S příchodem nového roku se na internetu začíná objevovat řada statistik, týkajících se mimo jiné i automobilového průmyslu. Jedna z nejzajímavějších statistik Google Trends 2017 pak konečně přinesla odpověď na to, která německá automobilka byla minulý rok nejpopulárnější.
Německo se může pochlubit skvěle fungujícím automobilovým průmyslem, který každý rok vychrlí desítky fantastických automobilů pro každý typ zákazníka. Na své si přijdou milovníci luxusu, praktičnosti, komfortu i sportovní jízdy.
Každý rok se však vedou vášnivé debaty o tom, která z automobilek byla vlastně nejpopulárnější. Zjistit odpověď na tuto otázku by jistě nebylo snadné, kdyby do všeho nevstoupil největší světový vyhledávač Google.
Podle statistik z Google Trends byla totiž během roku 2017 nejpopulárnější německou automobilkou společnost BMW! Další prémiové automobilky jako Audi a Mercedes-Benz se umístily až s poměrně výrazným odstupem.
Pokud vás ale výhra BMW nepřekvapila, pak budete rozhodně zaskočeni nejčastěji vyhledávanými výrazy. Pokud byste totiž sázeli na fráze jako BMW M3 nebo i8, musíme vás zklamat. Němečtí uživatelé Google totiž nejčastěji hledali "BMW e46", tedy model, který se vyráběl ještě v minulém tisíciletí. Američtí uživatelé Google pak nejčastěji vyhledávali "BMW na prodej", opět "BMW e46" a "BMW 2017".
Nejrychleji rostoucím trendem ve vyhledávání informací spojených právě s mnichovskou automobilkou se pak staly fráze jako "BMW Z4 2017", "BMW X1 2017" a "BMW M5 2017" - tedy nově představené modely.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?