Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

-mao / AutoRoad.cz, 13. prosince 2017, 15:20 Aktualizováno 13.12.2017, 16:34 Google+

Nový Fiat Punto se zapíše do dějin bezpečnosti na silnicích tím nejnelichotivějším způsobem, jaký nás vůbec napadá. V sérii crash testů pořádaných agenturou Euro NCAP totiž obdržel zatím nejhorší hodnocení ze všech testovaných automobilů: 0 hvězdiček.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
fiat punto

fiat punto | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Během předchozích dvou testování v rámci Euro NCAP dostaly všechny automobily plný počet hvězdiček za bezpečnost. Během posledního pokusu však výsledky zas tak povzbudivé nebyly. Většina automobilů obdržela hvězdy tři, jedno auto čtyři, jedno pět hvězd a jeden automobil dostal vůbec poprvé nulové ohodnocení.

Propadlíkem testu se stal Fiat Punto, který podle Michiela Van Ratingena z agentury Euro NCAP dojel na svou zastaralost. Třetí generace Punta byla představena již v roce 2005, takže se jedná o 12 let starý vůz, který nebyl z ekonomických důvodů dosud nahrazen. A to se zkrátka muselo někde podepsat.

Z výpisu skóre je patrné, že nejvíc Puntu ublížila jakákoliv absence bezpečnostních asistenčních systémů, za což dostal 0 %. Ani v ostatních kategoriích však nebyl příliš úspěšný, za ochranu dospělé posádky dostal 51 %, za ochranu dětí 43 % a za ochranu chodců 52 %. Ostatně na záběry z testů se můžete podívat:

Záběry z testování Fiatu Punto, který ve vyhodnocení Euro NCAP naprosto pohořel (1:50) | zdroj: youtube.com

Odborníci zabývající se dlouhodobě bezpečností vozů však upozorňují na skutečnost, že ještě horší než propad jednoho modelu je fakt, že většina ostatních testovaných vozů dostala pouze 3 hvězdy. Do této sklupiny patří i  Alfa Romeo Giulietta, Dacia Duster, DS 3, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Kia Stonic, MG ZS nebo Toyota Aygo. Podle odborníků to vypovídá o tom, že navzdory meziročnímu nárůstu vozů s 5 hvězdami o 16 % se stále ukazuje, že některé automobilky ještě nemají absolutní bezpečnost jako svou hlavní prioritu. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

Jaké motory mají rádi Češi?

Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg zazářil v testech Euro NCAP, na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo

Peugeot Rifter

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  6. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud