Nový sportovní sedan Kia Stinger s karoserií fastback je všeobecně chválen pro jeho jízdní schopnosti, kultivovanost, jízdu, design a handling – a nyní i pro schopnost probouzet řidičovy emoce.
Společnost Kia Motors vyzvala španělskou tenisovou hvězdu Rafaela Nadala – aktuálně jedničku světového tenisového žebříčku – aby porovnala nejvyšší tep při tenisovém zápase se srdečním tepem dosahovaným při dynamické jízdě za volantem Stingeru. Za volantem se Nadalův srdeční tep vyšplhal až na 175 úderů za minutu – bezmála tři tepy za vteřinu a pouze 11 tepů pod maximem na tenisovém kurtu.
Při popisu své jízdy pak Rafael Nadal porovnával emoce za volantem s pocity během tenisového zápasu: „Stinger se od všech předchozích vozů Kia diametrálně liší. Řízení tak výkonného automobilu ve vás probouzí emoce. Cítíte jeho výkon a při akceleraci vnímáte energii, kterou tento vůz disponuje. Je to velkolepý vůz.“
Rafael Nadal je ambasadorem Kia Motors již od roku 2004 a nedávno převzal svůj vlastní vůz Kia Stinger. Stinger s dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6 je nejrychleji akcelerujícím a nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii. Nedávno byl zařazen do užšího výběru prestižního ocenění Evropské auto roku 2018, Severoamerické auto roku 2018 a Světové auto roku 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.