Není to tak dlouho, co se Elon Musk pochlubil fotografiemi první generace Tesly Roadster na špici rakety Falcon Heavy jeho společnosti SpaceX. Krátce poté pak vesmírná společnost vypustila animaci, která ukazuje, jak bude velkolepá událost s vypuštěním sportovního elektromobilu do volného vesmíru probíhat.
Muskův plán zní sice šíleně, přesto je impozantní. Jako počátek nové éry automobilového průmyslu chce totiž vypustit svůj vlastní červený Tesla Roadster první generace na dráhu mezi Marsem a Sluncem. Za volantem bude sedět figurína v obleku kosmonauta a v rádiu bude hrát stále dokola David Bowie a jeho skladba Space Oddity.
Skladba Bowieho provází i prezentační video, které má do detailu ukázat, jak bude celý start rakety probíhat. Vůz bude po oddělení všech raket putovat vesmírem rychlosti zhruba 7 mil za sekundu (cca 40 555 km/h) a čeká ho vzdálenost cca 250 milionů mil, tedy cca 402 336 000 kilometrů.
Červený Tesla Roadster první generace, který dříve vlastnil sám Elon Musk, tak vytvoří hned několik zajímavých rekordů, přičemž k těm nejzajímavějším bude jistě patřit rekord rychlostní a rekord týkající se vzdálenosti.
Co se týče rychlosti, nejrychlejším vozem na Zemi je speciální vůz Thrust SSC, který dokázal vyvinout rychlost téměř 1 228 km/h. Každá další desetina je však nesmírně náročná, ať už kvůli odporu vzduchu nebo gravitaci.
A nejdelší ujetá vzdálenost? Tu drží jistý Irv Gordon se svým Volvem P1800S, na jehož tachometru už by mělo svítit něco málo přes 3 miliony mil, tedy více než 4.8 milionu kilometrů. Je to sice šílené srovnání, nicméně Muskův Tesla Roadster tohle nebojácné Volvo jistě jen tak nepřekoná.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.