Česká policie se během dohledu nad dálnicemi a významnými silnicemi spoléhá hlavně na neoznačené Škodovky, ovšem v jiných částech Evropy přicházejí s novým a značně neotřelým nápadem. Například britská policie totiž začala budovat novou flotilu tahačů, které si na místní řidiče dokonale posvítí.
Britská policie přišla se skutečně originálním řešením, jak si posvítit na řidiče nevěnující se řízením. Na silnice brzy vyšle flotilu tří neoznačených tahačů, které vybavila několika širokoúhlými kamerami. Jakmile vás posádka těchto tahačů zpozoruje a natočí během čehokoliv, co za volant nepatří, informuje o tom policisty v klasickém hlídkovém voze, kteří pojedou nedaleko za tahačem.
Nápad na zbudování podobné flotily ale nespadl z čistého nebe. Policisté už totiž dva roky zkoušeli prototyp, díky kterému se jim podařilo zaznamenat na 4 000 prohřešků. Téměř 2/3 z nich se přitom vztahují na řidiče, kteří používali mobilní telefon za jízdy - rekordmanem se pak stal člověk, který dokázal během hodinové jízdy rozeslat deset SMS zpráv. Další hříšník se pak místo řízení věnoval obědu a volant si předržoval kolenem.
Richard Leonard, ředitel odboru pro bezpečnost na anglických silnicích, vyjádřil pro web AutoExpress nadšení z úspěchů, kterých během několika posledních let dosáhl první prototyp. Policistům se podařilo zastavit přes 4 000 řidičů, kteří se za volantem nějak výrazně provinili. Pozitivní však je, že policie se nezaměřila na pouhé a bezduché rozdávání pokut.Většina řidičů, která se provinila jen lehce, vyvázla s pouhým varováním. Většího postihu se dočkali pouze řidiči, kteří úmyslně porušovali zákony, nebo kteří zbytečně riskovali.
Díky úspěchům prototypu se policie rozhodla investovat do dalších dvou tahačů a jejich vybavení. Brzy se tak řidiči na anglických dálnicích a silnicích mohou těšit na nový způsob sledování ze strany policie. Nám je pak jasné, že pokud se tohle uchytí, brzy se dočkáme podobného scénáře i v dalších zemích Evropy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?