V současné době se na trhu pohybuje již čtvrtá generace modelů Range Rover - a to ani nepočítáme modely typu Sport, Velar nebo Evoque. Pro mnoho skalních fanoušků však existuje pouze jediný pravý Range Rover, jeho první generace.
Je však smutnou skutečností, že první generace Range Roveru se přestala vyrábět již před více než dvaceti lety. Po téměř třiceti letech výroby to však byl zasloužený odpočinek. V současnosti tak mají zájemci o starý-nový Range Rover pouze jedinou možnost: hledat na trhu s ojetými vozy.
Tedy vlastně měli, neboť před časem se objevila nová možnost, kterou má na svědomí společnost Jensen International Automotive. Tahle společnost, jejíž hlavním produktem je výroba retro sporťáků "Interceptor" totiž zabrousila do segmentu luxusních off-roadů a přišla s modelem "Range Rover Chieftain".
Chieftain ale trochu klame tělem, neboť pod karoserií starého a hranatého SUV se ukrývá moderní základ Land Roveru Discovery 3. Na ten však v automobilce naroubovali novou karoserii klasických tvarů Range Roveru a pod jeho kapotu ukryli pořádnou stáj plnou plnokrevníků: 6.2 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 z Cadillacu CTS-V, který disponuje výkonem 556 koní a točivým momentem 747 Nm.
Moderní šestistupňová převodovka pak přenáší výkon na všechna čtyři kola, takže na svých terénních dovednostech Range nic neztratí. Navíc je vybaven vzduchovým podvozkem, který zajistí jak komfortní a stabilní jízdu po silnicích, tak vyšší světlou výšku pro průjezd těžším terénem.
A když už se bavíme o tom komfortu, interiér vozu byl také kompletně přepracován. Kromě kožených sedadel v krémové barvě zde nalezneme i moderní multimediální systém se satelitní navigací a vlastně i vše ostatní, co dnes patří ke standardní výbavě luxusních SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.