V současné době se na trhu pohybuje již čtvrtá generace modelů Range Rover - a to ani nepočítáme modely typu Sport, Velar nebo Evoque. Pro mnoho skalních fanoušků však existuje pouze jediný pravý Range Rover, jeho první generace.
Je však smutnou skutečností, že první generace Range Roveru se přestala vyrábět již před více než dvaceti lety. Po téměř třiceti letech výroby to však byl zasloužený odpočinek. V současnosti tak mají zájemci o starý-nový Range Rover pouze jedinou možnost: hledat na trhu s ojetými vozy.
Tedy vlastně měli, neboť před časem se objevila nová možnost, kterou má na svědomí společnost Jensen International Automotive. Tahle společnost, jejíž hlavním produktem je výroba retro sporťáků "Interceptor" totiž zabrousila do segmentu luxusních off-roadů a přišla s modelem "Range Rover Chieftain".
Chieftain ale trochu klame tělem, neboť pod karoserií starého a hranatého SUV se ukrývá moderní základ Land Roveru Discovery 3. Na ten však v automobilce naroubovali novou karoserii klasických tvarů Range Roveru a pod jeho kapotu ukryli pořádnou stáj plnou plnokrevníků: 6.2 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 z Cadillacu CTS-V, který disponuje výkonem 556 koní a točivým momentem 747 Nm.
Moderní šestistupňová převodovka pak přenáší výkon na všechna čtyři kola, takže na svých terénních dovednostech Range nic neztratí. Navíc je vybaven vzduchovým podvozkem, který zajistí jak komfortní a stabilní jízdu po silnicích, tak vyšší světlou výšku pro průjezd těžším terénem.
A když už se bavíme o tom komfortu, interiér vozu byl také kompletně přepracován. Kromě kožených sedadel v krémové barvě zde nalezneme i moderní multimediální systém se satelitní navigací a vlastně i vše ostatní, co dnes patří ke standardní výbavě luxusních SUV.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.