V současné době se na trhu pohybuje již čtvrtá generace modelů Range Rover - a to ani nepočítáme modely typu Sport, Velar nebo Evoque. Pro mnoho skalních fanoušků však existuje pouze jediný pravý Range Rover, jeho první generace.
Je však smutnou skutečností, že první generace Range Roveru se přestala vyrábět již před více než dvaceti lety. Po téměř třiceti letech výroby to však byl zasloužený odpočinek. V současnosti tak mají zájemci o starý-nový Range Rover pouze jedinou možnost: hledat na trhu s ojetými vozy.
Tedy vlastně měli, neboť před časem se objevila nová možnost, kterou má na svědomí společnost Jensen International Automotive. Tahle společnost, jejíž hlavním produktem je výroba retro sporťáků "Interceptor" totiž zabrousila do segmentu luxusních off-roadů a přišla s modelem "Range Rover Chieftain".
Chieftain ale trochu klame tělem, neboť pod karoserií starého a hranatého SUV se ukrývá moderní základ Land Roveru Discovery 3. Na ten však v automobilce naroubovali novou karoserii klasických tvarů Range Roveru a pod jeho kapotu ukryli pořádnou stáj plnou plnokrevníků: 6.2 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 z Cadillacu CTS-V, který disponuje výkonem 556 koní a točivým momentem 747 Nm.
Moderní šestistupňová převodovka pak přenáší výkon na všechna čtyři kola, takže na svých terénních dovednostech Range nic neztratí. Navíc je vybaven vzduchovým podvozkem, který zajistí jak komfortní a stabilní jízdu po silnicích, tak vyšší světlou výšku pro průjezd těžším terénem.
A když už se bavíme o tom komfortu, interiér vozu byl také kompletně přepracován. Kromě kožených sedadel v krémové barvě zde nalezneme i moderní multimediální systém se satelitní navigací a vlastně i vše ostatní, co dnes patří ke standardní výbavě luxusních SUV.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.