Fastback Kia Stinger, který se probojoval do užšího finále soutěže Auto roku 2018 v České republice, okouzlil českou veřejnost a stal se jednoznačným vítězem diváckého hlasování v kategorii "velké vozy". Do hlasování veřejnosti se zapojilo celkem 35.810 lidí, kteří zvolili nejlepším velkým vozem sportovní model Stinger.
„Ocenění ze strany široké veřejnosti nás velmi těší. Jde o další důkaz o výjimečnosti tohoto modelu, se kterým KIA poprvé v historii vstupuje do segmentu prémiových vozů. Uvedení modelu Stinger do výroby byl odvážný krok a náš splněný sen. Nyní se potvrzuje, že mezi lidmi stále existuje poptávka po velkých vizích podpořených poctivou prací. Model Stinger tak kromě hlasování veřejnosti o nejlepší velký vůz boduje také u našich zákazníků. Za pouhé dva měsíce od uvedení na český trh evidujeme již 18 objednávek tohoto ikonického Gran Turisma,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manažer společnosti Kia Motors Czech.
Většina zákazníků přitom preferuje verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní. Tuto specifikaci si objednalo již 14 zákazníků, dva zákazníci preferují verzi GT Line s motorem 2,2 CRDi a pohonem všech kol, jeden stejnou motorizaci s pohonem zadních kol a jeden verzi GT Line 2.0 T-GDI s pohonem zadních kol.
Kia Stinger se zároveň probojovala do užšího finále soutěže o Evropské auto roku 2018 (COTY) a Severoamerické auto roku 2018 (NACOTY). „Jednoznačně pozitivní ohlasy široké i odborné veřejnosti na model Stinger nás naplňují optimismem. Pevně věříme, že se Stinger probojuje také do finále ankety o Světové auto roku, jejíž finalisté budou zveřejnění 23. ledna. Nevzdáváme přitom ani boj o Evropské auto roku 2018,“ doplnila sebevědomě Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.