Nemusíte se však bát, entomologové ani ochránci přírody nám oblíbený okruh nezavřou. Tím zvláštním druhem brouka je totiž raritní Volkswagen Beetle RSi, který byl již v době svého vzniku dokonalý sleeper. Pod jeho roztomilou karoserií se totiž ukrýval přepracovaný závodní podvozek, pohon všech kol a hlavně šestiválcový motor VR6 s výkonem přes 200 koní.
Nürburgring přitahuje celou řadu řidičů, můžete zde potkat majitele veteránů, supersportů, kombíků a dokonce i dodávek. Zvláštní kategorií jsou pak testovací řidiči prototypů, kteří se zde také občas vyskytnou. Úplně nejzajímavějším materiálem posledních let jsou však vozy z limitovaných edicí, které si většina majitelů hýčká doma ve svých sbírkách. A do poslední skupiny přesně spadá i Volkswagen Beetle RSi, který se na Ringu objevil před pár dny.
Nazývat model Beetle je možná odvážné, nicméně od roku 2001 do roku 2003 se vyrobilo pouze 250 kusů označované RSi, jejíž chloubou nebyl pouze lehce agresivní vzhled, tohle auto totiž bylo agresivní celé. Pod kapotou se ukrýval 3.2 litrový motor VR6, který posílal výkon 224 koní na všechna čtyři kola skrze šesti-rychlostní manuální převodovku.
Úpravou výkonu to však nekončilo. Aby byl vůz lépe ovladatelný, dostal zcela přepracovaný závodní podvozek. Estetické změny pak zahrnovaly závodní body-kit s masivním ale funkčním spojlerem a difuzorem. Jinými slovy, tohle auto se netvářilo ostře, ono ostré bylo.
Speciální povaze vozu však odpovídala i jeho cena. Podle webu Motor1 se nové vozy se prodávaly zhruba za 1,7 milionu. Dát podobnou sumu za Beetle znělo v roce 2001 pravděpodobně šíleně, nicméně krátké nakouknutí do bazarů nám říká, že majitelé zřejmě neprohloupili. Na Mobile.de jsme nalezli jen dva kousky na prodej, jeden s cenovkou 1,6 milionu korun, druhý za 2,5 milionu korun.
Autorovi videa i dalším přítomným tak závidíme, že si mohli tuto raritu prohlédnout na vlastní oči. Taková šance se zřejmě příliš často nenaskytne.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?