Fastback Kia Stinger, který se probojoval do užšího finále soutěže Auto roku 2018 v České republice, okouzlil českou veřejnost a stal se jednoznačným vítězem diváckého hlasování v kategorii "velké vozy". Do hlasování veřejnosti se zapojilo celkem 35.810 lidí, kteří zvolili nejlepším velkým vozem sportovní model Stinger.
„Ocenění ze strany široké veřejnosti nás velmi těší. Jde o další důkaz o výjimečnosti tohoto modelu, se kterým KIA poprvé v historii vstupuje do segmentu prémiových vozů. Uvedení modelu Stinger do výroby byl odvážný krok a náš splněný sen. Nyní se potvrzuje, že mezi lidmi stále existuje poptávka po velkých vizích podpořených poctivou prací. Model Stinger tak kromě hlasování veřejnosti o nejlepší velký vůz boduje také u našich zákazníků. Za pouhé dva měsíce od uvedení na český trh evidujeme již 18 objednávek tohoto ikonického Gran Turisma,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manažer společnosti Kia Motors Czech.
Většina zákazníků přitom preferuje verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní. Tuto specifikaci si objednalo již 14 zákazníků, dva zákazníci preferují verzi GT Line s motorem 2,2 CRDi a pohonem všech kol, jeden stejnou motorizaci s pohonem zadních kol a jeden verzi GT Line 2.0 T-GDI s pohonem zadních kol.
Kia Stinger se zároveň probojovala do užšího finále soutěže o Evropské auto roku 2018 (COTY) a Severoamerické auto roku 2018 (NACOTY). „Jednoznačně pozitivní ohlasy široké i odborné veřejnosti na model Stinger nás naplňují optimismem. Pevně věříme, že se Stinger probojuje také do finále ankety o Světové auto roku, jejíž finalisté budou zveřejnění 23. ledna. Nevzdáváme přitom ani boj o Evropské auto roku 2018,“ doplnila sebevědomě Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?