Francie se v posledních měsících snaží aktivně bojovat se vzrůstajícím počtem dopravních nehod, ovšem místo investic do zkvalitnění infrastruktury či vzdělávání řidičů se místní zákonodárci rozhodli vydávat jedno absurdní nařízení za druhým. Jejich efektivita bude zřejmě spekulativní, ovšem už teď je jasné, že do státní kasy přinesou nemalé finance.
Je nezpochybnitelným faktem, že telefonování za jízdy řidiče rozptyluje a zpomaluje jeho reakce. S tím do jisté míry pomáhají sady handsfree, díky kterým mají řidiči alespoň volné ruce a mohou lépe reagovat, ovšem těmi není vybaveno každé vozidlo, případně se občas stane, že si zapomenete telefon na handsfree připojit.
Zákonů nedbalí řidiči příkaz používat handsfree jednoduše ignorují a dobrovolně riskují zdraví i životy sebe, spolucestujících i ostatních lidí na sinici. Zákonů-dbalí lidé si však raději zastaví na krajnici, vypnou motor a hovor si v poklidu vyřídí. Tento postup byl donedávna legální nebo alespoň ospravedlnitelný téměř všude, ovšem Francie se rozhodla zamíchat kartami.
Podle nové úpravy zákona, o které informoval web Engadget a Le Figaro, vám totiž i v případě, kdy odstavíte vůz na krajnici a vypnete motor, hrozí pokuta až 135 Euro, tedy cca 3 405 Kč. Pokud si tedy budete chtít zavolat z auta, budete k tomu muset využít předem určený prostor. Jak ovšem bude vypadat nebo kde bude k nalezení už ale netušíme. Jedinou výjimkou bude samozřejmě situace, kdy se stanete účastníkem dopravní nehody.
Od francouzských zákonodárců to však není první a nejspíš ani poslední absurdní pokus o nápravu tragické nehodovosti na místních silnicích. Už před pár týdny totiž většinu místních řidičů pobouřilo nařízení, kterým byla maximální rychlost na dvouproudých silnicích omezena na 80 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?