Fastback Kia Stinger, který se probojoval do užšího finále soutěže Auto roku 2018 v České republice, okouzlil českou veřejnost a stal se jednoznačným vítězem diváckého hlasování v kategorii "velké vozy". Do hlasování veřejnosti se zapojilo celkem 35.810 lidí, kteří zvolili nejlepším velkým vozem sportovní model Stinger.
„Ocenění ze strany široké veřejnosti nás velmi těší. Jde o další důkaz o výjimečnosti tohoto modelu, se kterým KIA poprvé v historii vstupuje do segmentu prémiových vozů. Uvedení modelu Stinger do výroby byl odvážný krok a náš splněný sen. Nyní se potvrzuje, že mezi lidmi stále existuje poptávka po velkých vizích podpořených poctivou prací. Model Stinger tak kromě hlasování veřejnosti o nejlepší velký vůz boduje také u našich zákazníků. Za pouhé dva měsíce od uvedení na český trh evidujeme již 18 objednávek tohoto ikonického Gran Turisma,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manažer společnosti Kia Motors Czech.
Většina zákazníků přitom preferuje verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní. Tuto specifikaci si objednalo již 14 zákazníků, dva zákazníci preferují verzi GT Line s motorem 2,2 CRDi a pohonem všech kol, jeden stejnou motorizaci s pohonem zadních kol a jeden verzi GT Line 2.0 T-GDI s pohonem zadních kol.
Kia Stinger se zároveň probojovala do užšího finále soutěže o Evropské auto roku 2018 (COTY) a Severoamerické auto roku 2018 (NACOTY). „Jednoznačně pozitivní ohlasy široké i odborné veřejnosti na model Stinger nás naplňují optimismem. Pevně věříme, že se Stinger probojuje také do finále ankety o Světové auto roku, jejíž finalisté budou zveřejnění 23. ledna. Nevzdáváme přitom ani boj o Evropské auto roku 2018,“ doplnila sebevědomě Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?