Když se Chevrolet rozhodl představit novou speciální edici svého populárního SUV Tahoe, včetně zvláštní Midnight edition, vybral si k tomu poměrně netradiční místo - střelnici. Nešlo však o žádnou obyčejnou střelnici, ale o areál navržený bývalými příslušníky zvláštních jednotek americké armády, kteří sem chodí trénovat.
A proč právě střelnice plná armádních veteránů? Protože "Midnight" edition je v překladu půlnoční edice a Chevrolet tak napadlo, že by mohl novinářům zprostředkovat zážitky z jízdy bez světlometů, se kterou mají příslušníci zvláštních jednotek bohaté zkušenosti.
Jedním z přítomných novinářů byl i Jason Torchinsky, který zastupoval web Jalopnik a celou prezentaci se svým kameramanem zaznamenával. Jakmile se začalo stmívat, všichni dostali od vojáku helmy se speciálními brýlemi pro noční vidění, které stojí cca 31 000 dolarů (cca 645 000 Kč).
Kdyz nastala tma, mohl Jason vyzkoušet brýle vůbec poprvé v praxi a poměrně rychle si na ně zvykl. Díky tomu, že brýle jsou zcela analogové, není obraz nijak zpomalen a vše funguje relativně "přirozeně", jen je všechno zelené.
Pak přišla na řadu jízda s nepatrně upraveným Chevroletem, který měl na střeše upravenou rampu s infračervenými diodami. Ty vyzařují světlo, které je pro lidské oko neviditelné, nicméně brýle pro noční vidění s ním pracují naprosto spolehlivě a tak má řidič zpoza volantu poměrně slušný výhled i bez použití klasických světlometů.
Během jízdy si pak Jason všiml, že musí mnohem více otáčet hlavou, neboť ztratil periferní vidění. Nepříjemný byl také všudypřítomný prach, který výhled komplikoval. Jízda s brýlemi je poměrně náročná, nicméně prý to není zas tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Člověk si poměrně rychle zvykne a na rovných úsecích není jízda žádný problém.
Celý zážitek pak Jason shrnul jako zábavu a neskutečný zážitek. Sice se cítil a vypadal jako Borg (postava ze StarTreku), ale v tom nejlepším slova smyslu. Cena tohoto speciálního vybavení je samozřejmě neskutečně vysoká, nicméně pokud chcete cestovat skryti pod rouškou tmy bezpečně, pak se vyplatí investovat nejakou tu korunu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?