Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. ledna 2018, 12:05 Google+

Stále rostoucí počet automobilů vybavených semi-autonomními bezpečnostními systémy začíná konečně přinášet viditelné výsledky. Britská společnost výrobců a obchodníků s automobily totiž vydala výzkum, podle kterého se počet dopravních nehod snížil díky těmto systémům až o 10 %.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense) | foto: Toyota

Sdílejte článek

Podle posledních výzkumů zveřejněných organizacemi Society of Motor Traders & Manufacturers a JATO se ukazuje, že 66,8 % nových vozů prodávaných ve Velké Británii je vybaveno, nebo může být vybaveno, předkolizním bezpečnostním systémem. Hlídáním slepého úhlu je přitom vybaveno pouze 42.1 % prodávaných automobilů a 53.1 % automobilů je vybaveno systémem autonomního nouzového brzdění (AEB).

Tato procenta znamenají, že více než milion z celkem 2.5 milionu vozů prodaných minulý rok v Británii bylo vybaveno předkolizním varováním, zatímco minimálně tři čtvrtě milionu jich mělo systém AEB. Tento nárůst je pak často spojován s 10% poklesem dopravních nehod mezi lety 2011 a 2016.

Systém autonomního nouzového brzdění bývá považován za jeden z nejvýznamnějších autonomních bezpečnostních systémů posledních let. V současné době mu bývá přisuzováno omezení nehod vzniklých nárazem do zadní části vozu o 38 %.Z pohledu dostupnosti je pak 24.7 % vozů na britském trhu vybaveno tímto systémem standardně a 28.4 % volitelně.

Celkově se pak předpokládá, že prudký nárůst bezpečnostních asistenčních systémů by mohl do roku 2030 jen ve Velké Británii zamezit vzniku 25 000 dopravních nehod a zachránit cca 2500 životů. Velký význam se přisuzuje i systémům autonomního parkování, díky kterým je znát citelný pokles nehod na parkovištích.

Vytisknout

Diskuze: Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Jak bude vypadat Alfa Romeo 6C? Na oficiální podobu si budeme muset počkat

Sportovní kupé Alfa Romeo 6C bude! Co se o něm už ví?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud