Nebezpečných křižovatek jsou na světě miliony, ovšem dokud se na nich nestane tragická nehoda, málokdy se jim věnuje pozornost. Parta sousedů z Toronta však nehodlala čekat na něčí neštěstí a chopila se vlastni iniciativy. Jejich úprava byla nejen funkční, ale zároveň inspirovala i lokální úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích. Přitom stačilo jen nahrabat trochu listí a nakreslit pár čar dětskou křídou.
Křižovatka do písmene T protínající ulice Regal Road a Springmont Avenue je z každé strany lemována cedulemi Stop, ovšem díky jejímu značně "volnému tvaru" si mnoho řidičů ani neuvědomuje, že vůbec nějakou křižovatkou projíždí. Cedule Stop tak většinou neúmyslně přehlížejí a pravidelně se zde odehrává řada krizových situací.
Řadě lidí ze sousedství však došla s touto situací trpělivost, takže se sešli a začali vymýšlet plán, jak nebezpečnou křižovatku zajistit. Po krátkém měření a propočítávání se ukázalo, že velkou vadou křižovatky je obrovský "přebytek" místa - zhruba 185 metrů čtverečních.
Padl tedy nápad zkusit křižovatku zredukovat a lehce upravit její tvar. K tomu posloužilo obyčejné listí, kterého bylo tou dobou všude plno. Místní ho tedy elegantně nahrabali k jednomu z rohů křižovatky a nový tvar poté zvýraznili obyčejnou dětskou křídou, kterou ohraničily jak silnici, tak křižovatku.
Původně místní plánovali ponechat křižovatce nový vzhled jen na jeden den, ovšem brzy se ukázalo, že nové řešení funguje skvěle, takže upravená křižovatka vydržela o něco déle. Celý projekt zdokumentoval Dave Meslin, jeden z místních rezidentů, který o projektu informoval na Facebooku a přidal tři snímky: Situaci před úpravou, upravenou křižovatku a návrh, jak by mohla křižovatka vypadat do budoucnosti.
O projekt se začala téměř okamžitě zajímat jak lokální, tak celostátní média. Poměrně brzy se tak myšlenka dostala i na Úřad pro dopravu, , který přislíbil, že se bude myšlenkou na úpravu stávající křižovatky do navrhované podoby zabývat.
Zároveň však požádal všechny další samozvané dopravní experty, aby před podobnými zásahy nejdříve kontaktovali samotný úřad, který má jako jediný k podobným úpravám kompetence. Z vlastních zkušeností jsme si ale jisti, že nebýt zásahu sousedů, nic by se neřešilo. Minimálně do chvíle, než by se zde odehrála vážná dopravní nehoda.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.