Není žádným překvapením, že mezi milovníky klasických automobilů naleznete mnoho milovníků stylových hodinek a naopak. Této provázanosti si všimla i dvojice talentovaných designérů a hodinářů, kteří skloubili své zájmy a věnují se výrobě hodinek, které jinde na světě nenaleznete.
Jejich společnost se jmenuje REC Watches a jejich specialitou je výroba hodinek ze starých a klasických automobilů. Speciálně se však zaměřují na původní Fordy Mustang, z jejichž dílů vytvářejí nádherné kousky, které jsou součástí kolekce nazvané "P-51".
Nemyslete si však, že by kvůli svému podnikání ničili nové, nebo opravitelné vozy. REC Watches si vybírají automobily, jejichž osud už byl zpečetěn a které už cesta z vrakovišť rozhodně nečeká. Svým způsobem tak těmto strojům prokazují službu, neboť jakmile je zpracují do hodinek, prodlouží tak jejich existenci o desítky dalších let.
Na ciferníku všech hodinek z produkce REC Watches totiž naleznete malou plaketu, na které se nachází rok výroby i VIN každého zpracovaného vozu. Tím to však nekončí. Během výroby hodinek se autoři snaží dohledat o každém modelu maximum informací, které následně zpracují do krátkého videa, které předávají i s hodinkami zákazníkům. Část vozu tak zůstává zachována a jeho příběh se navíc předává dál.
Každé hodinky jsou navíc unikátní, neboť jsou téměř pokaždé vyráběny z jiných materiálů. Jejich jediným společným znakem tak zůstává pouze rozložení ciferníků, které se inspirovalo palubní deskou Mustangu. Úchvatným detailem je i fungující ukazatel stavu paliva, který ve skutečnosti zobrazuje stav baterie.
Majitelé zachovalých či již zrenovovaných Mustangů se však nemusí bát, že by měli smůlu. Pokud mají zájem o vlastní jedinečné hodinky, stačí do společnosti zaslat kousek ze svého vozu (třeba z renovace) s VIN kódem a v REC Watches jim pak vyrobí hodinky na míru. Lidé si tak budou moci brát kousek svého Mustangu všude sebou, podobně jako úspěšný závodník Vaughn Gittin Jr., který má ve svých hodinkách kousek ze svého driftovacího speciálu Ford Mustang RTR.
Jak už nejspíše tušíte, tyhle hodinky rozhodně nejsou laciné. Cena hodinek z edice P-51 začíná na sumě 1495 dolarů (32500 Kč) a na výběr je ze tří různých variant. Společnost se však neomezuje pouze na Mustangy, ale pěkné hodinky nabídne i majitelům Porsche a Mini, přičemž díly pochází z modelů 911 nebo Mini Cooper. V současnosti se také pracuje na hodinkách, které vychází z designu speciálního závodního Mustangu RTR, se kterým závodí Vaughn Gittin Jr..
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.