Nový sportovní sedan Kia Stinger s karoserií fastback je všeobecně chválen pro jeho jízdní schopnosti, kultivovanost, jízdu, design a handling – a nyní i pro schopnost probouzet řidičovy emoce.
Společnost Kia Motors vyzvala španělskou tenisovou hvězdu Rafaela Nadala – aktuálně jedničku světového tenisového žebříčku – aby porovnala nejvyšší tep při tenisovém zápase se srdečním tepem dosahovaným při dynamické jízdě za volantem Stingeru. Za volantem se Nadalův srdeční tep vyšplhal až na 175 úderů za minutu – bezmála tři tepy za vteřinu a pouze 11 tepů pod maximem na tenisovém kurtu.
Při popisu své jízdy pak Rafael Nadal porovnával emoce za volantem s pocity během tenisového zápasu: „Stinger se od všech předchozích vozů Kia diametrálně liší. Řízení tak výkonného automobilu ve vás probouzí emoce. Cítíte jeho výkon a při akceleraci vnímáte energii, kterou tento vůz disponuje. Je to velkolepý vůz.“
Rafael Nadal je ambasadorem Kia Motors již od roku 2004 a nedávno převzal svůj vlastní vůz Kia Stinger. Stinger s dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6 je nejrychleji akcelerujícím a nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii. Nedávno byl zařazen do užšího výběru prestižního ocenění Evropské auto roku 2018, Severoamerické auto roku 2018 a Světové auto roku 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?