Nebezpečných křižovatek jsou na světě miliony, ovšem dokud se na nich nestane tragická nehoda, málokdy se jim věnuje pozornost. Parta sousedů z Toronta však nehodlala čekat na něčí neštěstí a chopila se vlastni iniciativy. Jejich úprava byla nejen funkční, ale zároveň inspirovala i lokální úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích. Přitom stačilo jen nahrabat trochu listí a nakreslit pár čar dětskou křídou.
Křižovatka do písmene T protínající ulice Regal Road a Springmont Avenue je z každé strany lemována cedulemi Stop, ovšem díky jejímu značně "volnému tvaru" si mnoho řidičů ani neuvědomuje, že vůbec nějakou křižovatkou projíždí. Cedule Stop tak většinou neúmyslně přehlížejí a pravidelně se zde odehrává řada krizových situací.
Řadě lidí ze sousedství však došla s touto situací trpělivost, takže se sešli a začali vymýšlet plán, jak nebezpečnou křižovatku zajistit. Po krátkém měření a propočítávání se ukázalo, že velkou vadou křižovatky je obrovský "přebytek" místa - zhruba 185 metrů čtverečních.
Padl tedy nápad zkusit křižovatku zredukovat a lehce upravit její tvar. K tomu posloužilo obyčejné listí, kterého bylo tou dobou všude plno. Místní ho tedy elegantně nahrabali k jednomu z rohů křižovatky a nový tvar poté zvýraznili obyčejnou dětskou křídou, kterou ohraničily jak silnici, tak křižovatku.
Původně místní plánovali ponechat křižovatce nový vzhled jen na jeden den, ovšem brzy se ukázalo, že nové řešení funguje skvěle, takže upravená křižovatka vydržela o něco déle. Celý projekt zdokumentoval Dave Meslin, jeden z místních rezidentů, který o projektu informoval na Facebooku a přidal tři snímky: Situaci před úpravou, upravenou křižovatku a návrh, jak by mohla křižovatka vypadat do budoucnosti.
O projekt se začala téměř okamžitě zajímat jak lokální, tak celostátní média. Poměrně brzy se tak myšlenka dostala i na Úřad pro dopravu, , který přislíbil, že se bude myšlenkou na úpravu stávající křižovatky do navrhované podoby zabývat.
Zároveň však požádal všechny další samozvané dopravní experty, aby před podobnými zásahy nejdříve kontaktovali samotný úřad, který má jako jediný k podobným úpravám kompetence. Z vlastních zkušeností jsme si ale jisti, že nebýt zásahu sousedů, nic by se neřešilo. Minimálně do chvíle, než by se zde odehrála vážná dopravní nehoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.