Stále rostoucí počet automobilů vybavených semi-autonomními bezpečnostními systémy začíná konečně přinášet viditelné výsledky. Britská společnost výrobců a obchodníků s automobily totiž vydala výzkum, podle kterého se počet dopravních nehod snížil díky těmto systémům až o 10 %.
Podle posledních výzkumů zveřejněných organizacemi Society of Motor Traders & Manufacturers a JATO se ukazuje, že 66,8 % nových vozů prodávaných ve Velké Británii je vybaveno, nebo může být vybaveno, předkolizním bezpečnostním systémem. Hlídáním slepého úhlu je přitom vybaveno pouze 42.1 % prodávaných automobilů a 53.1 % automobilů je vybaveno systémem autonomního nouzového brzdění (AEB).
Tato procenta znamenají, že více než milion z celkem 2.5 milionu vozů prodaných minulý rok v Británii bylo vybaveno předkolizním varováním, zatímco minimálně tři čtvrtě milionu jich mělo systém AEB. Tento nárůst je pak často spojován s 10% poklesem dopravních nehod mezi lety 2011 a 2016.
Systém autonomního nouzového brzdění bývá považován za jeden z nejvýznamnějších autonomních bezpečnostních systémů posledních let. V současné době mu bývá přisuzováno omezení nehod vzniklých nárazem do zadní části vozu o 38 %.Z pohledu dostupnosti je pak 24.7 % vozů na britském trhu vybaveno tímto systémem standardně a 28.4 % volitelně.
Celkově se pak předpokládá, že prudký nárůst bezpečnostních asistenčních systémů by mohl do roku 2030 jen ve Velké Británii zamezit vzniku 25 000 dopravních nehod a zachránit cca 2500 životů. Velký význam se přisuzuje i systémům autonomního parkování, díky kterým je znát citelný pokles nehod na parkovištích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.