Když se na trhu objevil nový Dodge Challenger SRT Hellcat, během chvíle se stal králem závodů na 1/4 míle a porážel i mnohonásobně dražší sporťáky. Postupem čase se objevilo i několik silnějších vozů, nicméně Challenger Hellcat se stále řadí k těm nejschopnějším závodníkům co se akcelerace týče. Teď však dostal napráskáno od nečekaného soupeře.
Tím nečekaným hrdinou se stal nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který je pravděpodobně vůbec nejvýkonnějším SUV na trhu. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá stejný motor, jakým disponuje i Challenger Hellcat, tedy přeplňovaný 6.2 litrový osmiválec o výkonu 707 koní.
Zatímco výkon je tedy stejný, v prospěch Challengeru hraje nižší hmotnost a aerodynamičtější tvary. Jak je tedy možné, že dostal o Jeepu tak napráskáno? Odpovědí je pohon všech kol, díky kterému dokáže Cherokee lépe přenést všechen svůj výkon na asfalt.
Jak velký je mezi vozy se stejným motorem rozdíl se rozhodli ukázat lidé z tuningové společnosti Hennessey Performance, kteří proti sobě postavili bílý Jeep Cherokee Trackhawk a bílý, decentně upravený, Challenger Hellcat Widebody.
Zatímco milovníci sportovních dvoudveřových vozů tak budou nejspíš trochu zklamáni, milovníci SUVček se mohou těšit z výkonů, které by od jejich vozu čekal jen málokdo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?