Stále rostoucí počet automobilů vybavených semi-autonomními bezpečnostními systémy začíná konečně přinášet viditelné výsledky. Britská společnost výrobců a obchodníků s automobily totiž vydala výzkum, podle kterého se počet dopravních nehod snížil díky těmto systémům až o 10 %.
Podle posledních výzkumů zveřejněných organizacemi Society of Motor Traders & Manufacturers a JATO se ukazuje, že 66,8 % nových vozů prodávaných ve Velké Británii je vybaveno, nebo může být vybaveno, předkolizním bezpečnostním systémem. Hlídáním slepého úhlu je přitom vybaveno pouze 42.1 % prodávaných automobilů a 53.1 % automobilů je vybaveno systémem autonomního nouzového brzdění (AEB).
Tato procenta znamenají, že více než milion z celkem 2.5 milionu vozů prodaných minulý rok v Británii bylo vybaveno předkolizním varováním, zatímco minimálně tři čtvrtě milionu jich mělo systém AEB. Tento nárůst je pak často spojován s 10% poklesem dopravních nehod mezi lety 2011 a 2016.
Systém autonomního nouzového brzdění bývá považován za jeden z nejvýznamnějších autonomních bezpečnostních systémů posledních let. V současné době mu bývá přisuzováno omezení nehod vzniklých nárazem do zadní části vozu o 38 %.Z pohledu dostupnosti je pak 24.7 % vozů na britském trhu vybaveno tímto systémem standardně a 28.4 % volitelně.
Celkově se pak předpokládá, že prudký nárůst bezpečnostních asistenčních systémů by mohl do roku 2030 jen ve Velké Británii zamezit vzniku 25 000 dopravních nehod a zachránit cca 2500 životů. Velký význam se přisuzuje i systémům autonomního parkování, díky kterým je znát citelný pokles nehod na parkovištích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?