Nový Fiat Punto se zapíše do dějin bezpečnosti na silnicích tím nejnelichotivějším způsobem, jaký nás vůbec napadá. V sérii crash testů pořádaných agenturou Euro NCAP totiž obdržel zatím nejhorší hodnocení ze všech testovaných automobilů: 0 hvězdiček.
Během předchozích dvou testování v rámci Euro NCAP dostaly všechny automobily plný počet hvězdiček za bezpečnost. Během posledního pokusu však výsledky zas tak povzbudivé nebyly. Většina automobilů obdržela hvězdy tři, jedno auto čtyři, jedno pět hvězd a jeden automobil dostal vůbec poprvé nulové ohodnocení.
Propadlíkem testu se stal Fiat Punto, který podle Michiela Van Ratingena z agentury Euro NCAP dojel na svou zastaralost. Třetí generace Punta byla představena již v roce 2005, takže se jedná o 12 let starý vůz, který nebyl z ekonomických důvodů dosud nahrazen. A to se zkrátka muselo někde podepsat.
Z výpisu skóre je patrné, že nejvíc Puntu ublížila jakákoliv absence bezpečnostních asistenčních systémů, za což dostal 0 %. Ani v ostatních kategoriích však nebyl příliš úspěšný, za ochranu dospělé posádky dostal 51 %, za ochranu dětí 43 % a za ochranu chodců 52 %. Ostatně na záběry z testů se můžete podívat:
Odborníci zabývající se dlouhodobě bezpečností vozů však upozorňují na skutečnost, že ještě horší než propad jednoho modelu je fakt, že většina ostatních testovaných vozů dostala pouze 3 hvězdy. Do této sklupiny patří i Alfa Romeo Giulietta, Dacia Duster, DS 3, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Kia Stonic, MG ZS nebo Toyota Aygo. Podle odborníků to vypovídá o tom, že navzdory meziročnímu nárůstu vozů s 5 hvězdami o 16 % se stále ukazuje, že některé automobilky ještě nemají absolutní bezpečnost jako svou hlavní prioritu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.