Nový Fiat Punto se zapíše do dějin bezpečnosti na silnicích tím nejnelichotivějším způsobem, jaký nás vůbec napadá. V sérii crash testů pořádaných agenturou Euro NCAP totiž obdržel zatím nejhorší hodnocení ze všech testovaných automobilů: 0 hvězdiček.
Během předchozích dvou testování v rámci Euro NCAP dostaly všechny automobily plný počet hvězdiček za bezpečnost. Během posledního pokusu však výsledky zas tak povzbudivé nebyly. Většina automobilů obdržela hvězdy tři, jedno auto čtyři, jedno pět hvězd a jeden automobil dostal vůbec poprvé nulové ohodnocení.
Propadlíkem testu se stal Fiat Punto, který podle Michiela Van Ratingena z agentury Euro NCAP dojel na svou zastaralost. Třetí generace Punta byla představena již v roce 2005, takže se jedná o 12 let starý vůz, který nebyl z ekonomických důvodů dosud nahrazen. A to se zkrátka muselo někde podepsat.
Z výpisu skóre je patrné, že nejvíc Puntu ublížila jakákoliv absence bezpečnostních asistenčních systémů, za což dostal 0 %. Ani v ostatních kategoriích však nebyl příliš úspěšný, za ochranu dospělé posádky dostal 51 %, za ochranu dětí 43 % a za ochranu chodců 52 %. Ostatně na záběry z testů se můžete podívat:
Odborníci zabývající se dlouhodobě bezpečností vozů však upozorňují na skutečnost, že ještě horší než propad jednoho modelu je fakt, že většina ostatních testovaných vozů dostala pouze 3 hvězdy. Do této sklupiny patří i Alfa Romeo Giulietta, Dacia Duster, DS 3, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Kia Stonic, MG ZS nebo Toyota Aygo. Podle odborníků to vypovídá o tom, že navzdory meziročnímu nárůstu vozů s 5 hvězdami o 16 % se stále ukazuje, že některé automobilky ještě nemají absolutní bezpečnost jako svou hlavní prioritu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?