Není to tak dlouho, co se Elon Musk pochlubil fotografiemi první generace Tesly Roadster na špici rakety Falcon Heavy jeho společnosti SpaceX. Krátce poté pak vesmírná společnost vypustila animaci, která ukazuje, jak bude velkolepá událost s vypuštěním sportovního elektromobilu do volného vesmíru probíhat.
Muskův plán zní sice šíleně, přesto je impozantní. Jako počátek nové éry automobilového průmyslu chce totiž vypustit svůj vlastní červený Tesla Roadster první generace na dráhu mezi Marsem a Sluncem. Za volantem bude sedět figurína v obleku kosmonauta a v rádiu bude hrát stále dokola David Bowie a jeho skladba Space Oddity.
Skladba Bowieho provází i prezentační video, které má do detailu ukázat, jak bude celý start rakety probíhat. Vůz bude po oddělení všech raket putovat vesmírem rychlosti zhruba 7 mil za sekundu (cca 40 555 km/h) a čeká ho vzdálenost cca 250 milionů mil, tedy cca 402 336 000 kilometrů.
Červený Tesla Roadster první generace, který dříve vlastnil sám Elon Musk, tak vytvoří hned několik zajímavých rekordů, přičemž k těm nejzajímavějším bude jistě patřit rekord rychlostní a rekord týkající se vzdálenosti.
Co se týče rychlosti, nejrychlejším vozem na Zemi je speciální vůz Thrust SSC, který dokázal vyvinout rychlost téměř 1 228 km/h. Každá další desetina je však nesmírně náročná, ať už kvůli odporu vzduchu nebo gravitaci.
A nejdelší ujetá vzdálenost? Tu drží jistý Irv Gordon se svým Volvem P1800S, na jehož tachometru už by mělo svítit něco málo přes 3 miliony mil, tedy více než 4.8 milionu kilometrů. Je to sice šílené srovnání, nicméně Muskův Tesla Roadster tohle nebojácné Volvo jistě jen tak nepřekoná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.