Všimli jste si, že většina nových amerických policejních vozidel je vybavena masivními rámy? My si jejich použití nejčastěji spojujeme s pronásledováním podezřelých a různými zastavovacími manévry, ovšem jejich rozsah využití je mnohem širší.
Většina lidí si nejspíš dokáže velice živě představit, co všechno by se dalo s masivním rámem, kterým jsou policejní vozy vybaveny, na silnicích provádět. Vidět však policisty tento rám smysluplně využívat je spíš zázrakem.
I při provádění tzv. zastavovacího P.I.T manévru totiž policisté spoléhají hlavně na své blatníky a rámem pak nanejvýš zablokují dveře automobilu. Řekněme si ale upřímně, že na to ten rám vlastně ani nepotřebují.
Jedno zajímavé praktické využití však před pár dny předvedl policista, který jako první dorazil na místo nehody na kalifornské silnici State Route 299. Během ošklivě vypadajícího incidentu se jedno z vozidel převrátilo na střechu,ale jeho posádka naštěstí vyvázla bez zranění.
Silnice však byla zablokovaná a na místě se začaly vytvářet kolony. Policista tak nasedl do svého služebního Fordu Explorer a za pomoci rámu "něžně" vystrkal vrak vozidla až za krajnici tak, aby projíždějícím řidičům nepřekážel. O tom, že si to patřičně užíval, není pochyb.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?