Všimli jste si, že většina nových amerických policejních vozidel je vybavena masivními rámy? My si jejich použití nejčastěji spojujeme s pronásledováním podezřelých a různými zastavovacími manévry, ovšem jejich rozsah využití je mnohem širší.
Většina lidí si nejspíš dokáže velice živě představit, co všechno by se dalo s masivním rámem, kterým jsou policejní vozy vybaveny, na silnicích provádět. Vidět však policisty tento rám smysluplně využívat je spíš zázrakem.
I při provádění tzv. zastavovacího P.I.T manévru totiž policisté spoléhají hlavně na své blatníky a rámem pak nanejvýš zablokují dveře automobilu. Řekněme si ale upřímně, že na to ten rám vlastně ani nepotřebují.
Jedno zajímavé praktické využití však před pár dny předvedl policista, který jako první dorazil na místo nehody na kalifornské silnici State Route 299. Během ošklivě vypadajícího incidentu se jedno z vozidel převrátilo na střechu,ale jeho posádka naštěstí vyvázla bez zranění.
Silnice však byla zablokovaná a na místě se začaly vytvářet kolony. Policista tak nasedl do svého služebního Fordu Explorer a za pomoci rámu "něžně" vystrkal vrak vozidla až za krajnici tak, aby projíždějícím řidičům nepřekážel. O tom, že si to patřičně užíval, není pochyb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.