Elektromobilita se v posledních letech stává módní záležitostí, ať už se jedná o služební vozy velkých firem nebo vozové parky státních složek. Ostatně několik elektromobilů a hybridů se objevilo i v rukou českých policistů, nicméně ti je měli jen zapůjčené- Zato jejich kolegové z Los Angeles investovaly do elektrických automobilů přes 210 milionů korun a pak se jich sotva dotkli.
V červnu roku 2016 oznámila společnost BMW, že se ji podařilo vyhrát výběrové řízení na dodávku 100 elektrických vozidel pro policii Los Angeles v hodnotě několika milionů. Samotné oddělení policie v Los Angeles se pak chlubilo tím, jaký přínos bude mít tento krok pro životní prostředí i kapsy daňových poplatníků.
Na nákup elektromobilů však nebyli hrdí jen vedoucí pracovníci policie, ale i starosta Los Angeles, Eric Garcetti. Ten v rozhovoru pro magazín Los Angeles Times dokonce uvedl, že "každý by měl myslet ekologicky při všem, co dělá". Policie si tak od BMW pronajala 100 automobilů, jejichž pronájem na 3 roky měl stát cca 1.4 milionu dolarů (cca 29 milionů Kč), což vychází na cca 387 dolarů (8000 Kč) za automobil měsíčně. Kromě toho však program zahrnoval i investici 1.5 milionu dolarů (31 milionů Kč) do vybudování potřebné infrastruktury.
Teoreticky to všechno vypadalo dobře, elektromobily měly být ekologičtější a na provoz levnější, nicméně vyšetřování stanice CBS Los Angeles ukázalo, že policisté se elektromobilů sotva dotkli. A když už se na ně dostalo, byly využívány jen pro "mimo-služební" činnosti. Prakticky nikdy tak nehlídkovaly v ulicích nebo se neúčastnily žádného pronásledování.
Většina vozů tak během svého nasazení najela řádově něco mezi pár stovkami a pár tisíci mil. Například jedno ze služebních vozidel, které bylo zařazeno do služby v květnu 2016, má najeto pouhých 400 mil (6453 km). Týdně tak najelo sotva 10 kilometrů .
Navíc se později ukázalo, že některá služební vozidla nejen že byla sotva využívána, ale když už je někdo vyvezl z garáží, jednalo se o cesty, které neměly s policejní prací nic společného. Někdo tak prý s elektrickými BMW i3 v policejních barvách jezdil na obědy a někdo zase na lakování nehtů.
CBS Los Angeles pak uvedlo, že celá tahle ekologická sranda nakonec policii v Los Angeles vyšla na cca 10.2 milionů dolarů (téměř 211 milionů Kč). Na dotaz webu Jalopnik, jak je možné že se částka od roku 2016 zvýšila z 2.9 na 10.2 milionu dolarů, televizní stanice CBS Los Angeles uvedla, že policie má v současnosti již 200 služebních elektromobilů, má připravený kontrakt na dalších 100 a k tomu plánuje výstavbu 26 nabíječek.
Někteří diskutující už si tak dělají z policie i Los Angeles legraci, že v tamní husté dopravě se nedá najet víc než 10 kilometrů týdně. Skutečnost je ale taková, že policie jednoduše vyhodila 211 milionů okny.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.