Všimli jste si, že většina nových amerických policejních vozidel je vybavena masivními rámy? My si jejich použití nejčastěji spojujeme s pronásledováním podezřelých a různými zastavovacími manévry, ovšem jejich rozsah využití je mnohem širší.
Většina lidí si nejspíš dokáže velice živě představit, co všechno by se dalo s masivním rámem, kterým jsou policejní vozy vybaveny, na silnicích provádět. Vidět však policisty tento rám smysluplně využívat je spíš zázrakem.
I při provádění tzv. zastavovacího P.I.T manévru totiž policisté spoléhají hlavně na své blatníky a rámem pak nanejvýš zablokují dveře automobilu. Řekněme si ale upřímně, že na to ten rám vlastně ani nepotřebují.
Jedno zajímavé praktické využití však před pár dny předvedl policista, který jako první dorazil na místo nehody na kalifornské silnici State Route 299. Během ošklivě vypadajícího incidentu se jedno z vozidel převrátilo na střechu,ale jeho posádka naštěstí vyvázla bez zranění.
Silnice však byla zablokovaná a na místě se začaly vytvářet kolony. Policista tak nasedl do svého služebního Fordu Explorer a za pomoci rámu "něžně" vystrkal vrak vozidla až za krajnici tak, aby projíždějícím řidičům nepřekážel. O tom, že si to patřičně užíval, není pochyb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.