Nový sportovní sedan Kia Stinger s karoserií fastback je všeobecně chválen pro jeho jízdní schopnosti, kultivovanost, jízdu, design a handling – a nyní i pro schopnost probouzet řidičovy emoce.
Společnost Kia Motors vyzvala španělskou tenisovou hvězdu Rafaela Nadala – aktuálně jedničku světového tenisového žebříčku – aby porovnala nejvyšší tep při tenisovém zápase se srdečním tepem dosahovaným při dynamické jízdě za volantem Stingeru. Za volantem se Nadalův srdeční tep vyšplhal až na 175 úderů za minutu – bezmála tři tepy za vteřinu a pouze 11 tepů pod maximem na tenisovém kurtu.
Při popisu své jízdy pak Rafael Nadal porovnával emoce za volantem s pocity během tenisového zápasu: „Stinger se od všech předchozích vozů Kia diametrálně liší. Řízení tak výkonného automobilu ve vás probouzí emoce. Cítíte jeho výkon a při akceleraci vnímáte energii, kterou tento vůz disponuje. Je to velkolepý vůz.“
Rafael Nadal je ambasadorem Kia Motors již od roku 2004 a nedávno převzal svůj vlastní vůz Kia Stinger. Stinger s dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6 je nejrychleji akcelerujícím a nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii. Nedávno byl zařazen do užšího výběru prestižního ocenění Evropské auto roku 2018, Severoamerické auto roku 2018 a Světové auto roku 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.