Fastback Kia Stinger, který se probojoval do užšího finále soutěže Auto roku 2018 v České republice, okouzlil českou veřejnost a stal se jednoznačným vítězem diváckého hlasování v kategorii "velké vozy". Do hlasování veřejnosti se zapojilo celkem 35.810 lidí, kteří zvolili nejlepším velkým vozem sportovní model Stinger.
„Ocenění ze strany široké veřejnosti nás velmi těší. Jde o další důkaz o výjimečnosti tohoto modelu, se kterým KIA poprvé v historii vstupuje do segmentu prémiových vozů. Uvedení modelu Stinger do výroby byl odvážný krok a náš splněný sen. Nyní se potvrzuje, že mezi lidmi stále existuje poptávka po velkých vizích podpořených poctivou prací. Model Stinger tak kromě hlasování veřejnosti o nejlepší velký vůz boduje také u našich zákazníků. Za pouhé dva měsíce od uvedení na český trh evidujeme již 18 objednávek tohoto ikonického Gran Turisma,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manažer společnosti Kia Motors Czech.
Většina zákazníků přitom preferuje verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní. Tuto specifikaci si objednalo již 14 zákazníků, dva zákazníci preferují verzi GT Line s motorem 2,2 CRDi a pohonem všech kol, jeden stejnou motorizaci s pohonem zadních kol a jeden verzi GT Line 2.0 T-GDI s pohonem zadních kol.
Kia Stinger se zároveň probojovala do užšího finále soutěže o Evropské auto roku 2018 (COTY) a Severoamerické auto roku 2018 (NACOTY). „Jednoznačně pozitivní ohlasy široké i odborné veřejnosti na model Stinger nás naplňují optimismem. Pevně věříme, že se Stinger probojuje také do finále ankety o Světové auto roku, jejíž finalisté budou zveřejnění 23. ledna. Nevzdáváme přitom ani boj o Evropské auto roku 2018,“ doplnila sebevědomě Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?