Francie se v posledních měsících snaží aktivně bojovat se vzrůstajícím počtem dopravních nehod, ovšem místo investic do zkvalitnění infrastruktury či vzdělávání řidičů se místní zákonodárci rozhodli vydávat jedno absurdní nařízení za druhým. Jejich efektivita bude zřejmě spekulativní, ovšem už teď je jasné, že do státní kasy přinesou nemalé finance.
Je nezpochybnitelným faktem, že telefonování za jízdy řidiče rozptyluje a zpomaluje jeho reakce. S tím do jisté míry pomáhají sady handsfree, díky kterým mají řidiči alespoň volné ruce a mohou lépe reagovat, ovšem těmi není vybaveno každé vozidlo, případně se občas stane, že si zapomenete telefon na handsfree připojit.
Zákonů nedbalí řidiči příkaz používat handsfree jednoduše ignorují a dobrovolně riskují zdraví i životy sebe, spolucestujících i ostatních lidí na sinici. Zákonů-dbalí lidé si však raději zastaví na krajnici, vypnou motor a hovor si v poklidu vyřídí. Tento postup byl donedávna legální nebo alespoň ospravedlnitelný téměř všude, ovšem Francie se rozhodla zamíchat kartami.
Podle nové úpravy zákona, o které informoval web Engadget a Le Figaro, vám totiž i v případě, kdy odstavíte vůz na krajnici a vypnete motor, hrozí pokuta až 135 Euro, tedy cca 3 405 Kč. Pokud si tedy budete chtít zavolat z auta, budete k tomu muset využít předem určený prostor. Jak ovšem bude vypadat nebo kde bude k nalezení už ale netušíme. Jedinou výjimkou bude samozřejmě situace, kdy se stanete účastníkem dopravní nehody.
Od francouzských zákonodárců to však není první a nejspíš ani poslední absurdní pokus o nápravu tragické nehodovosti na místních silnicích. Už před pár týdny totiž většinu místních řidičů pobouřilo nařízení, kterým byla maximální rychlost na dvouproudých silnicích omezena na 80 km/h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.