Nemusíte se však bát, entomologové ani ochránci přírody nám oblíbený okruh nezavřou. Tím zvláštním druhem brouka je totiž raritní Volkswagen Beetle RSi, který byl již v době svého vzniku dokonalý sleeper. Pod jeho roztomilou karoserií se totiž ukrýval přepracovaný závodní podvozek, pohon všech kol a hlavně šestiválcový motor VR6 s výkonem přes 200 koní.
Nürburgring přitahuje celou řadu řidičů, můžete zde potkat majitele veteránů, supersportů, kombíků a dokonce i dodávek. Zvláštní kategorií jsou pak testovací řidiči prototypů, kteří se zde také občas vyskytnou. Úplně nejzajímavějším materiálem posledních let jsou však vozy z limitovaných edicí, které si většina majitelů hýčká doma ve svých sbírkách. A do poslední skupiny přesně spadá i Volkswagen Beetle RSi, který se na Ringu objevil před pár dny.
Nazývat model Beetle je možná odvážné, nicméně od roku 2001 do roku 2003 se vyrobilo pouze 250 kusů označované RSi, jejíž chloubou nebyl pouze lehce agresivní vzhled, tohle auto totiž bylo agresivní celé. Pod kapotou se ukrýval 3.2 litrový motor VR6, který posílal výkon 224 koní na všechna čtyři kola skrze šesti-rychlostní manuální převodovku.
Úpravou výkonu to však nekončilo. Aby byl vůz lépe ovladatelný, dostal zcela přepracovaný závodní podvozek. Estetické změny pak zahrnovaly závodní body-kit s masivním ale funkčním spojlerem a difuzorem. Jinými slovy, tohle auto se netvářilo ostře, ono ostré bylo.
Speciální povaze vozu však odpovídala i jeho cena. Podle webu Motor1 se nové vozy se prodávaly zhruba za 1,7 milionu. Dát podobnou sumu za Beetle znělo v roce 2001 pravděpodobně šíleně, nicméně krátké nakouknutí do bazarů nám říká, že majitelé zřejmě neprohloupili. Na Mobile.de jsme nalezli jen dva kousky na prodej, jeden s cenovkou 1,6 milionu korun, druhý za 2,5 milionu korun.
Autorovi videa i dalším přítomným tak závidíme, že si mohli tuto raritu prohlédnout na vlastní oči. Taková šance se zřejmě příliš často nenaskytne.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?