Nemusíte se však bát, entomologové ani ochránci přírody nám oblíbený okruh nezavřou. Tím zvláštním druhem brouka je totiž raritní Volkswagen Beetle RSi, který byl již v době svého vzniku dokonalý sleeper. Pod jeho roztomilou karoserií se totiž ukrýval přepracovaný závodní podvozek, pohon všech kol a hlavně šestiválcový motor VR6 s výkonem přes 200 koní.
Nürburgring přitahuje celou řadu řidičů, můžete zde potkat majitele veteránů, supersportů, kombíků a dokonce i dodávek. Zvláštní kategorií jsou pak testovací řidiči prototypů, kteří se zde také občas vyskytnou. Úplně nejzajímavějším materiálem posledních let jsou však vozy z limitovaných edicí, které si většina majitelů hýčká doma ve svých sbírkách. A do poslední skupiny přesně spadá i Volkswagen Beetle RSi, který se na Ringu objevil před pár dny.
Nazývat model Beetle je možná odvážné, nicméně od roku 2001 do roku 2003 se vyrobilo pouze 250 kusů označované RSi, jejíž chloubou nebyl pouze lehce agresivní vzhled, tohle auto totiž bylo agresivní celé. Pod kapotou se ukrýval 3.2 litrový motor VR6, který posílal výkon 224 koní na všechna čtyři kola skrze šesti-rychlostní manuální převodovku.
Úpravou výkonu to však nekončilo. Aby byl vůz lépe ovladatelný, dostal zcela přepracovaný závodní podvozek. Estetické změny pak zahrnovaly závodní body-kit s masivním ale funkčním spojlerem a difuzorem. Jinými slovy, tohle auto se netvářilo ostře, ono ostré bylo.
Speciální povaze vozu však odpovídala i jeho cena. Podle webu Motor1 se nové vozy se prodávaly zhruba za 1,7 milionu. Dát podobnou sumu za Beetle znělo v roce 2001 pravděpodobně šíleně, nicméně krátké nakouknutí do bazarů nám říká, že majitelé zřejmě neprohloupili. Na Mobile.de jsme nalezli jen dva kousky na prodej, jeden s cenovkou 1,6 milionu korun, druhý za 2,5 milionu korun.
Autorovi videa i dalším přítomným tak závidíme, že si mohli tuto raritu prohlédnout na vlastní oči. Taková šance se zřejmě příliš často nenaskytne.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.