Pokud jste jedním z mnoha obdivovatelů Bugatti Chiron, ale jeho vlastnictví je pro vás výhledově absolutně nemožné, máme pro vás dobrou zprávu. Bugatti a Lego titotiž spolupracují na vývoji jedinečného modelu, který nabídne i ty nejmenší detaily. O tom, jak Lego tyhle modely zvládá, už jsme se navíc mohli před časem přesvědčit díky oranžovému Porsche 911 GT3.
Automobilka Bugatti se novým modelem ve spolupráci s Lego Technik pochlubila prostřednictvím svého Twitterového účtu, kam umístila 45 sekundový klip. Moc se z něj sice nedozvídáme, nicméně na krátkém záběru je vidět pár dílů a soudě dle jejich velikosti se dá očekávat, že Lego Bugati Chiron nebude žádný drobek.
Už v minulosti se přitom na trhu objevil jeden famózní model, který vznikl dík spolupráci věhlasné automobilky a společnosti lego. Jednalo se o Porsche 911 GT3 RS, jehož cena se na českém trhu stále pohybuje okolo 7 000 Kč. Za to jste však dostali 2 704 součástek, ze kterých jste po minimálně 6 hodinách dříny sestavili model 152 mm vysoký, 559 mm dlouhý a 229 mm široký. Se stavebnicí také přišel 600 stránkový manuál,který zároveň slouží jako tzv. "art book" automobilky.
V reálném světě jsou Porsche 911 GT3 RS i Chiron stejně dlouhými automobily (4 544 mm), což napovídá stejné délce modelů. Bugatti je však o pár centimetrů širší, což naznačuje, že model Bugatti bude vy výsledku větší / nabídne více dílů / jeho stavba potrvá déle.
Achievement unlocked. #BUGATTI partnering with @LEGO_Group to strive for #LEGOTechnic excellence #Chiron pic.twitter.com/iZIJJyPq8U
— Bugatti (@Bugatti) 30. ledna 2018
Model Chironu by měl dorazit ještě v tomto roce, nicméně automobilka ani společnost Lego nenaznačily, v jakém období bychom mohli příchod očekávat. Už teď je však jisté, že tenhle model si podobně jako Porsche najde řadu příznivců.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?