Když se Chevrolet rozhodl představit novou speciální edici svého populárního SUV Tahoe, včetně zvláštní Midnight edition, vybral si k tomu poměrně netradiční místo - střelnici. Nešlo však o žádnou obyčejnou střelnici, ale o areál navržený bývalými příslušníky zvláštních jednotek americké armády, kteří sem chodí trénovat.
A proč právě střelnice plná armádních veteránů? Protože "Midnight" edition je v překladu půlnoční edice a Chevrolet tak napadlo, že by mohl novinářům zprostředkovat zážitky z jízdy bez světlometů, se kterou mají příslušníci zvláštních jednotek bohaté zkušenosti.
Jedním z přítomných novinářů byl i Jason Torchinsky, který zastupoval web Jalopnik a celou prezentaci se svým kameramanem zaznamenával. Jakmile se začalo stmívat, všichni dostali od vojáku helmy se speciálními brýlemi pro noční vidění, které stojí cca 31 000 dolarů (cca 645 000 Kč).
Kdyz nastala tma, mohl Jason vyzkoušet brýle vůbec poprvé v praxi a poměrně rychle si na ně zvykl. Díky tomu, že brýle jsou zcela analogové, není obraz nijak zpomalen a vše funguje relativně "přirozeně", jen je všechno zelené.
Pak přišla na řadu jízda s nepatrně upraveným Chevroletem, který měl na střeše upravenou rampu s infračervenými diodami. Ty vyzařují světlo, které je pro lidské oko neviditelné, nicméně brýle pro noční vidění s ním pracují naprosto spolehlivě a tak má řidič zpoza volantu poměrně slušný výhled i bez použití klasických světlometů.
Během jízdy si pak Jason všiml, že musí mnohem více otáčet hlavou, neboť ztratil periferní vidění. Nepříjemný byl také všudypřítomný prach, který výhled komplikoval. Jízda s brýlemi je poměrně náročná, nicméně prý to není zas tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Člověk si poměrně rychle zvykne a na rovných úsecích není jízda žádný problém.
Celý zážitek pak Jason shrnul jako zábavu a neskutečný zážitek. Sice se cítil a vypadal jako Borg (postava ze StarTreku), ale v tom nejlepším slova smyslu. Cena tohoto speciálního vybavení je samozřejmě neskutečně vysoká, nicméně pokud chcete cestovat skryti pod rouškou tmy bezpečně, pak se vyplatí investovat nejakou tu korunu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.