejmě rozesmutnilo řadu příznivců tohoto vozu a vytvořilo malou mezeru v jinak velice pestré paletě vozů. Co by ale následovalo, kdyby VW Scirocco "nezařízl"? Odpověď se pokusil najít talentovaný grafik.
O novodobém konci řady Scirocco se mluvilo již delší dobu a ve výsledku tento krok nikoho příliš nepřekvapil Prodeje totiž nebyly kdoví jak slavné a pod jinak pohlednou a moderní karoserií se ukrývala téměř 14 let stará platforma Volkswagenu Golf 5. generace.
S nástupem modulárních platforem by pro německou automobilku jistě nebylo náročné přijít s podvozkem, který by nové generaci Scirocca sedl a podtrhl jeho sportovní charakter, ovšem to by se nesměl trh se sportovními vozy stále zmenšovat. Řada milovníků tohoto vozu se však s jeho koncem odmítá smířit, což přináší mnohdy originální grafické koncepty.
Jeden takový vytvořil a na grafickém serveru Behance.net vystavil jistý Luis Carlos Moreno G. Základem vozu je původní Scirocco, ovšem v jeho přední části se objevila nová charakteristická maska vozů značky VW, která pochází z modelu Arteon. V podbězích jsou modernější kola a z interiéru prosvětleného panoramatickou střechou na nás hledí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla.
Ve výsledku vypadá koncept skutečně poutavě, ovšem to na rozhodnutí automobilky jistě nic nezmění. Sportovní vozy zkrátka netáhnou, trhu vládnou vozy kategorie SUV a automobilka se navíc zaměřuje převážně na vývoj svých hybridů a elektromobilů.
Zájemci o výkonná vozidla z Wolfsburgu tak zůstávají odkázání na Volkswagen Golf GTI / R, případně si budou moci počkat na jeho novou generaci, která by se měla objevit již v příštím roce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.