Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)
Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense), foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. ledna 2018 12:05
Sdílej:

Stále rostoucí počet automobilů vybavených semi-autonomními bezpečnostními systémy začíná konečně přinášet viditelné výsledky. Britská společnost výrobců a obchodníků s automobily totiž vydala výzkum, podle kterého se počet dopravních nehod snížil díky těmto systémům až o 10 %.

Podle posledních výzkumů zveřejněných organizacemi Society of Motor Traders & Manufacturers a JATO se ukazuje, že 66,8 % nových vozů prodávaných ve Velké Británii je vybaveno, nebo může být vybaveno, předkolizním bezpečnostním systémem. Hlídáním slepého úhlu je přitom vybaveno pouze 42.1 % prodávaných automobilů a 53.1 % automobilů je vybaveno systémem autonomního nouzového brzdění (AEB).

Tato procenta znamenají, že více než milion z celkem 2.5 milionu vozů prodaných minulý rok v Británii bylo vybaveno předkolizním varováním, zatímco minimálně tři čtvrtě milionu jich mělo systém AEB. Tento nárůst je pak často spojován s 10% poklesem dopravních nehod mezi lety 2011 a 2016.

Systém autonomního nouzového brzdění bývá považován za jeden z nejvýznamnějších autonomních bezpečnostních systémů posledních let. V současné době mu bývá přisuzováno omezení nehod vzniklých nárazem do zadní části vozu o 38 %.Z pohledu dostupnosti je pak 24.7 % vozů na britském trhu vybaveno tímto systémem standardně a 28.4 % volitelně.

Celkově se pak předpokládá, že prudký nárůst bezpečnostních asistenčních systémů by mohl do roku 2030 jen ve Velké Británii zamezit vzniku 25 000 dopravních nehod a zachránit cca 2500 životů. Velký význam se přisuzuje i systémům autonomního parkování, díky kterým je znát citelný pokles nehod na parkovištích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.