Není to tak dlouho, co se Elon Musk pochlubil fotografiemi první generace Tesly Roadster na špici rakety Falcon Heavy jeho společnosti SpaceX. Krátce poté pak vesmírná společnost vypustila animaci, která ukazuje, jak bude velkolepá událost s vypuštěním sportovního elektromobilu do volného vesmíru probíhat.
Muskův plán zní sice šíleně, přesto je impozantní. Jako počátek nové éry automobilového průmyslu chce totiž vypustit svůj vlastní červený Tesla Roadster první generace na dráhu mezi Marsem a Sluncem. Za volantem bude sedět figurína v obleku kosmonauta a v rádiu bude hrát stále dokola David Bowie a jeho skladba Space Oddity.
Skladba Bowieho provází i prezentační video, které má do detailu ukázat, jak bude celý start rakety probíhat. Vůz bude po oddělení všech raket putovat vesmírem rychlosti zhruba 7 mil za sekundu (cca 40 555 km/h) a čeká ho vzdálenost cca 250 milionů mil, tedy cca 402 336 000 kilometrů.
Červený Tesla Roadster první generace, který dříve vlastnil sám Elon Musk, tak vytvoří hned několik zajímavých rekordů, přičemž k těm nejzajímavějším bude jistě patřit rekord rychlostní a rekord týkající se vzdálenosti.
Co se týče rychlosti, nejrychlejším vozem na Zemi je speciální vůz Thrust SSC, který dokázal vyvinout rychlost téměř 1 228 km/h. Každá další desetina je však nesmírně náročná, ať už kvůli odporu vzduchu nebo gravitaci.
A nejdelší ujetá vzdálenost? Tu drží jistý Irv Gordon se svým Volvem P1800S, na jehož tachometru už by mělo svítit něco málo přes 3 miliony mil, tedy více než 4.8 milionu kilometrů. Je to sice šílené srovnání, nicméně Muskův Tesla Roadster tohle nebojácné Volvo jistě jen tak nepřekoná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?